Nu flyttar vi upp den här tråden över gnälltråden igen!
I lördags var jag på blomsterfestivalen i Frederikshavn i Danmark. Ett kul evenemang med massor av trevliga odlare, trädgårdsföreningar, plantskolor m m som ställde ut och sålde växter. Dessutom är det ju så fint i Bangsbo Have! Jag köpte bl a en röd näckros som jag har satt i min damm.
Idag är det strålande sommarväder här i Stenungsund. Jag har varit ute och inventerat i ett skogsområde här i närheten, där det planeras vägbygge och eventuellt industriutbyggnad. Det är ganska trivial skog som mest har betydelse för friluftslivet som närnatur och strövområde för stenungsundsborna. Det mest intressanta är nog ett stort bestånd av den i trakten ovanliga rödfibblan som växer vid en vägkant där en rondell planeras. En damm med massor av grodyngel finns också. Vi får hoppas på det bästa - hur som helst är det skönt att kunna jobba ute i naturen en sådan här skön dag. Att det också har varit skolavslutning idag kan ingen stenungsundsbo undgå. Det är kul att se alla festligt utsmyckade åk med jublande studenter som drar förbi här utanför kontoret nu!
I morgon är det dags för Trädgårdsamatörernas stora växtmarknad i Uddevalla. Då ska jag dit och sälja växter - en syn som nog knappast står studenternas åk efter, för jag ska nämligen lasta så mycket växter jag kan på min cykel! Det har jag gjort förr, men det blir nog rekordmycket i år. Påsar på styret, en plastlåda på pakethållaren, ett par krukor i cykelväskan... vi får se vad jag kommer på mer!

På lördag ska jag också sälja växter på en hembygdsdag i Ödsmål, men då får jag nog hjälp att ta dit dem i en bil.
Olle