Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

65 sidor V  « < 53 54 55 56 57 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > gnäll för alla, här gäller inga regler längre....
          pejori
          Inlägg 13-12-2006, 22:26
          Länk hit: #1081

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Betty @ 13-12-2006, 11:33)
          CITAT (pejori @ 13-12-2006, 11:20)
          ska lägga tillbaka mina saker från den externa...då är den inte läsbar!!!!! wacko.gif  wacko.gif  blink.gif  mad.gif
          allt är därmed borta...alla foton alla bilder allt... sad.gif  sad.gif  sad.gif
          tio år, av foton och annat...borta bara.

Stackars dig Jag skulle kontaktat en datafirma och hört mig för om det verkligen inte går att fixa den på nåt sätt innan jag kastade bort den - absolut värt ett sista försök tycker jag.

Tips: Önska dig en CD-brännare i julklapp så kan du bränna och spara backup-skivor i stället.

ingenting gick att rädda...allt finns där, men hårddisken visar på tom...gick inte att återställa..... sad.gif sad.gif sad.gif mad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-12-2006, 22:29
          Länk hit: #1082

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

vad jag känner mig dum nu då...gråter nästan.... jag är inte ett barn o kan inte förstå hur man kan hitta länkar till privata album...

rolleyes.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 13-12-2006, 22:31
          Länk hit: #1083

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:29)
          vad jag känner mig dum nu då...gråter nästan.... jag är inte ett barn o kan inte förstå hur man kan hitta länkar till privata album...

rolleyes.gif

du är i gott sälskap...gråt inte wub.gif wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-12-2006, 22:37
          Länk hit: #1084

Medlem

hehe, nej jag ska väl försöka låta bli.

det var någon som skrev att man kunde använda funktionen privat album om man vill lägga in en bild o sedan använda vid speciellt tillfälle. det har jag också funderat på. det är ju ändå lite meck innan man får in bilden så att det är rätt storlek o så. kan ju vara bra o förbereda innan man ska skicka ut julkort tillexempel. men om alla har kikat redan så blir det ju ingen överraskning... sleep.gif om den ligger i ett almänt album då alltså.

eller så har man bilden bifogad i ett mail man mailar sig själv... kan nån hitta det med??

Citera
          Fenja
          Inlägg 13-12-2006, 22:41
          Länk hit: #1085

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

I princip ALLT som färdats över internet, mail, chat, bild eller vad som helst lämnar spår efter sig som går att hitta...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-12-2006, 22:44
          Länk hit: #1086

Medlem

mm, men är det lika lätt som här på odla?? det är frågan det...

visst går det om nån ger sig den på att snoka reda på saker. men nu är ju faktiskt majoritetn av oss normala innevånare rätt tråkiga att snoka på... rolleyes.gif tongue.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 13-12-2006, 22:47
          Länk hit: #1087

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:37)
          hehe, nej jag ska väl försöka låta bli.

det var någon som skrev att man kunde använda funktionen privat album om man vill lägga in en bild o sedan använda vid speciellt tillfälle. det har jag också funderat på. det är ju ändå lite meck innan man får in bilden så att det är rätt storlek o så. kan ju vara bra o förbereda innan man ska skicka ut julkort tillexempel. men om alla har kikat redan så blir det ju ingen överraskning... sleep.gif om den ligger i ett almänt album då alltså.

eller så har man bilden bifogad i ett mail man mailar sig själv... kan nån hitta det med??

ja...om du sparar den på odla i ett privat album så kan man det
          wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-12-2006, 22:49
          Länk hit: #1088

Medlem

ja precis. men då vil man ju inte att folk spionerar där sen... unsure.gif
          annars så är väl det ett bra sätt att använda funktionen.

för att de inte är särskilt hemliga är ju konstaterat.

Citera
          Fenja
          Inlägg 13-12-2006, 22:54
          Länk hit: #1089

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:44)
          mm, men är det lika lätt som här på odla?? det är frågan det...

visst går det om nån ger sig den på att snoka reda på saker. men nu är ju faktiskt majoritetn av oss normala innevånare rätt tråkiga att snoka på... rolleyes.gif tongue.gif

Nej, inte lika lätt som här... men för de som kan så...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          pejori
          Inlägg 13-12-2006, 22:57
          Länk hit: #1090

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:49)

precis vad jag menade...vissa saker är mina privata, även om dom inte är snaskiga på något sätt...men dom är mina, tills jag lägger ut dom i en tråd... smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Gillan
          Inlägg 13-12-2006, 23:11
          Länk hit: #1091

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (pejori @ 13-12-2006, 22:57)
          CITAT (anna_rispan @ 13-12-2006, 22:49)

precis vad jag menade...vissa saker är mina privata, även om dom inte är snaskiga på något sätt...men dom är mina, tills jag lägger ut dom i en tråd... smile.gif

det är precis det jag menar..........tills jag själv bestämmer att de ska vara offentliga smile.gif

Tro för all del inte att jag är så naiv att jag skulle tro att det inte skulle gå att visa allt du vill från mig. Det var ju en av anledningarna till att jag startade tråden om bilder på barn och ev pedofiler.

Då fick jag till svar av en del, att man inte skulle överdriva och varför skulle man kunna hitta en pedofil på Odla av alla ställen!

Om en sån här sak är så lätt hänt på just Odla......att man inte ens får ha sina privata album ifred? Vad skulle då inte kunna ske?

Ni får tycka precis vad ni vill, men jag tycker inte att det är rätt att göra så wacko.gif. Även om man har kunskapen till det wacko.gif mad.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Betty
          Inlägg 14-12-2006, 00:39
          Länk hit: #1092

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (pejori @ 13-12-2006, 22:26)
          CITAT (Betty @ 13-12-2006, 11:33)
          CITAT (pejori @ 13-12-2006, 11:20)
          ska lägga tillbaka mina saker från den externa...då är den inte läsbar!!!!! wacko.gif  wacko.gif  blink.gif  mad.gif
          allt är därmed borta...alla foton alla bilder allt... sad.gif  sad.gif  sad.gif
          tio år, av foton och annat...borta bara.

Stackars dig Jag skulle kontaktat en datafirma och hört mig för om det verkligen inte går att fixa den på nåt sätt innan jag kastade bort den - absolut värt ett sista försök tycker jag.

Tips: Önska dig en CD-brännare i julklapp så kan du bränna och spara backup-skivor i stället.

ingenting gick att rädda...allt finns där, men hårddisken visar på tom...gick inte att återställa..... sad.gif sad.gif sad.gif mad.gif

Så himla tråkigt att det inte gick att fixa hårddisken! sad.gif
          Jag tycker du ska göra så här nu: Tanka ner dina bilder som du har ute på nätet till din egen dator och radera sedan alla bilderna ute på nätet. Det är det enda sättet att slippa ha dem tillgängliga för hela världen. Ingenting ute på webben är garanterat privat, det är bara hemma i din egen dator du kan ha dem relativt skyddade (om ingen hackar din dator när du är uppkopplad på internet förståss...)

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Reserv
          Inlägg 14-12-2006, 07:09
          Länk hit: #1093

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Evgeni @ 13-12-2006, 23:11)
          Det var ju en av anledningarna till att jag startade tråden om bilder på barn och ev pedofiler.

Då fick jag till svar av en del, att man inte skulle överdriva och varför skulle man kunna hitta en pedofil på Odla av alla ställen!

Om en sån här sak är så lätt hänt på just Odla......att man inte ens får ha sina privata album ifred? Vad skulle då inte kunna ske?

Ni får tycka precis vad ni vill, men jag tycker inte att det är rätt att göra så wacko.gif. Även om man har kunskapen till det wacko.gif mad.gif

Det är förmodligen mig du syftar på där. För min egen del får pedofilerna klippa och klistra bäst dom vill med bilder av mina barn, både jag och barna vet att dom inte är lättklädda på bilderna, och skulle nån klippa och klistra för att få nåt at dräggla över så är det en mycket sjuk person.
          Hur säkra är våra privata delar av albumen?? Inte särskilt mycket, det ska krävas ett lösenord för att komma in, förutsatt att vi tar "huvudingången", men lämnar vi en öppen bakdörr så kan vi få ovälkommet besök. ¨ unsure.gif Jag har inte heller mitt album öppet, men det är varken privat eller hemligt, det räcker med att jag delat med mig av en bild så kan alla se mina bilder, även dom privata om jag haft såna album. Jag tycker inte att det va´fel av Anita att förmedla den upplysningen, tror ni verkligen att hon är ensam om at veta hur man ser privata bilder? Av över 8000 medlemmar så är det rätt många som har kunnskapen om dom nu vill. huh.gif Enkelt beskrivet så alla ska veta hur lätt det egentligen är:
          välj en bild ur nån tråd
          högerklicka
          välj egenskaper
          markera adressen
          lägg in i adressrutan
          ta bort sista siffrorna som bara visar vilken bild det är
          Voila!!
          Nu får ni fram hela listan oavsett om det är privat eller inte.....svårare än så är det inte, man behöver inte va´hackers för att kunna det. Ni som inte vill visa era bilder alls, länka aldrig till erat album, lägg heller aldrig ut era bilder i trådarna och välj inte en av era egna bilder som avatar......bara då har ni era bilder någorlunda säkra. Jag är övertygad om att Anita bara gav Pejori länken för att muntra upp henne för att hon va´lessen över dom försvunna bilderna.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 14-12-2006, 07:24
          Länk hit: #1094

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Allt som ligger på Internet måste ha en URL.
          För att man ska hitta hit så måste man skriva www.odla.nu
          Att man högerklickar på en bild på nätet för att få fram bildens URL är faktiskt baskunskap i mina ögon.
          Trodde faktiskt att det var allmän kunskap.

Högerklicka på denna bilden och välj "egenskaper" så vet ni var på nätet ni kan hitta den. Lätt som en plätt.

Jag är heller inte intresserad av vad folk har i sina privata album, och har definitivt inte lust att lägga ner tid på att ta reda på det heller.

Ursprunget var ju att Pejori förlorat alla sina bilder, och jag visade på ett sätt att tanka ner en del av det som gått förlorat i alla fall.

Nu har jag inte läst den gamla pedofil-tråden, men om det påpekats redan där, så förstår jag inte förvåningen.
          Dessutom är det så att bilder från dom sidor man surfat på sparas i en tillfällig mapp på den egna datorn.
          Den där björnen som jag lade in här i inlägget, torde alltså även finnas i den mappen så alla har en egen kopia sparad.

Personligen har jag väl lite svårt att förstå poängen med att ha ett privat album på nätet.
          Privat är privat, och då har man det inte på nätet.
          Är vitsen då att man ska lämna ut sitt lösenord för att visa någon person sina bilder?
          Hur vet du vad som händer med det lösenordet efter att du har lämnat ut det?

Vill jag visa en bild för en god vän, så mailar jag väl helt enkelt över bilden.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          herkules
          Inlägg 14-12-2006, 09:11
          Länk hit: #1095

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (AnitaGg @ 14-12-2006, 07:24)
          Vill jag visa en bild för en god vän, så mailar jag väl helt enkelt över bilden.

som den där fula bilden i morse? var jag inte vaken så blev jag...
          gnälltråd var det - huvudvärksdag i dag. och regn. tristare än tristast..

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          AnitaO
          Inlägg 14-12-2006, 09:12
          Länk hit: #1096

Medlem

CITAT (herkules @ 14-12-2006, 09:11)

laugh.gif laugh.gif
          Man ska inte skrämma slag på sina vänner. Ska bättra mig biggrin.gif wub.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-12-2006, 13:29
          Länk hit: #1097

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (AnitaGg @ 14-12-2006, 09:12)
          CITAT (herkules @ 14-12-2006, 09:11)

laugh.gif laugh.gif
          Man ska inte skrämma slag på sina vänner. Ska bättra mig biggrin.gif wub.gif

Aj,aj,aj, vad är det för glada miner? ohmy.gif sad.gif mad.gif sleep.gif wub.gif

Jag vill gnälla för att jag saknar Agneta, vart har hon tagit vägen? unsure.gif unsure.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          AnitaO
          Inlägg 14-12-2006, 14:04
          Länk hit: #1098

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 14-12-2006, 13:29)
          Aj,aj,aj, vad är det för glada miner? ohmy.gif sad.gif mad.gif sleep.gif wub.gif

Jag vill gnälla för att jag saknar Agneta, vart har hon tagit vägen? unsure.gif unsure.gif

Oj, oj inte bra det heller.
          Nu måste jag ju bättra mig IGEN mad.gif mad.gif mad.gif rolleyes.gif

Agneta vet jag inte. Brukar inte ha så mycket kontakt med henne.
          Kanske är det mycket med barnbarn och julstök?

--------------------
          user posted image

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-12-2006, 14:15
          Länk hit: #1099

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Agneta är förkyld och har feber så hon orkar inte med oss just nu

men förhoppningsvis är hon snart här igen och förgyller vardagen för oss wub.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 14-12-2006, 17:41
          Länk hit: #1100

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Krya på Dig Agneta - saknar Dig också! Blev faktiskt lite orolig när jag inte sett några inlägg på länge........ mer än någon dag eller så wub.gif wub.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera

65 sidor V  « < 53 54 55 56 57 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 06:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon