CITAT (Anna Maria @ 08-04-2006, 20:29)
Jag tycker det "riktiga" ljuset i kombination med den svala luften får dem att bli sådär riktigt knubbiga och fina.
Jag har ju bara erfarenhet av "sommarblommor" tidigare.... men nog tror jag
tidig utevistelsen har en välgörande inverkan även på dom.
Lysrören är väl bara en nödlösning och komplement till dagsljuset för oss som har kort säsong?
Min fundering gällde ju mest om det var ide´att börja bära redan nu eller om dom hade det lika bra under lyset. Här uppe så är det faktiskt fortfarande vinter så ska dom vara ute så måste dom vara ordentligt påklädda.

Att dom fått komma in på natten och att det varit varmare där än ute verkar inte påverkat dom speciellt mycket. Naturligtvis så försöker jag förvara dom så svalt som möjligt. Perenner är något nytt så jag vet inte hur dom beter sig.
Flera "duktiga odlare" har förvånats över att jag har lyckats så pass bra trots att jag inte hade några bra förutsättningar, det har varit ett himla kånkande in och ut. Det har faktiskt hänt att jag kvistat hem på lunchen för att bära in eller ut plantor.
I dag vräker snön ner och det och är knappt +-grader

så idag är det bara de nyanskaffade Julrosorna som står ute efter att ha fått sova i kylskåpet.
/Anki