Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

65 sidor V  « < 19 20 21 22 23 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > gnäll för alla, här gäller inga regler längre....
          Inga från Närke
          Inlägg 01-05-2006, 16:22
          Länk hit: #401

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Jag vill gnälla på alla som inte tar 1 maj på allvar och har öppet affärer, jobbar m.m.
          Självklart ska de som jobbar inom vårdyrket arbeta men jag tycker det är en skam att inte ha något heligt i detta landet oavsett vad det är för helger. mad.gif

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 01-05-2006, 17:05
          Länk hit: #402

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Jag gnäller på alla helg och röda dagar mad.gif Somliga dagar ingen morgontidning och aldrig någon post wacko.gif wacko.gif Alla som har jobb borde jobba jämt... så att vi pensionärer finge ett rejält pengalyft .. för det är vi värda mad.gif wink.gif wacko.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 01-05-2006, 18:31
          Länk hit: #403

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

gnäller också på röda dagar... mad.gif mad.gif
          hur ska man komma ihåg vad som är söndag och vad som är måndag...när allt är rött? mad.gif mad.gif mad.gif
          klagar på skitvädret också... mad.gif mad.gif
          allt som kan gå åt helvete gör det, och det som INTE kan gå dit...gör det ändå mad.gif mad.gif mad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Betty
          Inlägg 01-05-2006, 21:57
          Länk hit: #404

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Måste gnälla lite för jag har så ont i ryggen... Har varit ute i det vackra vädret hela dan och städat bort gammalt visset skräp i rabatterna. Hoppas nästan att vi får lite sämre väder i morron så jag får lov att hålla mig inne... sad.gif huh.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Kathy
          Inlägg 01-05-2006, 22:06
          Länk hit: #405

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Nu ni...kommer mitt gnäll. sad.gif
          Jag har ont i ryggen, knäna, fötterna, axlarna. Imorse tog det sin lilla tid innan jag ens kom ur sängen. sad.gif sad.gif sad.gif
          Träningsvärk kallas det visst. (kan man ha träningsvärk i fötterna?? blink.gif )
          Igår kväll var jag så trött att jag inte ens märkte att kissarna ville bli gosade med. (Hugo brukar nafsa...ibland ganska hårt....i händerna eller i armen då han vill bli gosad med) Och imorse hade jag ett rejält blåmärke på insidan av underarmen.....det var Hugo som hade bitit till vid utebliven gosning precis då jag hade somnat.

sad.gif sad.gif sad.gif

Citera
          yla
          Inlägg 02-05-2006, 08:46
          Länk hit: #406

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

CITAT (Betty @ 01-05-2006, 22:57)
          Måste gnälla lite för jag har så ont i ryggen... Har varit ute i det vackra vädret hela dan och  städat bort gammalt visset skräp  i rabatterna. Hoppas nästan att vi får lite sämre väder i morron så jag får lov att hålla mig inne... sad.gif  :huh:

jahaja nu gnäller jag på betty för att hennes önskan gick i uppfyllelse här e de disigt o vått ute o har regnat o får betty som hon vill så vete sjutton om de inte kommer mera regn
          fy pådej betty

o Scrollan gnälla om lite träningsvärk e väl inget,, här e en som har ont utan att träna ,jag gnäller också för det ,, de går ju åt tabletter ju mad.gif sad.gif

wub.gif smile.gif huh.gif sleep.gif mad.gif wacko.gif wink.gif unsure.gif laugh.gif tongue.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Kathy
          Inlägg 02-05-2006, 08:59
          Länk hit: #407

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (oldwolfie @ 02-05-2006, 10:46)
          o  Scrollan  gnälla om lite  träningsvärk  e  väl inget,, här  e  en  som har ont utan  att träna ,jag gnäller  också  för  det  ,, de  går  ju åt  tabletter  ju mad.gif  :(

Nja.....nu hade jag iof inte ont av träningen... sad.gif
          Snarare av all "pyssel" med stugan i helgen....

