Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Matnojja
          pimpim
          Inlägg 26-05-2006, 20:14
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 1 085

Med första barnet hade jag dille på Janssons frestelse och svart caviar, helst ihop. Och så salt godis. Men kunde absolut inte äta soppa.
          Med andra barnet kunde jag inte äta något kött mer än kyckling och torsk. Resten av familjen är väldigt trött på det fortfarande eftersom de fick leva på det i 9 månader. Och det är ändå 11 år sedan laugh.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 26-05-2006, 20:31
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

När jag väntade mitt första barn var jag helt besatt av Päronsplitt(vaniljglasspinne med isöverdrag) och äppeljuice, kunde dricka litervis varje dag av det. När jag väntade mitt andra barn åt jag massvis med morötter. Hade inga matnojjor alls när jag väntade mitt tredje barn. smile.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          fruberglund
          Inlägg 26-05-2006, 22:39
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Inga matnojor alls när jag väntade Isak.

Det enda var att jag ett par gånger blev supersugen på Zingo, jag som HATAR apelsinläsk biggrin.gif Räknar jag dock inte som en noja eftersom det bara var ett par gånger.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Fru fet
          Inlägg 26-05-2006, 23:13
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 302
          Medlem nr: 5 876

Jag fick mest avsmak för vissa maträtter och lukter när jag väntade barn. En gång var jag tvungen att stanna ute på trappan när jag skulle hälsa på min syster - hon hade lagat korvstroganoff - SÅ äckligt tyckte jag. Allt som luktade var äckligt, jag gömde alla parfymerade tvålar i en garderob och sen gick jag och tänkte på dem och mådde illa laugh.gif . Några saker tyckte jag om dock - med ettan åt jag BARA Chicken McNuggets i ca två veckor (inte hälsosamt - tur att det gick över snabbt) och med tvåan åt jag en låda ruccolasallad varje dag (det blev dyrt eftersom han är född på vintern) laugh.gif .

Citera
          Helen B
          Inlägg 27-05-2006, 09:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 263
          Medlem nr: 4 464

När jag väntade mitt första barn var jag tokig i gröna vindruvor. Åt som bestatt varje kväll och ville min man smaka så var det med viss motstånd han fick ta en klase laugh.gif
          Med båda barnen har jag inte klarat av doften av smält smör, det luktar äckligt och gammalt. Konstigt.

--------------------
          Hälsningar Helen
          user posted image

Citera
          morellen
          Inlägg 27-05-2006, 12:12
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 383
          Medlem nr: 5 180

Jag växlade nojor lite, gick från kött och apelsinjuice i början via vårrullar med mycket soja, lakris och på slutet var jag tokig i piggelinglass - kunde få i mig ett sånt paket med femton stycken i på två dagar... *s*

I början tyckte jag dessutom inte om sånt som smakade sött men tyvärr (?) försvann den spärren efter de första fem månaderna...

--------------------
          Ibland blir det mer växter än man plan(t)erat

Citera
          Hannele
          Inlägg 27-05-2006, 22:37
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-05-2006, 13:28)
          Är det någon som brukar göra det som har några tips?

Det finns så god och fin sushi i varje snabbköp numera, så jag bryr mej inte att laga själv.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Gåsis
          Inlägg 28-05-2006, 19:55
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Nojig? Inte kan väl mosad banan med oboy räknas som noja laugh.gif Så gott som gravid och så fantastiskt äckligt annars. Men 50 kilo precis vid invägning till BB är väl helt ok? Det var nog kaliumbrist tongue.gif

/Åsa

Citera
          Margith
          Inlägg 28-05-2006, 20:50
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Sen tonåren saknar jag 20 kilo, 20 kilo som jag väldigt gärna skulle vilja ha, men som jag omöjligtvis kan få att fastna.
          Så blir jag gravid och det har man ju hört att då lägger man på kilo... visst.. wink.gif vad får jag nojja på?
          Mild naturell joghurt med mammas hemkokta svarta vinbärssylt, och mängden socker i mammas sylt är INTE stor wub.gif
          Jag käkade joghurt istf förmiddagskaffet och eftermiddagskaffet på jobbet ... sen blev det en tallrik till, till efterrätt efter middagen och sen måste jag få en tallrik joghurt med svarta vinbärssylt innan jag gick och la mig biggrin.gif laugh.gif
          Sonen är född i början av mars och strax efter jul var ALLA svarta vinbär uppätna.
          Vad spelar det då för roll att det är 80 mil enkel väg till mamma? Hon hade ju kvar 2 påsar svarta vinbär i frysen laugh.gif tongue.gif laugh.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          SaraS
          Inlägg 28-05-2006, 21:45
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 317
          Medlem nr: 5 540

Hmm, det verkar som om syrliga och salta saker är grejjen. Jag har inga särskilda cravings, men längtar ibland efter riktigt sura gelégodisar. Dessutom kan jag få ett begär efter dyr champange, otroligt konstigt... wacko.gif Men som tur är kan det gå över av ett par nävar vindruvor. Innehåller druvor något extra bra för oss gravida?

Annars hade jag svårt för kaffe de tre första månaderna. Och ciggrök...

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-05-2006, 21:47
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Just nu är jag sugen på syrliga godisnappar. Och sushi förstås....ständigt sug efter sushi! biggrin.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 28-05-2006, 22:16
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

RABARBER!!!! Som jag åt rabarber när jag väntade första barnet smile.gif Kilovis!

Där jag jobbade hade vi torgförsäljning precis utanför huset. När jag började klockan åtta köpte jag en bunt rabarber med mig in och när det var fikadags klockan nio var jag ute och köpte en bunt till.
          Jag minns så väl torggubbens förvåning nån av de första gångerna när jag kom ut vid nio. "Men köpte du inte rabarber innan i morse? Vad har du gjort av dom?" Ätit upp såklart laugh.gif rolleyes.gif

Citera
          Tatta
          Inlägg 29-05-2006, 10:08
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 6 445

TOMATER!!!

Käkade ett kilo per dag typ.. smile.gif

--------------------
          Nygammal medlem i Zon5 som kanske lyckas bli trädgårdsbiten & aktiv till sist.. ;)

Citera
          Leia
          Inlägg 29-05-2006, 10:20
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Och jag åt blodpudding till lunch varje dag i typ 6 månader när jag var gravid. Förmodligen ville kroppen ha järn, men blodproverna på mvc var bra så jag vet inte?!

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-05-2006, 11:57
          Länk hit: #35

Medlem

Mmmm...har just ätit mig proppmätt på härlig sushi...indränkt i soja och wasabi.....oooooo wasabi!!! Jag är i sjunde himlen! biggrin.gif

Till det drack jag alkoholfri öl som faktiskt smakade helt okej till min stora glädje. Jag var på Systemet och lastade mig full med alkoholfritt öl och vin, testar ett par olika sorter. Min man är så fånig, han ville inte ens gå tillsammans med mig till bilen när jag kom med en systemkasse i vardera näven. Bara för att det är systemkassar...det kunde lika gärna ha varit saftflaskor i dem, hade inte spelat nån roll. då har man moralpanik! wacko.gif

Citera
          Tatta
          Inlägg 29-05-2006, 12:12
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 6 445

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-05-2006, 12:57)
          Mmmm...har just ätit mig proppmätt på härlig sushi...indränkt i soja och wasabi.....oooooo wasabi!!! Jag är i sjunde himlen! biggrin.gif

Till det drack jag alkoholfri öl som faktiskt smakade helt okej till min stora glädje. Jag var på Systemet och lastade mig full med alkoholfritt öl och vin, testar ett par olika sorter. Min man är så fånig, han ville inte ens gå tillsammans med mig till bilen när jag kom med en systemkasse i vardera näven. Bara för att det är systemkassar...det kunde lika gärna ha varit saftflaskor i dem, hade inte spelat nån roll. då har man moralpanik! wacko.gif

Du kan ju t.o.m. köpa vatten på bolaget biggrin.gif
          Måste ju inte va starksprit i alla flaskor wink.gif

--------------------
          Nygammal medlem i Zon5 som kanske lyckas bli trädgårdsbiten & aktiv till sist.. ;)

Citera
          hellen99
          Inlägg 29-05-2006, 13:07
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 191
          Medlem nr: 7 675

CITAT (Leia @ 29-05-2006, 11:20)
          Och jag åt blodpudding till lunch varje dag i typ 6 månader när jag var gravid. Förmodligen ville kroppen ha järn, men blodproverna på mvc var bra så jag vet inte?!

Så klart att proverna var bra när du åt så mycket blodpudding biggrin.gif biggrin.gif

--------------------
          user posted image
          Var nyfiken annars får du inget veta!

Citera
          Leia
          Inlägg 29-05-2006, 13:25
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (hellen99 @ 29-05-2006, 14:07)
          CITAT (Leia @ 29-05-2006, 11:20)

Så klart att proverna var bra när du åt så mycket blodpudding biggrin.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja, så var det nog!

Kom på att jag älskade starkt kryddad mat också, sambon kunde knappt äta den mat jag tillagade. laugh.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-05-2006, 13:31
          Länk hit: #39

Medlem

Blodpudding är mums-mums, jag blev så glad när jag såg att det fanns glutenfri blodpudding. Fast nån noja på det lär jag nog inte få i första taget. biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-05-2006, 18:45
          Länk hit: #40

Medlem

Hihi, nu har jag skickat iväg maken att köpa syrliga godisnappar! biggrin.gif Han var sugen på choklad så han hade nog inte så mycket emot att få tillfälle att köpa det också. Det kan säkert smitta av sig med såna där "cravings".

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 19:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon