Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu är mitt pallkrageland under uppbyggnad, planering och bilder
          fruberglund
          Inlägg 22-05-2006, 14:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Tänkte om nån vill se mitt blivande pallkrageland/köksträdgård under uppbyggnad. Här ska rymmas både bärbuskar, grönsaker och frukt. Hela ytan är 5x8 meter.

Här är de första bilderna , fler kommer efterhand som arbetet fortskrider.

Planerna lyder så här:

I de 5 halvpallarna ska det vara bärbuskar (tayberry, krusbär, röda vinbär, vita vinbär och björnbär). Har självklart grävt hål i duken så de kan växa ner i marken.

Sen kommer det bli 6 stycken helpallar där jag ska ha grönsaker.

Har 2 stycken pallar med udda storlek (långa & smala, 230 x 22 cm) som ska rymma hallon, den ena röda och den andra gula, ska även här gräva hål i duken.

Till sist ska det vara ett fyrkantigt större land med jordgubbar och rabarber.

Runt hela landet ska jag lägga marksten för att underlätta gräsklippningen, mellan kragarna ska jag lägga röd ölandssten och grus. Bortanför så kommer vi plantera fruktträd för att få allt samlat på samma ställe (när vi har köpt tomten, är i full färd med det nämligen).

Tror det kommer bli bra, håller just nu på att måla alla kragar. Tar gärna emot synpunkter och funderingar om ni har några.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon