Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Perfekt lördag :), Måste bara berätta :)
          noora
          Inlägg 03-04-2006, 09:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Det blev en väldigt trevlig shoppingrunda i lördags smile.gif

Först Rivners i Länna, som har lördagsöppet i april-september. Det blev tre begagnade lysrörsarmaturer: två med 2x36w och en 1x58w, alla tre hade reflektorer och lysrören satt kvar. Summa 225 kr smile.gif
          Sen köpte vi lite virke, fyra vinkeljärn och två stickkontakter på Bauhaus. Två av armaturerna hade nämligen avklippta sladdar, och virket och vinklarna var för att bygga upphängning för armaturerna.
          Efter det åkte vi vidare till Tungelsta och letade reda på Rockdala handelsträdgård. Det var riktigt trevligt att gå omkring i det varma, ljusa växthuset och titta på vackra fuchsior och pelargoner. Två doftpelargoner och två små fuchsiasticklingar blev det i korgen.
          Under tiden försvann alla moln från himlen, och vi köpte lite picknicklunch som vi åt på en bänk vid Lida friluftsområde på vägen hem.
          Sen ägnade min man halva eftermiddagen åt att snickra ihop en fin upphängning åt armaturerna, medan jag röjde i garaget och gjorde plats för ett bord för plantorna, samt plockade ner den blandade kompott av skrivbordslampor och lågenergilampor som lyst upp mina plantor hittills.

Gissa om jag kände mig nöjd till slut när sammanlagt 200w lysrör var uppsatta i garaget wub.gif Nu kan jag skola om fler plantor, vilket jag har fått skjuta upp pga platsbrist. Nu har jag ett stort fint bord som inte är fullt än, och om det blir fullt har jag fortfarande kvar blandade skrivbordslampor som jag kan sätta upp vid behov smile.gif

Så får vi se om jag klarar av att sköta fuchsior också. Jag har aldrig haft såna förut. Jag fick i alla fall en lapp med skötselråd från Rockdala...

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon