| |
|
  |
gnäll för alla, här gäller inga regler längre.... |
|
|
|
|
27-06-2006, 19:43
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Är trött på allt regnande, vår uppgrävning för dränering håller på att rasa igen p.g.a av att det blir så blött i kanterna. Dubbelarbete för min kära sambo, handgrävning i helgen för grävaren är tillbaka till sin rätta ägare. Fy vad det är trist när man ska göra sådant arbete och det bara blir motgångar. Lite ljusning semestern börjar på måndag.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 20:23
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (stina @ 27-06-2006, 20:18) Jag har munsår + att imorgon ska jag till kiropraktorn och få min bäckenförskjutning rätt-ryckt och jag är RÄDD!!!!! Vet inte hur det går till - men kan föreställa mig!  Har varit hos kotknackaren förr!!! :unsure: :unsure: :unsure: Jag har gått hos kiropraktor i olika omgångar... så otroligt skönt att få kotorna tillrättalagda. Efter att ha varit mer eller mindre stel i ryggen (trots flera års behandlingar hos Landstingets sjukgymnaster) kom jag till kiropraktor och efter bara 4 - 5 behandlingar kunde jag få fingertopparna i golvet Likadant med min skadade nacke (whiplash)...Domningarna och smärtan är ett minimum efter att hon gav mig några "skott" med stålkula på sidan om nackkotpelaren. Det har gått många år sedan dess men fortfarande består lindringen. Var inte rädd... det brukar aldrig "göra ont" hos kiropraktor. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 20:24
|
Medlem

|
CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 20:13) CITAT (pejori @ 27-06-2006, 18:23) CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 17:39) det tar hemförsäkringen  Gör det?  Japp... men självrisken är väl normalt 1500 kr å så vill de att man fotar det som blivit förstört. Iaf så har sonen fått göra så när de haft strömavbrott i några dygn och allt blev förstört.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 20:36
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:23) CITAT (stina @ 27-06-2006, 20:18) Jag har gått hos kiropraktor i olika omgångar... så otroligt skönt att få kotorna tillrättalagda. Efter att ha varit mer eller mindre stel i ryggen (trots flera års behandlingar hos Landstingets sjukgymnaster) kom jag till kiropraktor och efter bara 4 - 5 behandlingar kunde jag få fingertopparna i golvet Likadant med min skadade nacke (whiplash)...Domningarna och smärtan är ett minimum efter att hon gav mig några "skott" med stålkula på sidan om nackkotpelaren. Det har gått många år sedan dess men fortfarande består lindringen. Var inte rädd... det brukar aldrig "göra ont" hos kiropraktor. Lycka till! Min Sambo har ju svår whiplashskada och även var hos kiropraktorn men det hjälpte inte och han själv erkände att han inte kan hjälpa honom. Jag skulle aldrig gå till en kiropraktor efter att ha blivit opererat några gånger i ryggen. Man skall inte heller göra för många manipulationer i ryggen, det blir sedan bara värre och värre Edelweiss
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 20:42
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Evgeni @ 26-06-2006, 07:04) CITAT (Betty @ 25-06-2006, 23:58) I morron bitti kommer det ett par kommungubbar med grävmaskin för att gräva ett hål och laga en vattenledning som går inne på våran tomt. Vi upptäckte läckan på lördagsmorron och sen dess har det sipprat och runnit och fyllt marken till bredden med kommunalt dricksvatten. Eftersom jag bor uppe i höga nord där tjälen går djupt så ligger ledningen på 2½ meters djup, gissa om det kommer att bli ett stort hål mitt i gräsmattan... Den här grävningen är en repris på den slarviga(?) lagningen de gjorde för sex år sen, läckan är på precis samma ställe. Jag har fått lov att gräva upp ett par klätterrosor som höll på att drunkna i den vattensjuka gräsmattan och har fått ta bort portalen de växte vid. Rosorna är fulla av knoppar som snart skulle slå ut, nu står de i krukor och stampar...  Suck, pust och stön! Det där lät inte alls kul Det är ju viss skillnad på att gräva nya rabatter än och få gården uppgrävd Stackars rosor  . Hoppas att dom överlever  Det var inte bara ett par rosor som fick stryka på foten här igår... Min ganska fina (faktiskt!) hägg stod i vägen... Har inte ännu bestämt mig för vad jag ska välja för ersättningsträd. Ett par bilder från igår: Så var det då dax... Här ska grävas en jättegrop...Halva gropen grävd...Uppgrävt ända bort till huset på andra sidan gatan...I vanliga fall står vår Volvo på infarten - i natt rymdes den inte... Återställningen påbörjad. Som synes är det tomt och trist...kommer att ta tid innan det blir lummigt igen...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 20:56
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-06-2006, 21:36) CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:23) CITAT (stina @ 27-06-2006, 20:18) Jag har gått hos kiropraktor i olika omgångar... så otroligt skönt att få kotorna tillrättalagda. Efter att ha varit mer eller mindre stel i ryggen (trots flera års behandlingar hos Landstingets sjukgymnaster) kom jag till kiropraktor och efter bara 4 - 5 behandlingar kunde jag få fingertopparna i golvet Likadant med min skadade nacke (whiplash)...Domningarna och smärtan är ett minimum efter att hon gav mig några "skott" med stålkula på sidan om nackkotpelaren. Det har gått många år sedan dess men fortfarande består lindringen. Var inte rädd... det brukar aldrig "göra ont" hos kiropraktor. Lycka till! Min Sambo har ju svår whiplashskada och även var hos kiropraktorn men det hjälpte inte och han själv erkände att han inte kan hjälpa honom. Jag skulle aldrig gå till en kiropraktor efter att ha blivit opererat några gånger i ryggen. Man skall inte heller göra för många manipulationer i ryggen, det blir sedan bara värre och värre Edelweiss Så klart är det olika från person till person och också beroende på vad skada du har, men för mig var kiropraktorn till stor hjälp... vet inte hur jag skulle orkat annars.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 21:01
|
Medlem

|
CITAT (Betty @ 27-06-2006, 21:42) CITAT (Evgeni @ 26-06-2006, 07:04) CITAT (Betty @ 25-06-2006, 23:58) I morron bitti kommer det ett par kommungubbar med grävmaskin för att gräva ett hål och laga en vattenledning som går inne på våran tomt. Vi upptäckte läckan på lördagsmorron och sen dess har det sipprat och runnit och fyllt marken till bredden med kommunalt dricksvatten. Eftersom jag bor uppe i höga nord där tjälen går djupt så ligger ledningen på 2½ meters djup, gissa om det kommer att bli ett stort hål mitt i gräsmattan... Den här grävningen är en repris på den slarviga(?) lagningen de gjorde för sex år sen, läckan är på precis samma ställe. Jag har fått lov att gräva upp ett par klätterrosor som höll på att drunkna i den vattensjuka gräsmattan och har fått ta bort portalen de växte vid. Rosorna är fulla av knoppar som snart skulle slå ut, nu står de i krukor och stampar...  Suck, pust och stön! Det där lät inte alls kul Det är ju viss skillnad på att gräva nya rabatter än och få gården uppgrävd Stackars rosor  . Hoppas att dom överlever  Det var inte bara ett par rosor som fick stryka på foten här igår... Min ganska fina (faktiskt!) hägg stod i vägen... Har inte ännu bestämt mig för vad jag ska välja för ersättningsträd. Ett par bilder från igår: Så var det då dax... Här ska grävas en jättegrop...Halva gropen grävd...Uppgrävt ända bort till huset på andra sidan gatan...I vanliga fall står vår Volvo på infarten - i natt rymdes den inte... Återställningen påbörjad. Som synes är det tomt och trist...kommer att ta tid innan det blir lummigt igen... Men herreje  borde ni inte få ersättning för all förstörelse... jag menar... är jobbet gjort också för 6 år sedan så måste de ju förstå att här har slarvats.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 21:08
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Den enda ersättning man får i såna här fall, när kommunens vattenledning går inne på vår tomt, är att de "återställer alltihop" som det så fint heter... hur nu det ska gå till... Vi får nytt grus på uppfarten, ett nytt träd och så sår de in nytt gräsfrö - som jag själv får vattna och sköta om så det blir nåt. Marken kommer att sjunka efter en vinter så jag kommer att kalla hit dem nästa sommar för att fylla på med mer matjord och ev. nysådd. Vet inte hur lång tid det kommer att ta innan det blir fint igen...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 21:19
|
Medlem

|
CITAT (Betty @ 27-06-2006, 22:08) Den enda ersättning man får i såna här fall, när kommunens vattenledning går inne på vår tomt, är att de "återställer alltihop" som det så fint heter... hur nu det ska gå till... Vi får nytt grus på uppfarten, ett nytt träd och så sår de in nytt gräsfrö - som jag själv får vattna och sköta om så det blir nåt. Marken kommer att sjunka efter en vinter så jag kommer att kalla hit dem nästa sommar för att fylla på med mer matjord och ev. nysådd. Vet inte hur lång tid det kommer att ta innan det blir fint igen...  Men då tycker jag att du ska kontakta Petersen (heter han så?) .. kommunalrådet och ta ett snack med han. Berätta precis hur ni upplever hela situationen och hur mycket ledsamma dagar, extra jobb och kostnader det fört med sig. Tror säkert att han tar sig en tankeställare och agerar på ett eller annat vis.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 21:55
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:24) CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 20:13) CITAT (pejori @ 27-06-2006, 18:23) CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 17:39) det tar hemförsäkringen  Gör det?  Japp... men självrisken är väl normalt 1500 kr å så vill de att man fotar det som blivit förstört. Iaf så har sonen fått göra så när de haft strömavbrott i några dygn och allt blev förstört. Aha.....ja, då lär jag inte få någon ersättning, eftersom värdet av det förstörda håller sig under 1500kr.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 21:56
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Betty @ 27-06-2006, 22:08) Den enda ersättning man får i såna här fall, när kommunens vattenledning går inne på vår tomt, är att de "återställer alltihop" som det så fint heter... hur nu det ska gå till... Vi får nytt grus på uppfarten, ett nytt träd och så sår de in nytt gräsfrö - som jag själv får vattna och sköta om så det blir nåt. Marken kommer att sjunka efter en vinter så jag kommer att kalla hit dem nästa sommar för att fylla på med mer matjord och ev. nysådd. Vet inte hur lång tid det kommer att ta innan det blir fint igen...  fy så tråkigt!!!! du har verkligen gnäll, för flera sidor nu ju..... buss på dom bara grr.....
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 21:57
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 22:55) CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:24) CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 20:13) CITAT (pejori @ 27-06-2006, 18:23) CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 17:39) det tar hemförsäkringen  Gör det?  Japp... men självrisken är väl normalt 1500 kr å så vill de att man fotar det som blivit förstört. Iaf så har sonen fått göra så när de haft strömavbrott i några dygn och allt blev förstört. Aha.....ja, då lär jag inte få någon ersättning, eftersom värdet av det förstörda håller sig under 1500kr.  ok...tur att det inte var mera i frysen då..... men det är mycket ändå
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 22:04
|
Medlem

|
Grabben hade en massa hembakt mat- och fikabröd.. Det värderades inte trots bilder... till mer än råvarukostnad Men försäkringspremien.. den stiger för vart år
|
|
|
|
|
|
|
|
27-06-2006, 22:15
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (pejori @ 27-06-2006, 22:57) ok...tur att det inte var mera i frysen då..... men det är mycket ändå :wub: :wub: Va´sjutton nu då?? En g l a d smiley i gnälltråden???  (  )
|
|
|
|
|
|
|
|
28-06-2006, 00:53
|
Medlem
Antal inlägg: 691
Medlem nr: 6 813

|
CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 23:15) Va´sjutton nu då?? En g l a d smiley i gnälltråden??? :angry: :angry: :angry: (  :wub: ) Började  men det är bäst att jag snabbt ändrar ansiktsmin till  igen. (  )
|
|
|
|
|
|
|
|
28-06-2006, 06:50
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Gnäll och gnäll? Jag har inte så mycket att gnälla på Det skulle ju ha varit regnet då, men rotblötan behövdes så det går inte det heller Möjligvis skulle det vara att självdiciplinen inte alltid fungerar som den borde  . När det regnar borde man kanske se till att få ordning på det berömda kaoset som inträffar inomhus den här årstiden Men vad händer! Jag sätter mig vid datorn och blir alldeles för lätt fast, och kaoset bakom mig växer Förlåt, förlåt, det var inte meningen att skratta
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-06-2006, 07:22
|

Medlem
Antal inlägg: 664
Medlem nr: 4 787

|
Jag har inte fått lön än!  Hade blivit lovad pengar i början av veckan... *morrar* Alla andra fick lön förra torsdagen, men med mig har det varit lite mer strul eftersom jag "bara" har sommarjobb...  Jag blir GALEN! Hade sett fram emot att få betala av lite småskulder. Nu tvingas jag att låna pengar till småsaker... HELVETE! (ursäkta svordomen)
--------------------
Stå på dig, annars gör någon annan det! /Hanna
|
|
|
|
|
|
|
|
28-06-2006, 07:46
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 22:56) CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-06-2006, 21:36) CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:23) CITAT (stina @ 27-06-2006, 20:18) Jag har gått hos kiropraktor i olika omgångar... så otroligt skönt att få kotorna tillrättalagda. Efter att ha varit mer eller mindre stel i ryggen (trots flera års behandlingar hos Landstingets sjukgymnaster) kom jag till kiropraktor och efter bara 4 - 5 behandlingar kunde jag få fingertopparna i golvet Likadant med min skadade nacke (whiplash)...Domningarna och smärtan är ett minimum efter att hon gav mig några "skott" med stålkula på sidan om nackkotpelaren. Det har gått många år sedan dess men fortfarande består lindringen. Var inte rädd... det brukar aldrig "göra ont" hos kiropraktor. Lycka till! Min Sambo har ju svår whiplashskada och även var hos kiropraktorn men det hjälpte inte och han själv erkände att han inte kan hjälpa honom. Jag skulle aldrig gå till en kiropraktor efter att ha blivit opererat några gånger i ryggen. Man skall inte heller göra för många manipulationer i ryggen, det blir sedan bara värre och värre Edelweiss Så klart är det olika från person till person och också beroende på vad skada du har, men för mig var kiropraktorn till stor hjälp... vet inte hur jag skulle orkat annars.  Ja det är klart att dom inte kan bota allt. Jag har i alla fall stor tillit till deras kunskaper. Min mamma har artros i ryggen och går regelbundet hos kiropraktor. "Jag kan inte laga din rygg, men däremot kan jag göra dig smärtfri" säger han. Och det stämmer, hon kan tom dansa igen efter att knappt kunnat gå innan hon började hos honom. Jag vet att det inte gör ont, men jag tycker det är så fruktansvärt med ljudet när dom knäcker..... /Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
28-06-2006, 13:44
|
Medlem
Antal inlägg: 194
Medlem nr: 2 110

|
Jag vill gnälla på mina ögon. Förra året i juni fick jag ett hål på min näthinna i ena ögat med en blödning som följd. Den lade sig mitt över ögat så jag knappt såg något. Det tog flera månader innan blodet var borta. I söndags var det dags igen, då började det blixtra i det andra ögat. Åkte livrädd in på ögonakuten där ögonläkaren konstaterade "ännu har det inte blivit hål". Ännu???? Med den följd att jag inte törs göra just någonting av det jag helst vill, arbeta i trädgården.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|