| |
|
  |
Nytt liv med tidiga morgnar, har börjat idag:) |
|
|
|
|
25-03-2006, 16:49
|
Medlem
Antal inlägg: 230
Medlem nr: 7 235

|
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 16:45) Ok, jag hade tänkt att jag inte skulle lägga mig i denna Solis-diskution. Men jag måste säga att så länge Solis babblar och pratar i sina trådar stör det mig ringa. Men när hon gick in i tex Reservs tråd som handlade om vänskap och "gormade" om att hon får för lite uppmärksamhet här, då tyckte jag att hon "förstörde" den tråden och det tycker jag är beklagligt Jag vet att alla får skriva vad de vill för att det är ett öppet forum, men Solis måste förstå att fokus inte kan ligga på henne i alla trådar... VA;gormade jag  jag tyckte att min fråga passade in i den tråden eftersom jag är besviken på reserv som har sagt att han tycker om mig som jag är men ändå svarar han inte på mina PM och Det sättet tycker inte jag är vänligt.
--------------------
Barnatro;barnatro till himmelen är du en gyllne bro
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 17:05
|

Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103

|
CITAT (solis. @ 25-03-2006, 16:49) CITAT (Leia @ 25-03-2006, 16:45) Ok, jag hade tänkt att jag inte skulle lägga mig i denna Solis-diskution. Men jag måste säga att så länge Solis babblar och pratar i sina trådar stör det mig ringa. Men när hon gick in i tex Reservs tråd som handlade om vänskap och "gormade" om att hon får för lite uppmärksamhet här, då tyckte jag att hon "förstörde" den tråden och det tycker jag är beklagligt Jag vet att alla får skriva vad de vill för att det är ett öppet forum, men Solis måste förstå att fokus inte kan ligga på henne i alla trådar... VA;gormade jag  jag tyckte att min fråga passade in i den tråden eftersom jag är besviken på reserv som har sagt att han tycker om mig som jag är men ändå svarar han inte på mina PM och Det sättet tycker inte jag är vänligt. Jag uppfattade det så iallafall. CITAT Ha en riktigt bra eftermiddag alla odlaister; nu skall dockorna och jag umgås!
Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn
Från heltokiga helfinskan dockmamman skrytaren lögnaren sanningstalaren drömmaren den ledsna den glada den som vill att ALLA skall se och höra henne med andra ord:MÄNNISKAN Kyllikki!!! GOODBYE!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 17:07
|
Medlem

|
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 17:05) CITAT (solis. @ 25-03-2006, 16:49) CITAT (Leia @ 25-03-2006, 16:45) Ok, jag hade tänkt att jag inte skulle lägga mig i denna Solis-diskution. Men jag måste säga att så länge Solis babblar och pratar i sina trådar stör det mig ringa. Men när hon gick in i tex Reservs tråd som handlade om vänskap och "gormade" om att hon får för lite uppmärksamhet här, då tyckte jag att hon "förstörde" den tråden och det tycker jag är beklagligt Jag vet att alla får skriva vad de vill för att det är ett öppet forum, men Solis måste förstå att fokus inte kan ligga på henne i alla trådar... VA;gormade jag  jag tyckte att min fråga passade in i den tråden eftersom jag är besviken på reserv som har sagt att han tycker om mig som jag är men ändå svarar han inte på mina PM och Det sättet tycker inte jag är vänligt. Jag uppfattade det så iallafall. CITAT Ha en riktigt bra eftermiddag alla odlaister; nu skall dockorna och jag umgås!
Och ärligt talat så jag vill nog inte vara här längre:JAG får jo INGEN uppmärksamhet Jag har det bättre tillsammans med dockorna och mina kära vovvar och framförallt med mina goa vuxna barn
Från heltokiga helfinskan dockmamman skrytaren lögnaren sanningstalaren drömmaren den ledsna den glada den som vill att ALLA skall se och höra henne med andra ord:MÄNNISKAN Kyllikki!!! GOODBYE!!! Men då var jo jag riktigt ordentligt ledsen och inte kunde visa det annorlunda.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 17:13
|
Medlem

|
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 17:11) Okej
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 17:57
|
Medlem

|
CITAT (Chrihanna @ 25-03-2006, 16:19) Jisses säger jag bara... Det är helt otroligt vad många sorter det finns av oss människor... Alla lika, alla olika... Sorgligt tycker jag med pajkastning... Varför inte försöka acceptera andra även fast vi inte alltid är lika eller även om vi inte sympatiserar med andras tankar? För mig är det hur som helst helt naturligt att människor ÄR olika, det är det som är charmen med hela livet för mig. Jag läser mycket av inläggen här, håller mig dock ganska mycket i bakgrunden. Måste bara säga att jag glädjer mig enormt över Solis inlägg. De gör mig jätteglad och din livsgnista smittar av sig! Hälsa gärna hietanen och de andra små dockorna! kram till er!  Hietanen och de andra dockorna blev JÄTTEGLADA för din hälsning;speciellt den senaste som heter Kyllikki;hon dansade en glädjedans med mig Kyllikki 61 år;efter det var jag så trött att jag var tvungen att vila en stund och mina kära vovvar låg alldeles intill mig och tur det eftersom jag var frysen trots dansen. Vi är MYCKET glada för att du har förstått hur det är hos oss  KRAMAR I MASSOR från dockorna och Kyllikki i alla åldrar
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 18:54
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Berta - Frågar mig vad du egentligen vill med dina inlägg.....
Inga - Måste man vilja något speciellt, kan vara skönt att skriva av sig ibland det är det vi ha småprat till.
Berta - Ett inlägg ska väl alltid ha en mening/betydelse för såväl ämnesförfattare såsom övriga medlemmar.
Inga - Småprat har inte dessa krav. Varför måste det ha mening/betydelse? Verkar ju vara viktigt ändå eftersom många skriver i Solis trådar.
AnitaGq - Och såna som du gör att jag blir beklämd.
Inga – Varför läser du inläggen när du ser att det är Solis som startat dem om du blir sååååå beklämd?
AnitaGq - Eller så är du bara en forumclown som vill ha bråk.
Inga – Vem är det som sätter igång bråk, ni som ifrågasätter Solis inlägg tycker jag.
LadyG - Det gör du rätt i Solis. På ett forum kan man faktiskt välja vilja ämnen man går in och läser i. LadyG - Jag tycker Solis är en underbar människa, så det gör mig ledsen när folk ger sig på henne bara. Farmor - Jag vill bara säga att jag gillar solstrålar och ogillar surpuppor . Dina inlägg gör också mig glad Neteva - Om ni nu är så störda av hennes inlägg så låt bli och läs. Chrihanna - Måste bara säga att jag glädjer mig enormt över Solis inlägg. De gör mig jätteglad och din livsgnista smittar av sig!
Inga – Håller med LadyG, Farmor, Neteva och Chrihanna helt och fullt.
AnitaGq - Det där argumentet "låt bli att läs" är ju bra, och kanske också rätt slitet.
Inga – Men ett väldigt bra argument.
AnitaGq - Solis har varit här inne och ställt till bråk innan jag ens visste att det här forumet fanns.
Inga – De flesta bråken har blivit när andra har synpunkter på hur Solis skriver och är som person. Hon är en konstnär som tänker annorlunda och tycker man inte om detta LÅT BLI OCH LÄSA HENNES STARTADE TRÅDAR om ni nu stör er så. Även de inlägg hon gör i andras trådar, hoppa över och ignorera dem då, eftersom det verkar sååååå svårt att gilla hennes olika sätt att skriva och vara. Sluta att bråka med henne så blir nog trådarna lite lugnare från både nej och jasägare till det som hon sprider, glädje och sorg.
Heja Solis och krama alla dockorna och dina hundar. Näkemiin
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 19:09
|
Medlem
Antal inlägg: 28
Medlem nr: 7 286

|
CITAT (Inga från Närke @ 25-03-2006, 18:54) Berta - Frågar mig vad du egentligen vill med dina inlägg.....
Inga - Måste man vilja något speciellt, kan vara skönt att skriva av sig ibland det är det vi ha småprat till.
Berta - Ett inlägg ska väl alltid ha en mening/betydelse för såväl ämnesförfattare såsom övriga medlemmar.
Inga - Småprat har inte dessa krav. Varför måste det ha mening/betydelse? Verkar ju vara viktigt ändå eftersom många skriver i Solis trådar.
AnitaGq - Och såna som du gör att jag blir beklämd.
Inga – Varför läser du inläggen när du ser att det är Solis som startat dem om du blir sååååå beklämd?
AnitaGq - Eller så är du bara en forumclown som vill ha bråk.
Inga – Vem är det som sätter igång bråk, ni som ifrågasätter Solis inlägg tycker jag.
LadyG - Det gör du rätt i Solis. På ett forum kan man faktiskt välja vilja ämnen man går in och läser i. LadyG - Jag tycker Solis är en underbar människa, så det gör mig ledsen när folk ger sig på henne bara. Farmor - Jag vill bara säga att jag gillar solstrålar och ogillar surpuppor . Dina inlägg gör också mig glad Neteva - Om ni nu är så störda av hennes inlägg så låt bli och läs. Chrihanna - Måste bara säga att jag glädjer mig enormt över Solis inlägg. De gör mig jätteglad och din livsgnista smittar av sig!
Inga – Håller med LadyG, Farmor, Neteva och Chrihanna helt och fullt.
AnitaGq - Det där argumentet "låt bli att läs" är ju bra, och kanske också rätt slitet.
Inga – Men ett väldigt bra argument.
AnitaGq - Solis har varit här inne och ställt till bråk innan jag ens visste att det här forumet fanns.
Inga – De flesta bråken har blivit när andra har synpunkter på hur Solis skriver och är som person. Hon är en konstnär som tänker annorlunda och tycker man inte om detta LÅT BLI OCH LÄSA HENNES STARTADE TRÅDAR om ni nu stör er så. Även de inlägg hon gör i andras trådar, hoppa över och ignorera dem då, eftersom det verkar sååååå svårt att gilla hennes olika sätt att skriva och vara. Sluta att bråka med henne så blir nog trådarna lite lugnare från både nej och jasägare till det som hon sprider, glädje och sorg.
Heja Solis och krama alla dockorna och dina hundar. Näkemiin *sucka* Ja jag säger då det, så nu "bråkar" alla som råkar ha en avvikande åsikt gällande ämnet..... Vilket trevligt diskussionsforum det blir då
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 19:38
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 19:42
|
Medlem

|
och här är Kyllikki ännu yngre!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 19:45
|
Medlem
Antal inlägg: 8
Medlem nr: 5 069

|
Varför kan inte Solis hålla sig till sin blogg?
Där kan hon ju skriva vad hon vill utan att någon behöver ha synpunkter. Och vi andra slipper hennes skriverier.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 19:46
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Inga från Närke @ 25-03-2006, 18:54) AnitaGq - Och såna som du gör att jag blir beklämd.
Inga – Varför läser du inläggen när du ser att det är Solis som startat dem om du blir sååååå beklämd? Inga, jag har precis som alla andra medlemmar - dig inräknat - rätt att ha en åsikt. Jag är fullt medveten om jag att kan låta bli att läsa trådarna, vilket jag ofta väljer. Dock inte alltid. Men det valet måste vara mitt, liksom valet att ha en åsikt. Vill man inte ha andra människors synpunkter så håller man inte till på ett diskussionforum. Det man inte vill ventilera skriver man i en dagbok eller liknande. Valet är Solis, inte mitt. Skriver man på ett öppet forum så godkänner man också att andra eventuellt kan ha synpunkter. Man kan inte använda öppna forum som sitt eget kladdblock och kräva att eventuella kommentarer är av positiv karaktär.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 19:59
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Men herregud människor! Kan ni inte bara låta bli att läsa Solis inlägg om de stör er. Jag läser inte allt vad hon skriver, inte heller allt vad andra skriver. Vad i fridens namn är det som gör att ni måste hoppa på en människa på det vis som görs med Solis? I Småprat är det tillåtet att skriva om sådant som inte hör trädgården till Däremot är man inte tvungen att läsa allt. Jag tror inte att någon här tycker att det är trivsamt längre... och det vågar jag påstå... beror inte på Solis utan på dem som inte kan låta bli att om och om igen klaga på hennes inlägg. Trådarna blir mastodontlånga... inte pga att hon själv postar särskilt många. Och... jo jag vet att ordet är fritt och jag kan låta bli att läsa och reagera men jag vill ändå säga att jag tycker detta är sååå tråkigt och alla vet att det leder ingenstans ... mer än samma ältande om och om och om igen.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 20:02
|
Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 25-03-2006, 19:46) CITAT (Inga från Närke @ 25-03-2006, 18:54) AnitaGq - Och såna som du gör att jag blir beklämd.
Inga – Varför läser du inläggen när du ser att det är Solis som startat dem om du blir sååååå beklämd? Inga, jag har precis som alla andra medlemmar - dig inräknat - rätt att ha en åsikt. Jag är fullt medveten om jag att kan låta bli att läsa trådarna, vilket jag ofta väljer. Dock inte alltid. Men det valet måste vara mitt, liksom valet att ha en åsikt. Vill man inte ha andra människors synpunkter så håller man inte till på ett diskussionforum. Det man inte vill ventilera skriver man i en dagbok eller liknande. Valet är Solis, inte mitt. Skriver man på ett öppet forum så godkänner man också att andra eventuellt kan ha synpunkter. Man kan inte använda öppna forum som sitt eget kladdblock och kräva att eventuella kommentarer är av positiv karaktär. Varför skulle jag vilja ha endast positiv feedback  det skulle vara helt omöjligt eftersom vi människor är som vi är och jag själv är på det här viset men jag undar varför du Anita blir störd av mitt sätt?!eller ni andra?! För min del får du och andra skriva vad ni vill  !!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 20:16
|
Medlem

|
En sak som jag undrar över är detta:varför är det så svårt för somliga härinne att tillåta mig att vara den jag är VARFÖR blir ni så oerhört störda  ???
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 20:20
|
Medlem

|
CITAT (ylv @ 25-03-2006, 19:45) Varför kan inte Solis hålla sig till sin blogg?
Där kan hon ju skriva vad hon vill utan att någon behöver ha synpunkter. Och vi andra slipper hennes skriverier. Vet DU vad alla andra tänker jag skriver även på mitt blog
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 20:29
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (AnitaGg @ 25-03-2006, 14:18) Men det här ligger på en annan nivå. Det handlar om att egoistiskt dominera ett helt forum. Om det fanns en särkskild avdelning för 3-åringar så vore det ju ingen konst. Jag läser aldrig t.ex. i Pallkrageklubben, eftersom jag inte håller på med pallkrageodling. Ja, jag håller med om att det här ligger på en annan nivå. Du skriver att du aldrig läser i "pallkrageklubben" eftersom du inte håller på med pallkrageodling. Uppenbarligen så ogillar du det Solis skriver - men ändå läser du det och även väljer att kommentera? Jag anser inte att det handlar om att "egoistiskt dominera ett helt forum", däremot så blir det på det viset eftersom Silos får så många svar på sina, inte lika många, inlägg.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 21:55
|
Medlem
Antal inlägg: 284
Medlem nr: 2 452

|
CITAT (solis. @ 25-03-2006, 20:16) En sak som jag undrar över är detta:varför är det så svårt för somliga härinne att tillåta mig att vara den jag är VARFÖR blir ni så oerhört störda  ??? jag har varit medlem sedan 2003 och är ofta inne och läser men skriver väldigt sällan svar, mest på krukväxt o trädgårdssidan. har läst många inlägg av dig under dessa år under dina olika namn. jag tycker att du ska fortsätta vara den du är, tycker att du bjuder på dig själv och är en härlig människa. Att människor blir störda av dig beror nog på att de inte kan förstå/acceptera dig. Fortsätt att vara dig själv o lycka till med dig själv o dina hundar. Jag tycker inte du är egoistisk och behäskar ett helt forum, det är ju upp till var o en att avgöra vad man vill läsa eller inte. mvh inger
|
|
|
|
|
|
|
|
25-03-2006, 22:04
|
Medlem
Antal inlägg: 4 792
Medlem nr: 5 891

|
CITAT (zaaritha @ 25-03-2006, 20:07) Jisses--vilket sabla bråkande! Som jag sagt förut: Låt alla säja det de vill ha sagt!  Om jag uppfattar saken rätt så måste man hålla med Solis eller hålla tyst. Själv skrev jag ett inlägg i ett av hennes ämnen och genast fick jag en massa ovett via PM om att jag varit/är så fruktansvärt hemsk som haft avvikande åsikt. Som sagt snart är det vår och och då kan man skippa denna del av odla som på något sätt är styrd som så att "rör inte vår Solis". Bör väll påpeka att jag inte har något emot denna person, snarare dem som gör situationen ganska sjuk genom att försvara henne - som om hon inte kunde göra det själv!!!! försvara sig alltså
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|