Ja, det sista har väl ni i den gyllene medelåldern också upptäckt?

Att dom gör så litet öga på symaskinsnålarna nuförtiden??? Om jag kunde begripa vad det ska vara bra för...
När äldste sonen flyttade trodde jag att jag skulle slippa laga byxor mer

. Han var (är) välväxt

och ofta ofta hände det att byxorna spruckit i nån söm, inte bara av rondören utan även för att han tyckte nya kläder hade absolut lägsta prioritet bland utgifterna.
Så har jag undvikit detta tråkiga med att laga byxor ett bra tag, men de andra två sönerna får minsann också hål på sina byxor
Den ene använder bara linnebyxor och stora och säckiga ska dom helst vara, inget som spänner där inte, men det ska jag säga - billiga linnebyxor på postorder är ingen hit

Den väven måste vara gjord av dåliga fibrer, för dom spricker bara man tar i dom.
Ett bra tips när man ska laga tunnare tyger är annars att pressa vliseline på undersidan. Gör man detta innan tyget spricker så förstärker det bra och man kanske kan slippa sy

'
Nästa son använder bara jeans, gärna av förslitet tyg som inte tåler slitage. Tänk vilken briljant idé att sälja färdigslitna kläder, så man måste köpa nytt ofta
Nu har jag sytt lappar på insidan av låren på två par "Men mamma, rör nu inte de andra hålen" sa han

Visst nej, dom 10-15 hålen som fanns redan när han köpte byxorna dom ska förstås vara kvar
men lufthål i grenen, det blev väl lite för dragigt