Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

65 sidor V  « < 46 47 48 49 50 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > gnäll för alla, här gäller inga regler längre....
          Fialotta
          Inlägg 29-10-2006, 14:35
          Länk hit: #941

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (askar @ 29-10-2006, 14:40)
          Jag tror inte att man eg behöver bli egoistisk heller.
          Men lära sig säga ifrån och göra det så tydligt att vederbörande
          fattar att nu är det STOPP!
          Jag är 60 och det är inte alls många år sedan jag lärde mig att
          inte bara svälja och ta emot.
          Gillar inte att vara elak med någon, men nog tusan säger jag ifrån
          å det skarpaste om det behövs.
          Det må vara vem som helst, men jag tar faktiskt ingen skit.

Träna på alla som ännu inte hittat "de inre nävarna"
          Snart hukar ni inte längre utan ger igen så det ryker om det. mad.gif wub.gif

Men jag börjar tro att det är nån sorts konst att bli ego....

Får träna vidare smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Fialotta
          Inlägg 29-10-2006, 14:37
          Länk hit: #942

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2006, 14:43)

Jag menar att man inte behöver bli helt igenom egoistisk. wub.gif Men att klara av att tänka på sig själv nån gång iallafall. Det kan vara samma sak som att säga STOPP!

Häng på Magdi....stopp, stopp, stopp ,stopp....*mantra* smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          faith
          Inlägg 29-10-2006, 15:33
          Länk hit: #943

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Ordet egoistisk är ju ett s k fult ord. Och om man säger att man ska bli bättre på att tänka på sig själv och ta hand om sig själv så kallas det av många automatiskt att man ska vara/bli mer egoistisk. Och så blir just detta, att tänka på sig själv och så, något fult det också liksom av bara farten. Oj, det är svårt att förklara mina tankebanor. wacko.gif
          Men vad jag vill säga är, att man får ta hand om sig själv, man får tänka på sig själv, det är okej och något man måste göra ibland. Och det är inte att vara egoistisk.

maudan wub.gif

--------------------

Citera
          Fialotta
          Inlägg 29-10-2006, 15:38
          Länk hit: #944

Medlem

CITAT (faith @ 29-10-2006, 16:33)
          Ordet egoistisk är ju ett s k fult ord. Och om man säger att man ska bli bättre på att tänka på sig själv och ta hand om sig själv så kallas det av många automatiskt att man ska vara/bli mer egoistisk. Och så blir just detta, att tänka på sig själv och så, något fult det också liksom av bara farten. Oj, det är svårt att förklara mina tankebanor. wacko.gif
          Men vad jag vill säga är, att man får ta hand om sig själv, man får tänka på sig själv, det är okej och något man måste göra ibland. Och det är inte att vara egoistisk.

maudan wub.gif

Tack....skönt att du sa de wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          askar
          Inlägg 29-10-2006, 18:52
          Länk hit: #945

Gäster

CITAT (faith @ 29-10-2006, 15:33)

maudan  :wub:

Precis så tycker jag också.. uttryckte mig lite fel i första inlägget.

CITAT (askar @ 29-10-2006, 13:47)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-10-2006, 13:43)

Jag menar att man inte behöver bli helt igenom egoistisk. wub.gif Men att klara av att tänka på sig själv nån gång iallafall. Det kan vara samma sak som att säga STOPP!

Absolut... jag tänkte nog fel.
          Man ska så klart tänka på sig själv jätteofta wub.gif
          Älska dig själv... om inte du gör det.. då gör ingen annan heller.

Läste jag en gång för mååånga år sedan
          på en plansch på skolan.

...

Citera
          faith
          Inlägg 29-10-2006, 21:04
          Länk hit: #946

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

askar, mitt inlägg var inte en kommentar på dina inlägg. Jag läste vad du skrev i båda dina inlägg. Jag skrev mer allmänt mina tankar kring den diskussion som fördes. smile.gif

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 29-10-2006, 21:13
          Länk hit: #947

Gäster

CITAT (faith @ 29-10-2006, 21:04)
          askar, mitt inlägg var inte en kommentar på dina inlägg. Jag läste vad du skrev i båda dina inlägg. Jag skrev mer allmänt mina tankar kring den diskussion som fördes. smile.gif

OK smile.gif
          Tänkte bara att mitt tillrättaläggande kanske försvann.

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-10-2006, 15:12
          Länk hit: #948

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Hormoner!!! sad.gif sad.gif Jag har klarat mig väldigt lindrigt från humörsvängningar hittills men nu verkar det braka loss. Just nu sitter jag och är alldeles gråtfärdig över att maken satt in sina böcker snyggare i bokhyllan men istället kastat ihop och klämt in de snygga prydnadssakerna och fotografierna som ett enda kollijox. sad.gif Det enda i den bokhyllan som var snyggt förut var hur porträtten var arrangerade och nu kan jag inte minnas precis hur de stod.

Visst är väl det nåt att gråta för? rolleyes.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 30-10-2006, 15:23
          Länk hit: #949

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-10-2006, 15:12)
          Hormoner!!!  :(  :(  Jag har klarat mig väldigt lindrigt från humörsvängningar hittills men nu verkar det braka loss. Just nu sitter jag och är alldeles gråtfärdig över att maken satt in sina böcker snyggare i bokhyllan men istället kastat ihop och klämt in de snygga prydnadssakerna och fotografierna som ett enda kollijox.  :( Det enda i den bokhyllan som var snyggt förut var hur porträtten var arrangerade och nu kan jag inte minnas precis hur de stod.

Visst är väl det nåt att gråta för?  :rolleyes:

Öhhh... näe egentligen inte, inte direkt i vanliga fall... men här får du en liten i alla fall.
          biggrin.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-10-2006, 16:35
          Länk hit: #950

Medlem

CITAT (Betty @ 30-10-2006, 16:23)
          Öhhh... näe egentligen inte, inte direkt i vanliga fall... men här får du en liten i alla fall.
          biggrin.gif

hi hi...nä i vanliga fall skulle jag bara blivit sur och sen fixat till det som det skulle vara. nu kändes det som att hela världen gick under. rolleyes.gif Det är inte precis läge att börja med en massa fixande just nu m.a.o. Då blir det bara gråt och tandagnisslan. tongue.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 30-10-2006, 18:25
          Länk hit: #951

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-10-2006, 16:35)
          CITAT (Betty @ 30-10-2006, 16:23)
          biggrin.gif

hi hi...nä i vanliga fall skulle jag bara blivit sur och sen fixat till det som det skulle vara. nu kändes det som att hela världen gick under. rolleyes.gif Det är inte precis läge att börja med en massa fixande just nu m.a.o. Då blir det bara gråt och tandagnisslan. tongue.gif

När jag var gravid fick jag faktiskt bara ett sådant där "bryta ihop totalt för en petitess". Och det var så fånigt så jag nästan blir generad. Men iallafall, jag hade jobbat en hel dag och var på väg hem och fick ett otroligt sug efter pommes frites. Jag passerade MAX drive in och handlade, kön var lång så jag fick vänta länge. Åkte hemmåt, tog mig över E4:n, som tar en stund i rusningstrafik i Uppsala (tack för att den nya E4:an snart är klar). När jag tillslut kom ut på landsvägen och det bara var raka spåret hem så kunde jag inte hålla mig längre utan slet upp påsen för att VRÄKA i mig den salta pommes frites:en.......
          De hade missat att salta den och den smakade urk, bara fritös olja.... Och jag som var ute efter saltet...... Jag bröt ihop totalt och grinade hela vägen hem..... laugh.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 30-10-2006, 20:35
          Länk hit: #952

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Usch för hormoner, de är inte att leka med. Jag tycker det är helt okej att du bryter ihop för småsaker magdis, det hör väl lite till wub.gif

Själv bryter jag också ihop för småsaker, men inte pga hormoner (eller dom kanske också är med och spökar) Utan för att jag inte klarar av någon slags stress över huvud taget, trött är jag också för jämnan också, inget minne har jag och jag börjar dessutom bli trött på att gå hemma och att den här skiten (rent ut sagt) aldrig blir bättre!
          Blä för arbetsplatser som sliter ut sin personal!

Sådär, nu fick jag också gnälla av mej lite! wub.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-10-2006, 20:42
          Länk hit: #953

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Nu har datorn fått dödsdomen, och går till skroten, nu har jag gett upp och har stulit lillans dator för ett tag framöver. Samma fel som förra gången trots att allt va´utbytt i datorn, börja med att jag vart utslängd från msn ett flertal gånger i förmiddags, sen levde den jäkeln sitt eget liv och sog av och på sig själv som ett jädra flipperspel. mad.gif Den här burken är säker....men ohyggligt trög wacko.gif .....don efter person kanske rolleyes.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 30-10-2006, 23:13
          Länk hit: #954

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (yenny @ 30-10-2006, 20:35)
          Usch för hormoner, de är inte att leka med. Jag tycker det är helt okej att du bryter ihop för småsaker magdis, det hör väl lite till  :wub:

Själv bryter jag också ihop för småsaker, men inte pga hormoner (eller dom kanske också är med och spökar) Utan för att jag inte klarar av någon slags stress över huvud taget, trött är jag också för jämnan också, inget minne har jag och jag börjar dessutom bli trött på att gå hemma och att den här skiten (rent ut sagt) aldrig blir bättre!

Sådär, nu fick jag också gnälla av mej lite!  :wub:

Du får min allra största och varmaste
          Tycker så synd om dig och vet exakt vad du menar, för jag sitter i precis samma jäk** båt...
          sad.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          askar
          Inlägg 31-10-2006, 07:20
          Länk hit: #955

Gäster

En riktigt stor bamsekram till alla som mår dåligt
          har ont eller är allmänt trötta och behöver lite uppmuntran. wub.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 31-10-2006, 07:35
          Länk hit: #956

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Betty @ 30-10-2006, 23:13)
          CITAT (yenny @ 30-10-2006, 20:35)
          Usch för hormoner, de är inte att leka med. Jag tycker det är helt okej att du bryter ihop för småsaker magdis, det hör väl lite till  wub.gif

Sådär, nu fick jag också gnälla av mej lite!  wub.gif

Du får min allra största och varmaste
          Tycker så synd om dig och vet exakt vad du menar, för jag sitter i precis samma jäk** båt...
          sad.gif

Samma båt ja........ unsure.gif Vi får nog ta till en rejäl skuta för det problemet, har själv vart sjukskriven nu ett bra tag...... blink.gif jisses, man tappar dagarna!! wacko.gif och har en lång väg tillbaks enligt doktorn. Fast jag vill inget hellre än att få komma tillbaks till arbetet, saknar det verkligen wub.gif
          Jättekramar till den som behöver! wub.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 31-10-2006, 09:20
          Länk hit: #957

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jag suger åt mig av alla kramar från höger och vänster och skickar en hel drös tillbaka till er smile.gif

Hör ni, vi är ju många som inte har alla kroppsdelar intakta, så varför kapar vi inte den där skutan som Reserv nämnde och tar oss till lite varmare breddgrader. Vi kan ta oss en tur hem igen lagomt till jul. Och så sticker vi igen när julen är överstökad. Och far hemåt igen när det är dags för " fröspridning ".

I alla fall jag mår såååå mycket bättre när det är varm och skönt wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Magdis
          Inlägg 31-10-2006, 09:55
          Länk hit: #958

Medlem

CITAT (Evgeni @ 31-10-2006, 10:20)
          Hör ni, vi är ju många som inte har alla kroppsdelar intakta, så varför kapar vi inte den där skutan som Reserv nämnde och tar oss till lite varmare breddgrader. Vi kan ta oss en tur hem igen lagomt till jul. Och så sticker vi igen när julen är överstökad. Och far hemåt igen när det är dags för " fröspridning ".

I alla fall jag mår såååå mycket bättre när det är varm och skönt wub.gif

Jag håller helhjärtat med! Jag trivs bäst i värme och just nu vill jag bara grina åt alla overaller och vinterstövlar. Jag tycker vintern är BLÄ! sad.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 31-10-2006, 10:00
          Länk hit: #959

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Sjösätt skutan . Jag kommer.
          Värmen gör säkert gött för min värkande nacke.
          Vad kan jag stå till tjänst med - blir jag styrman eller kock eller ska jag hålla rent i kabyssen ?

Citera
          Gillan
          Inlägg 31-10-2006, 10:07
          Länk hit: #960

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Bra fråga Alba. Själv klarar jag att laga mat och hålla rent, men styra en skuta ohmy.gif , nääe, så det kan väl du göra wink.gif laugh.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

65 sidor V  « < 46 47 48 49 50 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2026, 01:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon