GAAAAH!
Idag bara måste jag få gnälla av mig helt seriöst och betydligt mer på riktigt än i mina tidigare inlägg!
Först vill jag gnälla på GUBBAR som kan sitta på en antagningsintervju till en utbildning jag har sökt och uppfyller alla tänkbara kriterier för att få gå och tycka att:
-Du har så starka papper så att du är ju snarast
överkvalificerad för den här utbildningen. Vi oroar oss för att du ska ha för lätt för dig på utbildningen och därför inte passa in i gruppen.
Sen vill jag gnälla på min bilj__el, en Volvo 945 som jag annars brukar vara nöjd med, men snart skrotar jag skiten! För nån månad sen så packade den ihop.. lät som en gammal skorv och det var knappt vi tog oss till bilmecken bilen och jag. Visade sig vara vevstakslager som var kass och därmed blev det billigare att byta hela motorn (och jag kan väl iofs ha blivit lurad där, men det lät inte så på mina jobbkollegor iaf och de brukar ha koll).
Förra veckan skulle jag så iväg med hästarna på kurs, men tror ni att bilen startade på morgonen då? Näääeh. Men jag gick igenom vad som skulle kunna vara fel och alla jag pratade med (inkl. OK-verkstan i stan) kom överens om att det var batteriet som var kortis i. Så - startar med startkablar och inhandlar nytt batteri och åker ändå!
Kommer fram och det sprillans nya batteriet går inte att ladda...
När jag kommer hem visar sig BÅDE batteriet och generatorn vara kass. *grrrrr*
Nu har jag på mindre än en månad spenderat över 10.000kr på den satans bilen så det vill jag absolut gnälla på! Inte kul att vara luspank fullt ut nästan två veckor före nästa löneutbetalning.
Till sist vill jag klaga på alla bromsar som biter mig hela tiden på dagarna och alla myggor som överfaller mig om kvällarna. När ska en stackars insektsbettsallergiker kunna vara i sin trädgård då har man tänkt? När det SNÖAR?!?
Puh. Skönt att få avreagera sig lite.