Jooo, jag vet hur det är att ha ont utan av att träna/pyssla. sad.gif sad.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 02-05-2006, 11:06
          Länk hit: #408

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Jag hade också tänkt gnälla för att jag har så in i he....e ont överallt och
          så det vanliga joxet förståss sad.gif unsure.gif det var därför jag slog på datorn tongue.gif

Men... solen skiner..fönstren nytvättade och nystrukna gardiner i kök och teverum smile.gif Japp... tillåter mig att le och le och smile.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-05-2006, 12:11
          Länk hit: #409

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Agneta tyvärr är du inte ensam om en h...vetes värk.

Men jag var bortrest i 10 dagar och det tar på mina krafter.

Men nu skall jag gnälla

Vi var i Södra Tyskland, nere i Alperna och hälsade på mina Barn. Ett av mina Barnbarn hade "Erstkommunion" da är när en katholik för första gången får ta emot nattvård och det är stort.

Men så började jag rensa i min dotters trädgård och min gubbe hjälpte till. Och när han skulle börja ner sig i rabatten så slog han i en järnbåge ( där balkonlådorna hänger) och rätt i ögat.

Jag själv mår ju dåligt men då fick man vara stark. Direkt till ögonläkaren i Garmisch Partenkirchen ( där Nyårsbackhoppning är), efter en timme och massa med undersökningen och bedövning blev han sydd i ögat. Bindhinnan war trasig. Och jag som var tolk för min sambo fick ju hela tiden stå bredvid och titta på allt.

Varje dag sedan till ögonläkaren. Som tur är får man ju relativ snabb tid där och inte nå¨gon lång väntetid vid en akutfall.

Men vi hade ju tänkt att tillbringa dessa 10 dagar på ett annat sätt. Gubben såg ju duppelt och treduppelt allt (även mig - vilken otur) Nu hoppas vi bara att allt blir bra igen.
          Nu skall han imorgon till Mölndal till kontroll och där sittar han säkert i flera timmar.

Men det var när att vi hade behövd flytta vår hemresa och det hade blivit dyrt eftersom vår flyg var ej ombookningsbar.

Egentligen skall man inte gnälla utan vara tacksam att det inte blev värre ( vad vi vet nu..)

Snygg är han fortfarande med ett hängande ögonlock och blått och svart och gult i ögat, runt ögat osv

Elisabeth

Citera
          pejori
          Inlägg 02-05-2006, 18:57
          Länk hit: #410

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

måste gnälla igen.... mad.gif mad.gif mad.gif
          vädret är skit...ingen sol här inte mad.gif

värktabletterna måste apoteket beställa, så jag får vänta tills på fredag innan jag får nya.....morr mad.gif mad.gif

elisabeth...tur att det gick som det gick med gubben....vilka skador det kunde blvit där.... wub.gif
          ibland är marginalerna på rätt sida som tur är smile.gif smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-05-2006, 19:37
          Länk hit: #411

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (pejori @ 02-05-2006, 19:57)
          måste gnälla igen.... mad.gif mad.gif mad.gif
          vädret är skit...ingen sol här inte mad.gif

värktabletterna måste apoteket beställa, så jag får vänta tills på fredag innan jag får nya.....morr mad.gif mad.gif

elisabeth...tur att det gick som det gick med gubben....vilka skador det kunde blvit där.... wub.gif
          ibland är marginalerna på rätt sida som tur är smile.gif smile.gif

Imorgon skall det bli vår hörde jag i bakgrunden.

Ditt apotek är ju sämre än vår här. Jag hade säkert haft värktabletter för dig med om det nu inte är alldeles ovanliga.

