| |
|
  |
gnäll för alla, här gäller inga regler längre.... |
|
|
|
|
13-12-2006, 19:54
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 19:56
|
Medlem

|
CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Det har redan vart komenterat tidigare i en tråd om alla forumbarnen och pedofiler, där fick alla veta precis hur man kunde se även privata bilder
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 19:59
|
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745

|
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:56) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här. ;) Det har redan vart komenterat tidigare i en tråd om alla forumbarnen och pedofiler, där fick alla veta precis hur man kunde se även privata bilder Aha, det måste ha varit före min tid. Fast då ställer jag mig direkt frågan varför man inte passade på att plocka bort känsliga bilder redan då?..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 20:06
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:56) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här. ;) Det har redan vart komenterat tidigare i en tråd om alla forumbarnen och pedofiler, där fick alla veta precis hur man kunde se även privata bilder Det fattade aldrig jag att det framgick i den tråden...trög som man är. Förresten... så himla ful är väl inte din nuna inte!?
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 20:11
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Nej, det kanske du har rätt i faith, men om nu jag, som ändå råkar vara en av dem som är ganska bortkollrad i alla tekniska under vad det gäller datorvärlden, upptäcker detta, så trodde jag nog att fler skulle upptäcka det. Och jag råkar vara en av dem som har ett privat album. Och vilken min anledning än är, så är det privat. Inget mer med det. Men om nu möjligheten till att ha det så finns....då ska det också respekteras. Inget mer med det. Men det är jag som ska ha bestämmanderätten över vilka foton jag ska lägga ut och när. Det kan ju hända att jag sparat foton där i, som jag velat visa vid ett speciellt tillfälle? I vilket fall som helst har jag ingen som helst anledning att försvara att jag reagerade. Privat är...........precis som det låter........privat
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 20:16
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 20:17
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:16) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA  Flytta bilden på dig då.......lägg den i din egen dator, och jag tyckte inte att den va´ful, det vet du
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 20:19
|
Medlem

|
CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 20:17) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:16) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA  Flytta bilden på dig då.......lägg den i din egen dator, och jag tyckte inte att den va´ful, det vet du har gjort det, men den är kvar ändå det är principen det handlar om...och JAG har inget offentligt allbum ALLS.... det är inte bara DU som låser dig med PRINCIPER
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 20:20
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:19) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 20:17) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 20:16) CITAT (Reserv @ 13-12-2006, 19:54) CITAT (pejori @ 13-12-2006, 19:49) jag är nöjd också...även om massor är borta. hade du varit lika nöjd om din fula nuna funnits där???  Näe, inte ett jä**a dugg  Men det är juh inget du saknar i alla fall så det är väl också nåt positivt  just precis...och jag vill inte ha min fula nuna där heller har inga känsliga bilder, men hade jag velat ha mitt album för offentligt bruk, hade jag haft en kamerasymbol i min profil...jag HAR inte det, för mina bilder är just...PRIVATA  Flytta bilden på dig då.......lägg den i din egen dator, och jag tyckte inte att den va´ful, det vet du har gjort det, men den är kvar ändå det är principen det handlar om...och JAG har inget offentligt allbum ALLS.... det är inte bara DU som låser dig med PRINCIPER  ta sånt i pm istället är du snäll, inte mitt i trådarna
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 20:42
|
Medlem

|
vilket?...att jag inte vill ha ut mina album i trådarna? det behövs ingen PM till det
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:05
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (Evgeni @ 13-12-2006, 20:11) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Nej, det kanske du har rätt i faith, men om nu jag, som ändå råkar vara en av dem som är ganska bortkollrad i alla tekniska under vad det gäller datorvärlden, upptäcker detta, så trodde jag nog att fler skulle upptäcka det. Och jag råkar vara en av dem som har ett privat album. Och vilken min anledning än är, så är det privat. Inget mer med det. Men om nu möjligheten till att ha det så finns....då ska det också respekteras. Inget mer med det. Men det är jag som ska ha bestämmanderätten över vilka foton jag ska lägga ut och när. Det kan ju hända att jag sparat foton där i, som jag velat visa vid ett speciellt tillfälle? I vilket fall som helst har jag ingen som helst anledning att försvara att jag reagerade. Privat är...........precis som det låter........privat  Nu fattar jag inte. Om jag har album som jag markerar som privat behövs ju lösenord för att se bilderna. Jag lämnar inte ut lösenordet. Kan någon förklara för mig ?
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:31
|
Medlem

|
om jag går in i ditt album behöver jag ett lösenord... går jag via länken, ser jag dina bilder UTAN lösenord.. du HAR ett album...det har inte jag...ändå ses mina bilder i länken
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:33
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Alba @ 13-12-2006, 21:05) Nu fattar jag inte. Om jag har album som jag markerar som privat behövs ju lösenord för att se bilderna. Jag lämnar inte ut lösenordet.
Kan någon förklara för mig ? Man kan få en lista över uppladdade bilder med en direktlänk, och då krävs inget lösenord. Man går alltså inte via personens foto-ikon i profilen. Förstår nu att detta har påpekats tidigare, vilket jag inte hade koll på, så uppenbarligen var det gamla nyheter jag kom med. I vilket fall som helst så tycker inte jag att man ska ladda upp bilder på Internet som man inte vill visa för vem som helst. Ett barn hade kunnat räkna ut hur man skulle hitta direktlänken, så det förstår jag inte riktigt förvåningen över. Allt man laddar upp på Internet kan hittas. Det finns bakdörrar över allt. Och att tro nåt annat är att gräva ner huvudet i sanden och tro att man inte syns.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:34
|
Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:41
|
Medlem

|
CITAT (Eva i Skåne @ 13-12-2006, 21:38) Nu blir jag lite nyfiken Pejori. Har du inget privat album heller? Och ändå finns bilderna kvar i länken? Nån form av eftersläpning, eller....?  jag har album...men bara privat och inget för offentlig insyn...endast för mina ögon...det är det som ligger i länken
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:44
|
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745

|
CITAT (Evgeni @ 13-12-2006, 20:11) CITAT (faith @ 13-12-2006, 19:53) Jag hade aldrig förstått att det gick att komma åt privata bilder om inte detta hade nämnts i den här tråden. Jag hade inte en tanke på att titta på den länk som Anita la in, och jag tror inte att någon annan hade det heller. Men genom att uppmärksamma detta på det här sättet så kanske detta har ändrats. Det hade kanske varit bäst att kontakta forumansvariga direkt utan att kommentera det här.  Nej, det kanske du har rätt i faith, men om nu jag, som ändå råkar vara en av dem som är ganska bortkollrad i alla tekniska under vad det gäller datorvärlden, upptäcker detta, så trodde jag nog att fler skulle upptäcka det. Och jag råkar vara en av dem som har ett privat album. Och vilken min anledning än är, så är det privat. Inget mer med det. Men om nu möjligheten till att ha det så finns....då ska det också respekteras. Inget mer med det. Men det är jag som ska ha bestämmanderätten över vilka foton jag ska lägga ut och när. Det kan ju hända att jag sparat foton där i, som jag velat visa vid ett speciellt tillfälle? I vilket fall som helst har jag ingen som helst anledning att försvara att jag reagerade. Privat är...........precis som det låter........privat  Du behöver absolut inte försvara dig.  Jag menade bara att det hade varit bättre att inget säga så kanske inte så många hade upptäckt de privata bilderna. Jag är själv ganska så datavan, men upptäckte inte att det fanns privata bilder. Jag tror nämligen inte att det har något med datavana att göra. Jag är helt enkelt inte nyfiken på bilderna och därför hade jag ingen önskan att klicka på Anitas länk. Inte ens nu när jag vet att det finns privata bilder har jag någon önskan att titta. Ännu mindre nu t o m när jag vet att det finns bilder jag inte ska se, jag respekterar er rätt till ert privatliv. Men kanske finns det andra som kanske är nyfikna nu när de vet att det finns privata bilder och har man en önskan att bilderna ska få vara privata tills dess att forumansvariga hinner agera, ja då kanske man inte ska tala om för hela forumet vad som hänt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:45
|
Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 13-12-2006, 21:33) CITAT (Alba @ 13-12-2006, 21:05) Nu fattar jag inte. Om jag har album som jag markerar som privat behövs ju lösenord för att se bilderna. Jag lämnar inte ut lösenordet.
Kan någon förklara för mig ? Man kan få en lista över uppladdade bilder med en direktlänk, och då krävs inget lösenord. Man går alltså inte via personens foto-ikon i profilen. Förstår nu att detta har påpekats tidigare, vilket jag inte hade koll på, så uppenbarligen var det gamla nyheter jag kom med. I vilket fall som helst så tycker inte jag att man ska ladda upp bilder på Internet som man inte vill visa för vem som helst. Ett barn hade kunnat räkna ut hur man skulle hitta direktlänken, så det förstår jag inte riktigt förvåningen över. Allt man laddar upp på Internet kan hittas. Det finns bakdörrar över allt. Och att tro nåt annat är att gräva ner huvudet i sanden och tro att man inte syns. helt sant...och en riktigt bra hacker tar sig in i din dator på en minut...det görr inte att det är rätt att publicera det på internet.... så i det fallet, ska man inte spara nått på datorn över huvud taget
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-12-2006, 21:50
|
Medlem

|
CITAT (Stintan43 @ 13-12-2006, 21:49) Vill man ha sina bilder privata så är nog det bästa att ha dom i ett album i bokhyllan eller på cd. Allt man lägger ut på nätet finns det möjlighet för andra att se  :rolleyes: ja...kan en tolvåring knäcka NASAS brandvägg och säkerhetssystem, ...lär ett barn kunna knäcka våra också...så allt ärr offentligt... men det betyder inte att det är ok.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|