CITAT (AnitaGg @ 08-04-2006, 15:55)
Kan tyvärr inte ta in påskris eftersom jag har en pollenallergiker till sambo :(
En del låter bli att sätta björkriset i vatten och klarar sig på det sättet. Andra, däribland jag själv som också har problem med pollen (värst är björk), ber någon anhörig plocka bort alla ansatser till hängen. Sedan går det bra t.o.m. att ha riset i vatten. Kanske kan det fungera även för din sambo! Men en allergi är ju sällan den andra lik.
Jag har gjort väldigt lite i år åt påsken. Påskris med fjädrar och ägg, några påskdukar, vårgardin i köket, gula ljus, en tupp. Vi åker bort så det känns onödigt.
Annars brukar jag ha en hel del kycklingar både här och där, vepor med Glad Påsk, påskmagneter på kylskåpet, påskliljor både inne och på balkongen o.s.v. och inte att förglömma, min favorit, en liten gräsmatta på ett fat på köksbordet där det kryllar med små, små hönor, tuppar och kycklingar.
Varje morgon brukar jag inleda med att plocka bort alla "fåglarna" från gräsmattan och sedan klippa den kort! Annars försvinner de fullständigt.