Elisabeth

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 02-05-2006, 20:18
          Länk hit: #412

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

jag vet tyvärr inte vad ni andra har gnäll om men jag har haft en rutten dag. iallfall på förmiddagen

jag var tvungen att ta tag i saken som gällde min uteblivna utbetalning från försäkringskassan. har gått o väntat i par tre veckor, för att jag är så naiv o snäll antagligen

efter mycket stök o bök så fikc jag tillslut kontakt med en männsika som kunde hjälpa mig.

det visade sig att akassan gjort någon miss och inte talat om för försäkringskassan vad min ersättning är.

jag blir galen på att de kan klantat sig om o om o om igen utan att det blir någon förbätring.

hur ska man kunna påverka det där???

okej, nu har jag gnällt. fy vad jag blir ledsen o trött på sånt där skit

Citera
          ninnisky
          Inlägg 02-05-2006, 20:26
          Länk hit: #413

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

.... gnäller bara lite, köpte ny baddräkt idag och fick fel storlek i påsen. 40 hade plötsligt blivit en 44.... och jag som tänkt använda den imorgon.
          mad.gif mad.gif nu måste jag ju till stan imorgon igen sad.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 02-05-2006, 20:27
          Länk hit: #414

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Nu vill jag gnälla på Morellens bebis som tror att h-n kan vara inneboende hur länge som helst sad.gif Är man forumbebbe så har man en viss skyldighet att ploppa ut i tid och visa sig på bebistråden mad.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-05-2006, 21:56
          Länk hit: #415

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (ninnisky @ 02-05-2006, 21:26)
          .... gnäller bara lite, köpte ny baddräkt idag och fick fel storlek i påsen. 40 hade plötsligt blivit en 44.... och jag som tänkt använda den imorgon.
          mad.gif mad.gif nu måste jag ju till stan imorgon igen sad.gif

Och så säger expediten lite snorkigt "badkläder byter vi inte" blink.gif

Citera
          Linda_A
          Inlägg 03-05-2006, 11:09
          Länk hit: #416

Medlem
          Antal inlägg: 1 477
          Medlem nr: 6 145

Jag är så trött på att vara täppt just nu!! mad.gif mad.gif
          Avskyr att inte kunna sova pga av det och låter som, som jag inte vet vad.

Orkar inte gå ner till apoteket heller så att jag kan köpa medicin, men vad ska man göra. mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif

Bättre blir det inte av att våren kommer=mera pollen. : mad.gif mad.gif

--------------------
          //Linda

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-05-2006, 12:39
          Länk hit: #417

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Lite halt och lytt som jag är, så planterade jag i alla fall en del urnor i helgen.

Fast blommorna såg dagen därpå inte så fina ut som jag hade förväntat mig.

Fast senare så såg jag att den "rackarns vovven" som ingår i hushållet åt upp blommorna.

VI hade ett allvarligt samtal om detta, få se om det hjälper

mad.gif mad.gif mad.gif

Fast jag är rädd för att jag inte lät riktigt så allvarlig och arg som jag borde ha gjort. laugh.gif

Citera
          Linda_A
          Inlägg 03-05-2006, 16:10
          Länk hit: #418

Medlem
          Antal inlägg: 1 477
          Medlem nr: 6 145

Lite gnällig för att apoteket skinnade mig på nässprejen. Den kostade nästan 10 gånger så mycket som mina allgeritabletter. mad.gif mad.gif Hon tog säkert den dyraste bara för att. mad.gif mad.gif

--------------------
          //Linda

Citera
          yenny
          Inlägg 03-05-2006, 22:01
          Länk hit: #419

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

CITAT (Linda_A @ 03-05-2006, 17:10)
          Lite gnällig för att apoteket skinnade mig på nässprejen. Den kostade nästan 10 gånger så mycket som mina allgeritabletter. mad.gif mad.gif Hon tog säkert den dyraste bara för att. mad.gif mad.gif

Ja visst är det ruggigt vad dyra sprejerna är mad.gif
          Undra hur det kommer sej att de kan ta fram tabletter som bara kostar en fjärde del av orginalen men inte billigare sprej?

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Pirum
          Inlägg 03-05-2006, 22:37
          Länk hit: #420

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Patenten har nog inte gått ut på sprayen än. När loratadin bara tillverkades av Clarityn och Versal (på licens antar jag) så var det ju dyra. Sen rasade de i pris.

Å andra sidan kostar även koksaltlösning och sesamolja (? Nozoil) hutlöst i sprayform. Så sprayer kanske är dyrare att tillverka...fast verkar underligt.

--------------------
          zon2.5

Citera

65 sidor V  « < 19 20 21 22 23 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 16:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon