Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ska muslimer i Sverige ha egna lagar?
          Bettson
          Inlägg 29-04-2006, 15:02
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jag funderar också på att gå ur kyrkan. Men det är ett svårt beslut

Det känns som om kyrkan företrädare inte är intresserade av vår familj som församlingsbor.

Förut har jag resonerat som så att kyrkan finns som sista utposten i ett socialt skyddsnät. Det betalar jag gärna till. Och så är det ett kulturbevarande syfte också.

Fast efter att det brann hos oss och ingen från kyrkan ens en gång knackade på dörren och frågade hur vi mådde och om vi ville ha någon hjälp så vet jag att de inte ens en gång uppfyller den sociala funktionen.

Kyrkan ligger bara 150 m från vår dörr och personalen går förbi varje dag sex meter från huset.

Kyrkoskatten känns mera som ett sparkonto till en väldigt dyr begravning i kyrkan.

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 29-04-2006, 17:53
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Idiotiskt förslag om särskilda lagar för muslimer. Möjligtvis om vi får straffpåföljder som är muslimska då också, typ hugga av en hand vid stöld och så wink.gif Det sista var ett skämt så slappna av. Ingen nödvändighet att börja munhugga om det.

Är inte heller med i Svenska kyrkan. Begärde utträde när jag fyllde 18 år.

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 29-04-2006, 18:15
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Bettson @ 29-04-2006, 16:02)
          Jag funderar också på att gå ur kyrkan. Men det är ett svårt beslut

Det känns som om kyrkan företrädare inte är intresserade av vår familj som församlingsbor.

Förut har jag resonerat som så att kyrkan finns som sista utposten i ett socialt skyddsnät. Det betalar jag gärna till. Och så är det ett kulturbevarande syfte också.

Fast efter att det brann hos oss och ingen från kyrkan ens en gång knackade på dörren och frågade hur vi mådde och om vi ville ha någon hjälp så vet jag att de inte ens en gång uppfyller den sociala  funktionen.

Kyrkan ligger bara 150 m från vår dörr och personalen går förbi varje dag sex meter från huset.

Kyrkoskatten känns mera som ett sparkonto till en väldigt dyr begravning i kyrkan.

Kyrkans funktion i framtiden var ju en av de största grundläggande frågorna inför kyrkovalet 2005. Det är/var även ett utmärkt sätt att rösta in de kandidater man vill se invald.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 29-04-2006, 19:06
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag anser att bor de i Sverige, så gäller landets lagar--annars är det
          ju heltokigt! wub.gif

Citera
          Caprice
          Inlägg 29-04-2006, 22:20
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

CITAT (Betty @ 29-04-2006, 01:13)
          CITAT (Felix matte @ 29-04-2006, 00:08)
          Just därför har jag gått ur Svenska Kyrkan.. För mig finns ingen kyrka värd namnet kvar. sad.gif

Samma här. sad.gif

Och samma här... smile.gif

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera
          Trädet (ZonV)
          Inlägg 30-04-2006, 10:42
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 197
          Medlem nr: 5 634

Jag tycker hur kan en represstant från svenska muslimer (muslimer boende i Sverige) på fullt allvar kan kräva muslimska särlagar i Sverige när de vet att ett muslimskt land aldrig i livet skulle tillåta ändringar i det muslimska landets lagstiftning för att tillgodose t ex kristna eller judar.

Vi har religonsfrihet i landet det räcker gått och väl åt alla väl!?

Citera
          Floppy
          Inlägg 30-04-2006, 11:55
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 730
          Medlem nr: 5 838

CITAT (Trädet (ZonV) @ 30-04-2006, 12:42)
          Jag tycker hur kan  en represstant från svenska muslimer (muslimer boende i Sverige) på fullt allvar kan kräva muslimska särlagar i Sverige när de vet att ett muslimskt land aldrig i livet skulle tillåta ändringar i det muslimska landets lagstiftning för att tillgodose t ex kristna eller judar.

Vi har religonsfrihet i landet det räcker gått och väl åt alla väl!?

Precis som någon skrev i ett tidigare inlägg att vi svenskar är för naiva...

De passar väl på att försöka ändra eftersom vi är för naiva och inte hinner fatta vad som hänt innan det är försent...de ser väl sina chanser... tongue.gif

Nä fram med mera svenskt och bjud in alla som kommer till sverige att vara med på det svenska...
          På Sveriges nationaldag t ex kan man väl ordna nått litet jippo, för invandrarna tillsammans med oss svenskar, och berätta lite om de svenska traditionerna mm på en fika t ex...

Heja Sverige!!! wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          Kladdar och kletar i zon 4

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 03:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon