| |
|
  |
gnäll för alla, här gäller inga regler längre.... |
|
|
|
|
26-10-2006, 23:10
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2006, 22:47) nån slags sjuka har jag nu...det började kännas i huvudet ikväll och jag trodde jag skulle få den berömda huvudvärken. Sen började jag må nåt så vansinnigt illa och ha magknip och nu till slut fick jag spy.  Ska bädda ner mig nu med hinken bredvid.  Har du fått dotterns magsjuka... usch! krya på dig. Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 08:25
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2006, 22:47) nån slags sjuka har jag nu...det började kännas i huvudet ikväll och jag trodde jag skulle få den berömda huvudvärken. Sen började jag må nåt så vansinnigt illa och ha magknip och nu till slut fick jag spy.  Ska bädda ner mig nu med hinken bredvid.  Magsjuka som det brukar va´så kort inkubationstid på  Stackars dig, allt på en gång, nu spyr du juh upp din antibiotika som du behöver  ........Det är inte den du reagerat på då??  Varm kram till dig gumman, krya på dig och va´rädd om lillen
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 12:01
|

Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2006, 22:47) nån slags sjuka har jag nu...det började kännas i huvudet ikväll och jag trodde jag skulle få den berömda huvudvärken. Sen började jag må nåt så vansinnigt illa och ha magknip och nu till slut fick jag spy.  Ska bädda ner mig nu med hinken bredvid.  Precis så för mig med i går kväll  Men jag valde att tillslut stoppa fingrarna i halsen då det aldrig kom upp av sig själv.... Mår bättre idag men inte bra.....
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 13:35
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Reserv @ 27-10-2006, 09:25) Stackars dig, allt på en gång, nu spyr du juh upp din antibiotika som du behöver  ........Det är inte den du reagerat på då??  Varm kram till dig gumman, krya på dig och va´rädd om lillen  Jag hade bara hunnit ta ett piller och jag mådde lite tjyvens redan innan. Jag har sprungit på toa var femte minut nästan hela natten. Kräkningarna ha varit så våldsamma att jag fick ha baljan framför mig medan jag sprang och jag trodde magsäcken skulle komma upp. det lugnade sig inte fast det var helt torra kräkningar till slut. Och sån magkramp tror jag aldrig jag haft i samband med en magsjuka. Trodde jag skulle dö...sen spred de ju sig neråt så att livmodern också drog sig samman. Jag har legat hela dagen eftersom jag inte fick en blund i ögonen inatt. Ingen antibiotika har jag ju tagit förstås, jag får börja med den imorrn. Man ska ju ta morgon, middag, kväll nämligen. Lillen fick nog ta del av våran storm därinne. Får hoppas att det inte blir som när jag väntade Caroline o hade en sån här vidrig magsjuka. Magmåttet slutade nämligen växa då.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 19:02
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
usch inte roligt  känner med er med magsjuka fyyyyyyyyyyy jag är döende när jag får den ..... Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt nu till mitt eget gnäll  trodde jag skulle klara mig men inte då sitter här i frossa bla med svettningar och ont överallt...hm ja vad kan det vara tro  sambon i lunginflammation minsta sonen feberfi idag så nu är det min tur
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 20:28
|
Medlem

|
CITAT (malin72 @ 27-10-2006, 20:02) Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt nu till mitt eget gnäll  trodde jag skulle klara mig men inte då sitter här i frossa bla med svettningar och ont överallt...hm ja vad kan det vara tro  sambon i lunginflammation minsta sonen feberfi idag så nu är det min tur  Jag känner mig döende nu också.  Efter allt kräkande och sprutlackerande av toaletten kom en djävulsk värk i kroppen, främst i ryggslutet. Det går varken att sitta eller ligga utan att skrika av smärta. Blir inte precis lättare av jättemagen heller och att det nästan är omöjligt att vända sig i sängen. Hoppas du inte behöver va sjuk så länge du heller.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
27-10-2006, 20:33
|
Gäster

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-10-2006, 21:28) Jag känner mig döende nu också.  Efter allt kräkande och sprutlackerande av toaletten kom en djävulsk värk i kroppen, främst i ryggslutet. Det går varken att sitta eller ligga utan att skrika av smärta. Blir inte precis lättare av jättemagen heller och att det nästan är omöjligt att vända sig i sängen.  Stackars, stackars, stackars dig Jag har haft svår magsjuka för mååånga år sedan... förresten så var vi två familjer (12 pers) som var sjuka samtidigt en julafton vi firade tillsammans... och jag vill aaaaldrig vara med om det igen. Du som till på köpet är stortjock... Håller mina och ber att du snabbt blir kvitt eländet.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 20:35
|
Medlem

|
CITAT (askar @ 27-10-2006, 21:33) Stackars, stackars, stackars dig Jag har haft svår magsjuka för mååånga år sedan... förresten så var vi två familjer (12 pers) som var sjuka samtidigt en julafton vi firade tillsammans... och jag vill aaaaldrig vara med om det igen. Du som till på köpet är stortjock... Håller mina och ber att du snabbt blir kvitt eländet.  Tack snälla Agneta! Det värmer gott!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 20:38
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-10-2006, 21:28) CITAT (malin72 @ 27-10-2006, 20:02) Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt  :( nu till mitt eget gnäll  trodde jag skulle klara mig men inte då sitter här i frossa bla med svettningar och ont överallt...hm ja vad kan det vara tro  sambon i lunginflammation minsta sonen feberfi idag så nu är det min tur  Jag känner mig döende nu också.  Efter allt kräkande och sprutlackerande av toaletten kom en djävulsk värk i kroppen, främst i ryggslutet. Det går varken att sitta eller ligga utan att skrika av smärta. Blir inte precis lättare av jättemagen heller och att det nästan är omöjligt att vända sig i sängen. Hoppas du inte behöver va sjuk så länge du heller.  Stackars dej Magdis! Hoppas en kram kan lindra det värsta Maginfluensa är det värsta jag vet, och du då som är höggravid
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 21:15
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Stackars både Magdis och Malin! Hoppas ni blir friska båda två snart.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 21:16
|
Medlem

|
Tack Biggan och Betty!  Det känns alltid lite bättre när någon tröstar.  Ska försöka få i mig lite Alvedon och ta en varm dusch innan jag lägger mig så kanske värken blir lite bättre.
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 21:33
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
CITAT (Birgitta P @ 27-10-2006, 21:38) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-10-2006, 21:28) CITAT (malin72 @ 27-10-2006, 20:02) Norrbottens-Magdis hoppas att det blir bättre....kommer ihåg när jag låg i 8.e månaden med magsjuka var så slut efter flera timmar att jag ramlade ner på golvet brevid hinken..och sambon jobbade natt nu till mitt eget gnäll  trodde jag skulle klara mig men inte då sitter här i frossa bla med svettningar och ont överallt...hm ja vad kan det vara tro  sambon i lunginflammation minsta sonen feberfi idag så nu är det min tur  Jag känner mig döende nu också.  Efter allt kräkande och sprutlackerande av toaletten kom en djävulsk värk i kroppen, främst i ryggslutet. Det går varken att sitta eller ligga utan att skrika av smärta. Blir inte precis lättare av jättemagen heller och att det nästan är omöjligt att vända sig i sängen. Hoppas du inte behöver va sjuk så länge du heller.  Stackars dej Magdis! Hoppas en kram kan lindra det värsta Maginfluensa är det värsta jag vet, och du då som är höggravid Stackare. Höggravid och magsjuka Bland allt skitprat får jag väl berätta att det inte är mycket bättre att vara nyförlöst och få maginfluensa heller. När jag fått mitt tredje barn fick vi besök av en familj som just varit magsjuka, men tydligen fortfarande smittade. Alla utom bebisen blev sjuka och jag som var nästan nyförlöst kunde inte knipa ordentligt. Kan tala om att jag sk....t ner mig ordentligt på väg till toa....
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 21:54
|
Medlem

|
CITAT (Eva i Skåne @ 27-10-2006, 22:33) Usch! Ja det måste vara det som är snäppet värre än höggravid och magsjuk!  Hade jag fått det efter förra förlossningen hade jag fått ligga och skita ner mig i sängen...det tog nämligen 10 minuter att stånka sig upp med det jävulusiskt onda kejsarsnittssåret. Vad osmart att besöka en nyförlöst om man nyss haft magsjuka!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 22:05
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 22:10
|
Medlem
Antal inlägg: 90
Medlem nr: 8 722

|
Om nu det här är en gnälltråd så vill jag passa på att gnälla över att ni är så elaka mot varandra! Det är så man baxnar när man läser en del trådar och ibland funderar man på om det är ´vi gamla odlaiter´ mot alla nya. Näe, skärp er och försök vara lite trevliga mot varandra i stället!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 22:18
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (alle @ 27-10-2006, 23:10) Om nu det här är en gnälltråd så vill jag passa på att gnälla över att ni är så elaka mot varandra! Det är så man baxnar när man läser en del trådar och ibland funderar man på om det är ´vi gamla odlaiter´ mot alla nya. Näe, skärp er och försök vara lite trevliga mot varandra i stället! Vad är det nu som hänt? Gamla odlaiter mot nya?
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
27-10-2006, 22:24
|
Medlem

|
CITAT (Reserv @ 27-10-2006, 23:05) Jodå, lite bättre känns det allt! Har ju slutat spy nu iaf. Ska ta en halsbrännetablett innan jag lägger mig, magsaften har ju fritt fram att komma upp även i vanliga fall. Ska lägga mig strax. Tack för kramen!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 09:56
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Eva i Skåne @ 27-10-2006, 22:33) När jag fått mitt tredje barn fick vi besök av en familj som just varit magsjuka, men tydligen fortfarande smittade. Alla utom bebisen blev sjuka och jag som var nästan nyförlöst kunde inte knipa ordentligt. Kan tala om att jag sk....t ner mig ordentligt på väg till toa....   förlåt Eva att jag skrattar,men jag ser den dråpliga situationen där måste ha varit en fruktansvärd upplevelse att råka ut för det i det läget ny bäbis och nyförlöst, och därpå magsjuka....Stackare och till er andra så, ....håll ut...det går över, även om man tror man ska dö.... Skickar "bli friskkramar" till alla som behöver det
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 11:58
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 22:15) Stackars både Magdis och Malin! Hoppas ni blir friska båda två snart.  tack tack det värmde  och Magdis....jag vet inte vad som är vad här mår bättre idag men känner mig dålig på kvällar och nätter så.... jag håller tummarna  hoppas att du känner dig bättre idag
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|