Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varit på mässan!, och detta kan jag rekomendera...
          marskattan
          Inlägg 26-03-2006, 22:24
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

CITAT (kerstin z5-6 @ 26-03-2006, 21:56)
          Det jag kan hoppas på är att den där pionförsäljaren kommer till Umeåmässan ...
          men jag har beställt en dubbelfylld hallonmelonfärgad pion som kommer i vår:) smile.gif laugh.gif laugh.gif

Den bara måste du visa bild på när den tiden är inne... Håller tummarna för att du kommer att lyckas kanon med den!

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          Miamamma
          Inlägg 26-03-2006, 22:43
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 722
          Medlem nr: 7 109

Oj vilken helg jag har haft!
          Fredagen startade vid fem med frukost och virrvar innan vi kom iväg vid sju.Det var snökaos på vägen ända upp till Nyköping men i Stockholm var det strålande sol. Det var min första trädgårdsmässa och jag stormtrivdes!Dom sålde ju fuchsior på många ställen så det vart några som jag visste inte finns på Rockdala. Rockdalas monter besökte jag inte alls och det var jag glad för när jag såg rivet när jag gick förbi.Impectas monter var aldeles för liten så där gick inget att se men jag frågade expiditen om den sort jag skulle ha och hon visste var den fanns så det var bara att dyka in där och hämta. blink.gif biggrin.gif
          Jag köpte en kastanjevin så om den vill sej så kommer hela hallen att vara som en jungel. rolleyes.gif Ja,jag vet att jag inte är klok men den är så häftig. wub.gif Min man råkade släppa mej ur sikte en stund så då passade jag på att smyga in och köpa en svindyr hoyastickling. laugh.gif laugh.gif Han har ännu inte kommit på att det kom med en sådan hem. rolleyes.gif När klockan närmade sej 17 så såg jag att min man fått nog så vi begav oss till bekanta i Skogås och där väntade middag och trevligt umgänge till långt in på natten.
          Lördagen åkte vi hemåt och kan ni tänka er att vägen går förbi Tungelsta och Rockdala var öppet. laugh.gif laugh.gif Där var så lugnt och fridfullt så jag kunde plocka åt mej många fuchsiasticklingar och en pelargon. wub.gif
          Det var en hel del att ta hand om när jag kom hem och en del fröer ska jag så i morron. Lördagen var min födelsedag men eftersom min mans födelsedagspresent till mej var mässan så har alla gratulanter varit här idag. Så för mej har det varit en mycket trevlig helg. wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          stina
          Inlägg 27-03-2006, 07:33
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (kerstin z5-6 @ 26-03-2006, 21:56)
          Det jag kan hoppas på är att den där pionförsäljaren kommer till Umeåmässan ...
          men jag har beställt en dubbelfylld hallonmelonfärgad pion som kommer i vår:) smile.gif laugh.gif laugh.gif

Chansen finns säkert. Det var några som kom från Sundsvall och dom sålde MASSOR av olika lökar/knölar. Minns tyvärr inte namnet på firman - men dom hade som sagt massor....

/Stina

Citera
          Ewa smålänska hö...
          Inlägg 27-03-2006, 08:52
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 3 056

CITAT (Miamamma @ 26-03-2006, 22:43)
          Det var snökaos på vägen ända upp till Nyköping men i Stockholm var det strålande sol.

Låter som om vi åkte samma väg laugh.gif laugh.gif

--------------------

/Ewa zon 4-5

Citera
          noora
          Inlägg 27-03-2006, 09:48
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Det blev två pluggboxar, två påsar frö från Runåbergs, tre påsar från perennasällskapet, nio små örtplantor och två saintpauliasticklingar. "Köper du ett blad?" undrade mamma förvånat när hon såg vad jag köpte hos saintpauliasällskapet smile.gif Hon vet att man kan rota dem, men skulle nog aldrig få för sig att köpa orotade sticklingar tongue.gif Jag hoppas att dom tar sig nu, för de ska ha väldigt häftiga blommor wub.gif

Intressant nog så var varken örtsällskapets eller chilisällskapets montrar speciellt intressanta för mig, trots att det är dessa två kategorier jag odlar mest av. Jag har inte plats för fler chiliplantor, torkad chili har jag sett förr och jag hade inga direkta frågor att ställa heller. Örtsällskapet hade heller inte så mycket spännande att erbjuda, och jag är inte den som går fram till folk och säger "hej, jag heter Noora och jag odlar örter" om jag inte har något speciellt jag vill prata om.

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera
          Betty
          Inlägg 27-03-2006, 10:44
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (stina @ 25-03-2006, 08:39)
          CITAT (kerstin z5-6 @ 24-03-2006, 21:58)
          12 pioner för 500 .. och du köpte inte ..har du feber `? laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:  :blink:  :blink:  :blink:  :blink:  :wacko:  :wacko:  :wacko:

Tyst - jag får ångest!!!! Ångrar mej så jag håller på och spricka...

Och som jag letade i lördags för att hitta just denna pionförsäljare! Tyvärr hittade jag honom inte. huh.gif
          Det var så fruktansvärt mycket att titta på och så trångt med allt folk - undrar hur många vi var där på lördag...?
          Det brukar inte bli mycket handlat för min del när det finns så där mycket att välja på, blir alldeles mätt i ögonen. Köpte bara några fröpåsar, en köttätare av adrian och en LUCKO - den har jag stora förhoppningar på till sommarens ogräsrensning! smile.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          stina
          Inlägg 27-03-2006, 12:34
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Det stod 2 pioner för 150:- på lapparna hos försäljaren. Stannade man till så började priset sjunka....

/Stina

Citera
          mulle
          Inlägg 27-03-2006, 16:13
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Jag har fortfarande ont i fötterna...

Men myntarik blev jag inte... Jag ändrade mig i sista stund och lade i stället pengarna på fiffiga verktyg, ett par böcker och lite pynt. Och eftersom jag har förstått att irisar är fantastiska passade jag på och började min iriskarriär med en massa knölar....
          Hur ska jag göra nu - plantera i kruka och ut när det är frostfritt? Eller plantera ute direkt då snön försvunnit?
          Andreas och Adrian såg jag men ingen annan. Det är iofs inte så konstigt eftersom blicken ju sällan är riktat på annat än mässvarorna...

Fast jag tycker nog att mässan var roligare förra året!

Mulle

Citera
          adrian
          Inlägg 27-03-2006, 21:07
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 1 463
          Medlem nr: 1 638

Mässan var kul men slitig, vi sov i en keramikateljé på klinkergolv, och fick näsorna fulla av lerdamm.
          Det roligaste på mässorna är nog gemenskapen och alla utställare runtomkring som är trevliga.
          Fast det finns ju riktiga knäppgökar med...smile.gif.

på söndagen kunde jag knappt stå upp eller prata, en kvinna som stod och pillade i en SPP Venosa skulle göra sig märkvärdig och förklara hur den fungerade:
          -:Ja, här kryper insekterna ned och så slår den igen...
          sen körde hon fingret upp o ned i trumpeten...
          (sånt irriterar mig, ungefär som om jag skulle stå och gräva med mitt finger i hennes mun eller nåt liknande)
          Jag sa:
          -:NÄÄEE, det gör den inte alls, den har ALDRIG gjort det och kommer ALDRIG heller att behöva göra det.

-:JOHO, sa hon...Det vet jag att de gör...!

-:Det gör dom INTE alls (din knäppgök) svarade jag..

Joho...För det har jag sett att de gör...!

Efter ett tag så klev hennes "man" fram och lade sig i diskussionen och jag var både halvblind, trött och irriterad på hennes envisa tjat om detta smälla igen eller inte.mad.gif wacko.gif

Jag drog med honom och henne till mitt terrarium för att förklara HUR växterna fungerar då jag såg att denna man var proffs på att "argumentera" om dittan och dattan.

Det var Robert Aschberg och hans kvinna´som nu fick en rejäl lektion om HUR alla växter fungerade. biggrin.gif

Efter detta så tackade de för den intressanta "lektionen".. laugh.gif

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon