Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Utplantering av förodlade växter.....för tidigt?
          Fru Frö
          Inlägg 10-05-2003, 18:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 941

Hej!

Idag gjorde jag det - ut med "eländet", mina blomman för dagen som slingrat sig runt varann att det fanns inget hejd på det, och slingerkrasse. Efter kanske 20 minuter i rabatten såg de inte så käcka ut längre, och nu några timmar senare har jag ingen förhoppning alls om att de kommer att blomma en dag sad.gif sad.gif De ser ut som stekt spenat... wacko.gif
          Ska det va så här blink.gif rolleyes.gif ?
          Jag har inte haft växterna ute någonting, utan direkt innefrån och vips ut i rabatten..... huh.gif Var det mistake number one blink.gif huh.gif ?
          Har dock sparat lika många inne, ifall att en frostnatt kommer, det kan det väl kanske här i Viksjö - norra Stockholm...... sleep.gif

Håller tummarna!

Citera
          Hellan
          Inlägg 10-05-2003, 19:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 126
          Medlem nr: 1 372

Jag läste någonstans att slingerkrasse är mycket frostkänsliga, jag har också sått men tar in dem på nätterna (har bara balkong, så det gör ju det hela lite enklare-har bara kruka att välja på....) Hälsningar Hellan

--------------------
          Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns!

Lyckan slinker in genom en dörr du inte visste att du lämnat på glänt.

user posted imageuser posted image

Citera
          Sussi
          Inlägg 10-05-2003, 19:17
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 1 019

Viktigt att avhärda några dagar först!
          Det blir en chock för växterna att flyttas ut direkt i rabatten, de måste vänjas vid sol, väder och vind. Troligen blev den starka solen för mycket för dina växter, försök skugga dem. Fiberduk är bra att använda om man vill slippa bära in och ut växterna, duken skyddar mot solen och det blir ett behagligare klimat under duken. Även skydd mot kalla nätter.
          Hoppas dina växter kommer över chocken, de är tåligare än man tror smile.gif
          Hälsningar Sussi

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 04:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon