Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > MacDonaldsdieten
          *Felix matte*
          Inlägg 24-04-2006, 21:22
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (andersen @ 24-04-2006, 19:14)
          Mc Donalds mat är inte det värsta, utan det som är värre är att dom har bara ungdomar som jobbar där,och dom har ingen anning om hygien tex så tar dom in skolklasser att titta på hur dom gör hamburgare, och skolbarnen böhöver inte byta om utan dom klankar om kring i sina vanliga kläder där var hamburgarna bereds, lika så dom unga människorna som jobbar där dom steker hamburgare utan mössa och när det är lite att göra så går samma personer ut och röker utanför utan att ha andra kläder eller att sätta på sig tex skoskydd. I vilken annan livsmedels tillvärkning skulle något sådant vara tillåtet? tror att det var föra sommaren som toasitsar åkte i i diskmaskin på någon Mc Donalds.

Då skulle du bara veta vad som pågår där ingen ser ohmy.gif
          Jag hade en favorit "korvis" i Borås... tills jag råkade se
          hur han åt av moset med fingrarna...
          slickade av och ner med fingret i moset igen

Likaså min favvo kycklingrestaurang.. han kom ut från toaletten
          pratandes i mobilen och började ösa över ris från gryta till kantin
          ... det som hamnade utanför, skyfflade han ner i kantinen med händerna.
          Inne på toaletten fanns inget tvättställ

Grillen här hemma där jag jämt stannade till när jag var i centrum...
          tjejen som grillade hamburgare och korv.. tog också betalt av kunder
          fortsatte sedan att ta upp ostskivor och lägga på burgarna
          kliade sig lite i näsan och fortsatte... allt utan att tvätta händerna.

Thaistället där hon plockade pasta ur grytan till tallrik med bara händer
          ... plockade bort lite .. var tydligen för stor portion..
          slängde "överskottet" tillbaks i grytan... oaptitligt!

Så kan jag fortsätta en bra bit till... men värst var ändå hovmästarn på det fina hotellet...
          stod och lutade mot dörrpost.. pekfingret halvvägs upp i hjärnan
          (via näsan)... sprättar iväg snorsloskor.. det var mina föräldrar som var med om
          detta

Just pga allt snusk jag sett så väljer jag att mestadels äta hemlagat
          men nu är jag jämrans sugen på Kinamat så det kommer att beställas endera dan tongue.gif

Citera
          Castea
          Inlägg 24-04-2006, 21:36
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Isch, vad vidrigt, Agneta! mad.gif
          Påminner mig om ett program jag såg på tv en gång, där de satt upp en dold kamera i en amerikansk hamburgerrestaurang. Vid stekbordet stod en karl och använde stekspaden som flugsmällare samtidigt som han vände hamburgarna.

Blööööh, vad äckligt, alltså. mad.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-04-2006, 21:48
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Castea @ 24-04-2006, 22:36)
          Isch, vad vidrigt, Agneta!  :angry:
          Påminner mig om ett program jag såg på tv en gång, där de satt upp en dold kamera i en amerikansk hamburgerrestaurang. Vid stekbordet stod en karl och använde stekspaden som flugsmällare samtidigt som han vände hamburgarna.

Blööööh, vad äckligt, alltså.  :angry:

Jag har också sett Amerikanska program där de filmat i smyg
          och man ser hur de spottar på pizzan... stoppar snor i maten mm mm mm

Citera
          little.lunatic
          Inlägg 25-04-2006, 00:13
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 82
          Medlem nr: 5 535

McDonald's är ett fantastiskt företag som lyckats etablera sig över i stort sett hela jorden vilket enligt mig är beundransvärt. Naturligtvis bör ju varje amerikan (och svensk) vara införstådd med de risker friterad mat med mycket socker har för hälsopåverkan. Tycker det är skamligt att det inte räknas som allmän kännedom överallt. Hursomhelst är det enda företag som toppar McDonald's Coca-Cola. Go figure... Så det spelar egentligen ingen roll vad vi tycker om deras produkter, efterfrågan är överväldigande ändå.

Jag vet dock att McDonald's jobbar HÅRT med att tvätta bort "onyttighetsstämpeln", och har gjort det under ett antal år nu. Men det är nästan som om allmänheten kommer att kräva det ultimata inom näringsintag innan man är nöjd. De har en viss image som de inte vill förlora, men de kan helt klart förbättras och detta jobbas det på kan jag lova.

Vad gäller renligheten i kedjorna är det ofta så att dessa stora franchiser har bra och väl utarbetade rutiner när det gäller ALLT. Varenda befattning och rutin inom företaget är noggrant beskrivna i arbetshandböcker som skall följas till punkt och pricka. Det råder tom tävlingar mellan restaurangerna om vem som kan få högst betyg i renlighet mm. Med största sannolikhet är detta anledningen till att de passerar dessa test med toppresultat. Som sagt är det värre med privatägda små "hak" där man inte riktigt orkar bry sig kanske... Generellt sett i alla fall.

Personligen är jag helt inne på att lägga om mina matvanor. Jag behöver inte gå ner i vikt, snarare tvärtom, vilket verkar svårt med den nyttigare diet jag strävar efter. Om någon har tips angående detta så nämn gärna det här!
          Jag tänker inte räkna points eller följa Atkins, snarare erkänna de vetenskapliga studier som ger en fingervisning om vad som är bra och mindre bra. Jag ser fram emot det erhört mycket eftersom jag vet hur mycket bättre man kommer må, hur mycket bättre man sover och hur piggare man blir av en förändrad kost. Träningen ska också bli kul, har ju en sprillans ny mountainbike!
          Frågan är bara hur man då lyckas gå UPP i vikt av detta...

--------------------
          If the grass is greener on the other side, water your own lawn.

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 25-04-2006, 00:18
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Jag kommer ihåg när ett av de fyra McDonald's här i Karlstad blev ertappade av kunder och media med att köra toaborstarna i diskmaskinen för ett par år sedan. Det blev en märkbar nedgång av försäljningen men bara på den restaurangen som blev ertappade. De andra restaurangerna som hade samma personal som roterar runt och samma ägare märkte inte av nedgången...

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 25-04-2006, 08:25
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

om dom vill tävla i renlighet ska dom ju ha i små städer också....
          själv tycker jag att resturangerna blir bättre ju mindre stad dom är i
          (dom vill ju få så många kunder som möjligt)
          som en på en pizzeria i malå tyckte en kund att biffen (eller va det va)
          var för liten på hans pizza så han tog kort på den och gick tillbaka
          nästa dag.. han fick pengarna tillbaka + en ny pizza
          för jag menar om nån märker nått äkligt på en resturang här i lycksele
          så sprids ryktet snabbt till alla och vips så har den resturangen inga gäster

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon