Har jag sagt att alla jägare är varghatare så tar jag härmed tillbaka det och ber berörda (som tagit illa upp) om ursäkt.
Dock har vi ett äkta rötägg här i trakten som förpestar lokaltidningen med idiotiska utrotningsinsändare i klassisk Nazi-anda...
Citat direkt ur tidningen Ljusnan, källa:
http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=8592"Vargmotståndaren Folke Tomtas Johansson från Vittsjön på Bollnäs finnskog söker nu vapenlicens för pistol - för att skydda sig mot vargar och andra rovdjur. Och han hoppas få låna eller hyra ett vapen av polisen tills vargen har utrotats.
Folke Johansson har länge engagerat sig i vargdebatten och är mycket kritisk till den svenska rovdjurspolitiken. Häromdagen skrev han till miljöminister Lena Sommestad om sin besvikelse över riksdagens rovdjurspolitik.
- Rovdjuren måste utrotas snabbt, innan dom tar över allt, hävdar han i brevet.
Varg, björn, järv och lo har inget berättigande, anser Folke Johansson."
Utrotas utrotas utrotas... Den mannen har problem...
Från samma artikel:
"
"Ingen vågar plocka bär"
Inga rovdjur har hittills hotat Folke Johansson i Vittsjön personligen:
- Men jakten är förstörd, för rovdjuren tar hand om både älgar och rådjur. Katter och jakthundar stryker också med och folk kan inte ha får på finnskogen längre. Och ingen vågar gå ut i skogen och leta svamp eller plocka bär.
"Rovdjursdaltandet" i Sverige har spårat ur, anser Folke Johansson. Men han tror att inställningen kommer att ändras.
- När rovdjuren blir allt fler, blir de mer och mer närgångna - och hungrigare och grinigare. Då kan vad som helst hända. Och när den första människan blir dödad av varg i Sverige vaknar nog många, säger han."
Hoppas dom här citaten får er att förstå min irritation som tyvärr har riktats mer och mer mot jägare i allmänhet..
(Min morfar är jägare och helt ok, så jag VET att det finns jägare med hederliga åsikter...)