Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231
En bra sak har hänt mig, eller jag har fått den att hända mig borde jag väl säga, eftersom jag "har mig själv att skylla": Jag har fått ner vilopulsen under 60 och gått ner 1 kilo i vikt. Lite stolt är jag allt.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
Medlem
Antal inlägg: 124
Medlem nr: 8 132
Jag har fem småförpackningar med storfavvon Anthon Bergs marsinpanbröd, två för i kväll och två för i morgon kväll, ska göra en kopp lapsang-te och mysa framför TV:n. Idag har jag också njutit av kaffe, pga magkatarr dricker jag det bara på dagar innan jag har sovmorgon. Kaffet har därför fått extra mys- och njutvärde.
Någon väckte visst gnälltråden till liv för ett par dagar sedan - då måste vi väcka den här också! Jag är glad över att jag har en spännande helg framför mig. I morgon ska jag besöka Fågelcentralen utanför Kungälv (där man tar hand om skadade fåglar) med naturskyddsföreningen. På söndag ska jag sälja krukväxter på en loppmarknad i Spekeröd, och om jag hinner åker jag till Trädgårdsamatörernas möte i Uddevalla efteråt.
Medlem
Antal inlägg: 1 026
Medlem nr: 7 630
Å jag har äntligen bytt min supergamla toastol idag. Har fått spola med hink hur länge som helst och det har bara inte blivit av att åka och köpa en ny
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
Krukväxtförsäljningen i Spekeröd gick strålande, det var nästan som att sälja växter på våren! Kanske bidrog det regniga vädret till att så mycket folk kom till denna roliga marknad inomhus. Och visst hann jag till trädgårdsmötet i Uddevalla också, där det var ett intressant föredrag om komposition av perenner och buskar med fina bilder från Världens park på Hisingen. I morgon kväll är det entomologmöte om ekoxar på Naturhistoriska muséet i Göteborg, som jag också tänker åka på!