Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Växtmarknad - någon som har erfarenhet?, är sugen, men vet inte om jag vågar...
          Tesa
          Inlägg 15-05-2006, 22:23
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Vad kul!!
          Jag stod på en marknad här förra söndagen men affärerna gick "sådär"...bättre än ifjol men det var väldigt glest mellan kunderna..
          Nyfiket...vad hade du att sälja??
          Själv sålde jag nog mest grönsaker och det var nog lite för tidigt tror jag..man kan ju inte sätta ut än på ett tag här..

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          marskattan
          Inlägg 15-05-2006, 22:44
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Hejsan Tesa!
          Trist att det inte gick så bra för dig detta året, finns det ingen annan växtmarknad som du kan gå på om några veckor när det är lite bättre väder för grönsaker? Vad var det för grönsaker du har överskott på?

Jag hade Jättepalettblad - Mosaic Kong och Rose Kong, samt Bananpassionsblomma. Detta är en passiflora som får rosa blommor och en avlång gulaktig frukt som smakar banan. Den väckte nyfikenhet och dom 8 plantor jag hade tog fort slut. Sen hade jag även några Doft-pelargoner, en "papegoj-näbb" som jag inte vet vad den heter på latin men det jag vet är att det är en släkting till Flitiga Lisa.

Nu ser jag fram emot den växtmarknaden som ska vara den 11 juni i Hallaröd och hoppas att vädret blir bra fram tills dess så att dom plantor som är för små idag, hinner växa till sig lite.

Här är bild på Bananpassionsblomman samt på Jättepalletbladet Mosaic Kong:
          http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=4...derto&pid=46460

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=4...derto&pid=46462

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          Tesa
          Inlägg 15-05-2006, 23:06
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Det är väldigt dåligt med just växtmarknader här...jag skall däremot stå på torget 1 juli men då börjar det bli lite sent...och ev en gång i slutet av juli..
          ..sen har jag ett par tillfällen i september också men då är det ju perenner som gäller..

Det var ju lite spännande saker du hade..förstår att du blev av med dom.. smile.gif
          ...man kanske får satsa på nåt som drar till sig uppmärksamheten ordentligt.. wink.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Mia, zon 3
          Inlägg 16-05-2006, 06:44
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 491
          Medlem nr: 3 603

GRATTIS marskattan!
          Visst var det väl kul! Misstänker att du tillhör de "bitna" nu, så det blir fler gånger.
          (Det gick bra för mig också i år, trots att det var något glesare med folk än vanligt på "min" marknad också.)

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 04:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon