Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

65 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > gnäll för alla, här gäller inga regler längre....
          Inga från Närke
          Inlägg 27-06-2006, 19:43
          Länk hit: #641

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Är trött på allt regnande, vår uppgrävning för dränering håller på att rasa igen p.g.a av att det blir så blött i kanterna. Dubbelarbete för min kära sambo, handgrävning i helgen för grävaren är tillbaka till sin rätta ägare.
          Fy vad det är trist när man ska göra sådant arbete och det bara blir motgångar. Lite ljusning semestern börjar på måndag.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-06-2006, 20:23
          Länk hit: #642

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (stina @ 27-06-2006, 20:18)
          Jag har munsår + att imorgon ska jag till kiropraktorn och få min bäckenförskjutning rätt-ryckt och jag är RÄDD!!!!!  Vet inte hur det går till - men kan föreställa mig! ohmy.gif  Har varit hos kotknackaren förr!!!  :unsure:  :unsure:  :unsure:

Jag har gått hos kiropraktor i olika omgångar... så otroligt skönt att
          få kotorna tillrättalagda. smile.gif
          Efter att ha varit mer eller mindre stel i ryggen (trots flera års behandlingar hos Landstingets sjukgymnaster) kom jag till kiropraktor och efter bara 4 - 5 behandlingar kunde jag få fingertopparna i golvet smile.gif
          Likadant med min skadade nacke (whiplash)...Domningarna och smärtan är ett minimum efter att hon gav mig några "skott" med stålkula på sidan om nackkotpelaren.
          Det har gått många år sedan dess men fortfarande består lindringen. wub.gif

Var inte rädd... det brukar aldrig "göra ont" hos kiropraktor.
          Lycka till!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-06-2006, 20:24
          Länk hit: #643

Medlem

CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 20:13)
          CITAT (pejori @ 27-06-2006, 18:23)
          CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 17:39)
          *Ööörk*.....*stööön*.....*suuuck*....eländes elände!!

Efter att ha varit bortrest i helgen och hemkommandes söndag kväll så visade det sig att kylskåpsdörren hade stått på glänt. Nåja, lite mer i elkostnad, men å andra sidan så fanns det inget i kylen som kom till skada.
          Precis nyss upptäckte jag att allt det som låg i frysen däremot, har blivit skadat. (kylen och frysen är ihopkopplade, och när temperaturen skönt i kylen så trodde frysen tydligen att det var avfrostning på G)

*suuuuuck*.....

sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif

det tar hemförsäkringen mad.gif

Gör det? ohmy.gif

Japp... men självrisken är väl normalt 1500 kr å så vill de att man fotar det som blivit förstört.
          Iaf så har sonen fått göra så när de haft strömavbrott i några dygn och allt blev förstört.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 27-06-2006, 20:36
          Länk hit: #644

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:23)
          Jag har munsår + att imorgon ska jag till kiropraktorn och få min bäckenförskjutning rätt-ryckt och jag är RÄDD!!!!!  Vet inte hur det går till - men kan föreställa mig! ohmy.gif  Har varit hos kotknackaren förr!!!  unsure.gif  unsure.gif  unsure.gif

Efter att ha varit mer eller mindre stel i ryggen (trots flera års behandlingar hos Landstingets sjukgymnaster) kom jag till kiropraktor och efter bara 4 - 5 behandlingar kunde jag få fingertopparna i golvet smile.gif
          Likadant med min skadade nacke (whiplash)...Domningarna och smärtan är ett minimum efter att hon gav mig några "skott" med stålkula på sidan om nackkotpelaren.

Lycka till!

Min Sambo har ju svår whiplashskada och även var hos kiropraktorn men det hjälpte inte och han själv erkände att han inte kan hjälpa honom.

Jag skulle aldrig gå till en kiropraktor efter att ha blivit opererat några gånger i ryggen. Man skall inte heller göra för många manipulationer i ryggen, det blir sedan bara värre och värre

Edelweiss

Citera
          Betty
          Inlägg 27-06-2006, 20:42
          Länk hit: #645

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Evgeni @ 26-06-2006, 07:04)
          CITAT (Betty @ 25-06-2006, 23:58)
          I morron bitti kommer det ett par kommungubbar med grävmaskin för att gräva ett hål och laga en vattenledning som går inne på våran tomt. Vi upptäckte läckan på lördagsmorron och sen dess har det sipprat och runnit och fyllt marken till bredden med kommunalt dricksvatten. Eftersom jag bor uppe i höga nord där tjälen går djupt så ligger ledningen på 2½ meters djup, gissa om det  kommer att bli ett stort hål mitt i gräsmattan...  sad.gif
          Den här grävningen är en repris på den slarviga(?) lagningen de gjorde för sex år sen, läckan är på precis samma ställe. Jag har fått lov att gräva upp ett par klätterrosor som höll på att drunkna i den vattensjuka gräsmattan och har fått ta bort portalen de växte vid. Rosorna är fulla av knoppar som snart skulle slå ut, nu står de i krukor och stampar... sad.gif

Suck, pust och stön! Det där lät inte alls kul sad.gif
          Det är ju viss skillnad på att gräva nya rabatter
          än och få gården uppgrävd sad.gif
          Stackars rosor sad.gif . Hoppas att dom överlever smile.gif

Det var inte bara ett par rosor som fick stryka på foten här igår...
          Min ganska fina (faktiskt!) hägg stod i vägen... Har inte ännu bestämt mig för vad jag ska välja för ersättningsträd.
          Ett par bilder från igår:

Så var det då dax... Här ska grävas en jättegrop...

Halva gropen grävd...

Uppgrävt ända bort till huset på andra sidan gatan...

I vanliga fall står vår Volvo på infarten - i natt rymdes den inte...

Återställningen påbörjad. Som synes är det tomt och trist...kommer att ta tid innan det blir lummigt igen...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-06-2006, 20:56
          Länk hit: #646

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-06-2006, 21:36)
          Jag har munsår + att imorgon ska jag till kiropraktorn och få min bäckenförskjutning rätt-ryckt och jag är RÄDD!!!!!  Vet inte hur det går till - men kan föreställa mig! ohmy.gif  Har varit hos kotknackaren förr!!!  unsure.gif  unsure.gif  unsure.gif

Lycka till!

Min Sambo har ju svår whiplashskada och även var hos kiropraktorn men det hjälpte inte och han själv erkände att han inte kan hjälpa honom.

Jag skulle aldrig gå till en kiropraktor efter att ha blivit opererat några gånger i ryggen. Man skall inte heller göra för många manipulationer i ryggen, det blir sedan bara värre och värre

Edelweiss

Så klart är det olika från person till person och också beroende på vad skada du har,
          men för mig var kiropraktorn till stor hjälp... vet inte hur jag skulle orkat annars. wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-06-2006, 21:01
          Länk hit: #647

Medlem

CITAT (Betty @ 27-06-2006, 21:42)
          CITAT (Evgeni @ 26-06-2006, 07:04)
          CITAT (Betty @ 25-06-2006, 23:58)
          I morron bitti kommer det ett par kommungubbar med grävmaskin för att gräva ett hål och laga en vattenledning som går inne på våran tomt. Vi upptäckte läckan på lördagsmorron och sen dess har det sipprat och runnit och fyllt marken till bredden med kommunalt dricksvatten. Eftersom jag bor uppe i höga nord där tjälen går djupt så ligger ledningen på 2½ meters djup, gissa om det  kommer att bli ett stort hål mitt i gräsmattan...  sad.gif
          Den här grävningen är en repris på den slarviga(?) lagningen de gjorde för sex år sen, läckan är på precis samma ställe. Jag har fått lov att gräva upp ett par klätterrosor som höll på att drunkna i den vattensjuka gräsmattan och har fått ta bort portalen de växte vid. Rosorna är fulla av knoppar som snart skulle slå ut, nu står de i krukor och stampar... sad.gif

Suck, pust och stön! Det där lät inte alls kul sad.gif
          Det är ju viss skillnad på att gräva nya rabatter
          än och få gården uppgrävd sad.gif
          Stackars rosor sad.gif . Hoppas att dom överlever smile.gif

Det var inte bara ett par rosor som fick stryka på foten här igår...
          Min ganska fina (faktiskt!) hägg stod i vägen... Har inte ännu bestämt mig för vad jag ska välja för ersättningsträd.
          Ett par bilder från igår:

Så var det då dax... Här ska grävas en jättegrop...

Halva gropen grävd...

Uppgrävt ända bort till huset på andra sidan gatan...

I vanliga fall står vår Volvo på infarten - i natt rymdes den inte...

Återställningen påbörjad. Som synes är det tomt och trist...kommer att ta tid innan det blir lummigt igen...

Men herreje ohmy.gif borde ni inte få ersättning för all förstörelse...
          jag menar... är jobbet gjort också för 6 år sedan så måste de ju förstå
          att här har slarvats. mad.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 27-06-2006, 21:08
          Länk hit: #648

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Den enda ersättning man får i såna här fall, när kommunens vattenledning går inne på vår tomt, är att de "återställer alltihop" som det så fint heter... hur nu det ska gå till... Vi får nytt grus på uppfarten, ett nytt träd och så sår de in nytt gräsfrö - som jag själv får vattna och sköta om så det blir nåt. Marken kommer att sjunka efter en vinter så jag kommer att kalla hit dem nästa sommar för att fylla på med mer matjord och ev. nysådd.
          Vet inte hur lång tid det kommer att ta innan det blir fint igen... sad.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-06-2006, 21:19
          Länk hit: #649

Medlem

CITAT (Betty @ 27-06-2006, 22:08)
          Den enda ersättning man får i såna här fall, när kommunens vattenledning går inne på vår tomt, är att de "återställer alltihop" som det så fint heter... hur nu det ska gå till... Vi får nytt grus på uppfarten, ett nytt träd och så sår de in nytt gräsfrö - som jag själv får vattna och sköta om så det blir nåt. Marken kommer att sjunka efter en vinter så jag kommer att kalla hit dem nästa sommar för att fylla på med mer matjord och ev. nysådd.

Men då tycker jag att du ska kontakta Petersen (heter han så?) .. kommunalrådet och ta ett snack med han. Berätta precis hur ni upplever hela situationen och hur mycket ledsamma dagar, extra jobb och kostnader det fört med sig.
          Tror säkert att han tar sig en tankeställare och agerar på ett eller annat vis.

Citera
          Kathy
          Inlägg 27-06-2006, 21:55
          Länk hit: #650

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:24)

Efter att ha varit bortrest i helgen och hemkommandes söndag kväll så visade det sig att kylskåpsdörren hade stått på glänt. Nåja, lite mer i elkostnad, men å andra sidan så fanns det inget i kylen som kom till skada.
          Precis nyss upptäckte jag att allt det som låg i frysen däremot, har blivit skadat. (kylen och frysen är ihopkopplade, och när temperaturen skönt i kylen så trodde frysen tydligen att det var avfrostning på G)

*suuuuuck*.....

sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif  sad.gif

Gör det? ohmy.gif

Japp... men självrisken är väl normalt 1500 kr å så vill de att man fotar det som blivit förstört.
          Iaf så har sonen fått göra så när de haft strömavbrott i några dygn och allt blev förstört.

Aha.....ja, då lär jag inte få någon ersättning, eftersom värdet av det förstörda håller sig under 1500kr. sad.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 27-06-2006, 21:56
          Länk hit: #651

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Betty @ 27-06-2006, 22:08)

fy så tråkigt!!!! mad.gif mad.gif
          du har verkligen gnäll, för flera sidor nu ju..... mad.gif mad.gif
          buss på dom bara grr..... mad.gif mad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 27-06-2006, 21:57
          Länk hit: #652

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 22:55)
          CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:24)

*suuuuuck*.....

Gör det? ohmy.gif

Aha.....ja, då lär jag inte få någon ersättning, eftersom värdet av det förstörda håller sig under 1500kr. sad.gif

ok...tur att det inte var mera i frysen då..... wub.gif
          men det är mycket ändå wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-06-2006, 22:04
          Länk hit: #653

Medlem

Grabben hade en massa hembakt mat- och fikabröd..
          Det värderades inte trots bilder... till mer än råvarukostnad sad.gif

Men försäkringspremien.. den stiger för vart år mad.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 27-06-2006, 22:15
          Länk hit: #654

Medlem

CITAT (pejori @ 27-06-2006, 22:57)
          ok...tur att det inte var mera i frysen då..... wub.gif
          men det är mycket ändå  :wub:  :wub:

Va´sjutton nu då??
          En g l a d smiley i gnälltråden??? mad.gif mad.gif mad.gif ( wink.gif wub.gif )

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 28-06-2006, 00:53
          Länk hit: #655

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (Scrollan @ 27-06-2006, 23:15)
          Va´sjutton nu då??
          En g l a d smiley i gnälltråden???  :angry:  :angry:  :angry:  ( wink.gif  :wub: )

Började biggrin.gif men det är bäst att jag snabbt ändrar ansiktsmin till mad.gif igen.

( wink.gif )

Citera
          Gillan
          Inlägg 28-06-2006, 06:50
          Länk hit: #656

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Gnäll och gnäll? Jag har inte så mycket att gnälla på sad.gif

Det skulle ju ha varit regnet då, men rotblötan behövdes
          så det går inte det heller sad.gif

Möjligvis skulle det vara att självdiciplinen inte alltid fungerar
          som den borde sleep.gif . När det regnar borde man kanske se till
          att få ordning på det berömda kaoset som inträffar inomhus
          den här årstiden wink.gif

Men vad händer! Jag sätter mig vid datorn och blir alldeles för
          lätt fast, och kaoset bakom mig växer ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Förlåt, förlåt, det var inte meningen att skratta sad.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Diabolique
          Inlägg 28-06-2006, 07:22
          Länk hit: #657

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

Jag har inte fått lön än! sad.gif
          Hade blivit lovad pengar i början av veckan... *morrar*

Alla andra fick lön förra torsdagen, men med mig har det varit lite mer strul eftersom jag "bara" har sommarjobb... sad.gif

Jag blir GALEN!

Hade sett fram emot att få betala av lite småskulder. Nu tvingas jag att låna pengar till småsaker... HELVETE! (ursäkta svordomen)

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera
          stina
          Inlägg 28-06-2006, 07:46
          Länk hit: #658

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 22:56)
          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-06-2006, 21:36)

Lycka till!

Edelweiss

Så klart är det olika från person till person och också beroende på vad skada du har,
          men för mig var kiropraktorn till stor hjälp... vet inte hur jag skulle orkat annars. wub.gif

Ja det är klart att dom inte kan bota allt. Jag har i alla fall stor tillit till deras kunskaper. Min mamma har artros i ryggen och går regelbundet hos kiropraktor. "Jag kan inte laga din rygg, men däremot kan jag göra dig smärtfri" säger han. Och det stämmer, hon kan tom dansa igen efter att knappt kunnat gå innan hon började hos honom.

Jag vet att det inte gör ont, men jag tycker det är så fruktansvärt med ljudet när dom knäcker..... ohmy.gif

/Stina

Citera
          Ingis
          Inlägg 28-06-2006, 13:44
          Länk hit: #659

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 2 110

Jag vill gnälla på mina ögon.
          Förra året i juni fick jag ett hål på min näthinna i ena ögat med en blödning som följd. Den lade sig mitt över ögat så jag knappt såg något. Det tog flera månader innan blodet var borta.

I söndags var det dags igen, då började det blixtra i det andra ögat.
          Åkte livrädd in på ögonakuten där ögonläkaren konstaterade "ännu har det inte blivit hål". Ännu????

Med den följd att jag inte törs göra just någonting av det jag helst vill, arbeta i trädgården. mad.gif sad.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 28-06-2006, 20:13
          Länk hit: #660

Medlem

Jagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternujagv
          illhasemesternujagvillhasemesternujagvillhasemesternu!!! sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Sällan har mitt jobb varit som det varit de senaste månaderna och sent ska jag glömma. sad.gif sad.gif sad.gif

Jagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternujagbehöversemesternu
          jagbehöversemesterNU!!! *suck*...

Citera

65 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 03:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon