Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Spännande värre!, (självsådd ros)
          amaira
          Inlägg 16-05-2006, 17:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Fann en självsådd ros föra sommaren, i Great Western-buskaget. (Great Western-busken är en ca 100-årig gammal ros som växer på gården här)

Den var ingen Great Western, utan genar nog från ... äsch-min-afasi-nu-igen... den där vanliga vita gamla rosen som "alla" har som blommar tidigt. Eller kanske från Single Sherry?

Den vita stod bara fem meter därifrån innan jag flyttade den förrförra året.
          Planterade den vita som ett rotskott från Hjärteväns farbror i Härjedalen för fyra år sen.

Jag har ingen aning. Den var liten bebis när jag flyttade den förra sommaren, men den växte friskt. Så i år finns det ett halvmeter högt skott full med ... da-da-da-damm knoppar ohmy.gif wub.gif

Så nu går jag i väntans tider, och undrar vad det blir... wub.gif
          Men framför allt, så fort den har växt!!! ?? Går det fort att så rosor?

Inspirerad har jag pillat sönder kvarsittande nypon på Single Sherry, pillat ut ett antal hårda "nötter"/frön (så stora och hårda??), och petat ner dem i några olika krukor jag har annat i, där de får plats och som sköts och vattnas hela sommaren.
          *mera, mera!* rolleyes.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon