Om ingen annan gnäller så får jag väl fortsätta själv då!
Precis när jag höll på att stänga ner datorn och lägga mig vid midnatt ungefär så hör jag hur dottern gråter och ropar på mamma från sin säng. När jag kommer dit ligger hon i världens spya, hela sängen är genomblöt och hela hennes långa hår och halva ungen är indränkt i spya.

Ner i badkaret och duscha av henne och tvätta håret, bar henne till vår säng och ställde en balja bredvid henne i sängen och sa att så fort du känner att du måste spy så måste du böja dig över den. Tar sängkläderna och försöker skölja av dem i badkaret och torka av det värsta från hennes madrass. Hinner inte klart med det förrän jag hör att hon kräks igen....har hon böjt sig över baljan tro...nej hon "glömde". Ligger på rygg och har spytt ner både dubbelsängen och hela sitt hår igen.
Åter ner i badkaret och sen försöka sanera våran säng...varför måste det alltid hamna på både lakan, täcke och kudde och gärna över på nästa madrass också trots att det är en meters avstånd?
Resten av natten kom hon ihåg att böja sig över baljan iallafall och ack så mycket lättare det går då. Nu gruvar jag mig hemskt för jag vet hur vidrigt dödssjuk man blir av att ha magsjuka som höggravid.

Sist gick jag ner 3 kg över en natt.