Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29
Jag vill gnälla på alla som inte tar 1 maj på allvar och har öppet affärer, jobbar m.m. Självklart ska de som jobbar inom vårdyrket arbeta men jag tycker det är en skam att inte ha något heligt i detta landet oavsett vad det är för helger.
Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203
Jag gnäller på alla helg och röda dagar Somliga dagar ingen morgontidning och aldrig någon post Alla som har jobb borde jobba jämt... så att vi pensionärer finge ett rejält pengalyft .. för det är vi värda
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
gnäller också på röda dagar... hur ska man komma ihåg vad som är söndag och vad som är måndag...när allt är rött? klagar på skitvädret också... allt som kan gå åt helvete gör det, och det som INTE kan gå dit...gör det ändå
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Måste gnälla lite för jag har så ont i ryggen... Har varit ute i det vackra vädret hela dan och städat bort gammalt visset skräp i rabatterna. Hoppas nästan att vi får lite sämre väder i morron så jag får lov att hålla mig inne...
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848
Nu ni...kommer mitt gnäll. Jag har ont i ryggen, knäna, fötterna, axlarna. Imorse tog det sin lilla tid innan jag ens kom ur sängen. Träningsvärk kallas det visst. (kan man ha träningsvärk i fötterna?? ) Igår kväll var jag så trött att jag inte ens märkte att kissarna ville bli gosade med. (Hugo brukar nafsa...ibland ganska hårt....i händerna eller i armen då han vill bli gosad med) Och imorse hade jag ett rejält blåmärke på insidan av underarmen.....det var Hugo som hade bitit till vid utebliven gosning precis då jag hade somnat.
Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208
CITAT (Betty @ 01-05-2006, 22:57)
Måste gnälla lite för jag har så ont i ryggen... Har varit ute i det vackra vädret hela dan och städat bort gammalt visset skräp i rabatterna. Hoppas nästan att vi får lite sämre väder i morron så jag får lov att hålla mig inne... :huh:
jahaja nu gnäller jag på betty för att hennes önskan gick i uppfyllelse här e de disigt o vått ute o har regnat o får betty som hon vill så vete sjutton om de inte kommer mera regn fy pådej betty
o Scrollan gnälla om lite träningsvärk e väl inget,, här e en som har ont utan att träna ,jag gnäller också för det ,, de går ju åt tabletter ju
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsida yla oldwolfie
Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45
Agneta tyvärr är du inte ensam om en h...vetes värk.
Men jag var bortrest i 10 dagar och det tar på mina krafter.
Men nu skall jag gnälla
Vi var i Södra Tyskland, nere i Alperna och hälsade på mina Barn. Ett av mina Barnbarn hade "Erstkommunion" da är när en katholik för första gången får ta emot nattvård och det är stort.
Men så började jag rensa i min dotters trädgård och min gubbe hjälpte till. Och när han skulle börja ner sig i rabatten så slog han i en järnbåge ( där balkonlådorna hänger) och rätt i ögat.
Jag själv mår ju dåligt men då fick man vara stark. Direkt till ögonläkaren i Garmisch Partenkirchen ( där Nyårsbackhoppning är), efter en timme och massa med undersökningen och bedövning blev han sydd i ögat. Bindhinnan war trasig. Och jag som var tolk för min sambo fick ju hela tiden stå bredvid och titta på allt.
Varje dag sedan till ögonläkaren. Som tur är får man ju relativ snabb tid där och inte nå¨gon lång väntetid vid en akutfall.
Men vi hade ju tänkt att tillbringa dessa 10 dagar på ett annat sätt. Gubben såg ju duppelt och treduppelt allt (även mig - vilken otur) Nu hoppas vi bara att allt blir bra igen. Nu skall han imorgon till Mölndal till kontroll och där sittar han säkert i flera timmar.
Men det var när att vi hade behövd flytta vår hemresa och det hade blivit dyrt eftersom vår flyg var ej ombookningsbar.
Egentligen skall man inte gnälla utan vara tacksam att det inte blev värre ( vad vi vet nu..)
Snygg är han fortfarande med ett hängande ögonlock och blått och svart och gult i ögat, runt ögat osv
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
jag vet tyvärr inte vad ni andra har gnäll om men jag har haft en rutten dag. iallfall på förmiddagen
jag var tvungen att ta tag i saken som gällde min uteblivna utbetalning från försäkringskassan. har gått o väntat i par tre veckor, för att jag är så naiv o snäll antagligen
efter mycket stök o bök så fikc jag tillslut kontakt med en männsika som kunde hjälpa mig.
det visade sig att akassan gjort någon miss och inte talat om för försäkringskassan vad min ersättning är.
jag blir galen på att de kan klantat sig om o om o om igen utan att det blir någon förbätring.
hur ska man kunna påverka det där???
okej, nu har jag gnällt. fy vad jag blir ledsen o trött på sånt där skit
Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958
.... gnäller bara lite, köpte ny baddräkt idag och fick fel storlek i påsen. 40 hade plötsligt blivit en 44.... och jag som tänkt använda den imorgon. nu måste jag ju till stan imorgon igen
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203
Nu vill jag gnälla på Morellens bebis som tror att h-n kan vara inneboende hur länge som helst Är man forumbebbe så har man en viss skyldighet att ploppa ut i tid och visa sig på bebistråden
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
CITAT (ninnisky @ 02-05-2006, 21:26)
.... gnäller bara lite, köpte ny baddräkt idag och fick fel storlek i påsen. 40 hade plötsligt blivit en 44.... och jag som tänkt använda den imorgon. nu måste jag ju till stan imorgon igen
Och så säger expediten lite snorkigt "badkläder byter vi inte"
Medlem
Antal inlägg: 1 477
Medlem nr: 6 145
Lite gnällig för att apoteket skinnade mig på nässprejen. Den kostade nästan 10 gånger så mycket som mina allgeritabletter. Hon tog säkert den dyraste bara för att.
Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411
CITAT (Linda_A @ 03-05-2006, 17:10)
Lite gnällig för att apoteket skinnade mig på nässprejen. Den kostade nästan 10 gånger så mycket som mina allgeritabletter. Hon tog säkert den dyraste bara för att.
Ja visst är det ruggigt vad dyra sprejerna är Undra hur det kommer sej att de kan ta fram tabletter som bara kostar en fjärde del av orginalen men inte billigare sprej?
Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448
Patenten har nog inte gått ut på sprayen än. När loratadin bara tillverkades av Clarityn och Versal (på licens antar jag) så var det ju dyra. Sen rasade de i pris.
Å andra sidan kostar även koksaltlösning och sesamolja (? Nozoil) hutlöst i sprayform. Så sprayer kanske är dyrare att tillverka...fast verkar underligt.