Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Matnojja
          Magdis
          Inlägg 03-06-2006, 17:57
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det här har jag gjort ikväll! Lite lagom att mumsa på som lördagsgodis va?!

MUUUUUMMMMS!!!! tongue.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 03-06-2006, 18:46
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

mmm... smaskigt biggrin.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Gaia
          Inlägg 03-06-2006, 20:02
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 69
          Medlem nr: 7 796

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-06-2006, 18:57)

Jag kan också få ett förfärligt sug efter sushi, och nöjer mig inte med det man kan köpa inplastat i vanliga livsmedelsaffärer. Sushi ska vara så fräscht som möjligt. Jag reste i Japan 5 veckor under 80-talet och blev helt galen i både sushi och tempura. Bägge rätterna går utmärkt att göra själv, vilket jag ser att du har lyckats alldeles utmärkt med!
          Jag tycker dina Nori-makirullar ser jättefina ut, men du frågade efter tips.
          Har du en stråmatta att rulla i? Då blir rullarna så hårda som man vill ha dom. Sen såg jag inte de syltade ingefäraskivorna som är så goda som tillbehör. Köp dom! Mums!
          Vidare finns det små plastformar i japanska mataffärer som man duttar ner sushiriset i som skapar lagom stora bitar att lägga råa fiskskivor eller något annat på. Det förenklar väldigt. Lycka till med graviditeten smile.gif

--------------------
          Påtar i växtzon 4

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-06-2006, 20:45
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Gaia @ 03-06-2006, 22:02)
          Jag kan också få ett förfärligt sug efter sushi, och nöjer mig inte med det man kan köpa inplastat i vanliga livsmedelsaffärer. Sushi ska vara så fräscht som möjligt. Jag reste i Japan 5 veckor under 80-talet och blev helt galen i både sushi och tempura. Bägge rätterna går utmärkt att göra själv, vilket jag ser att du har lyckats alldeles utmärkt med!
          Jag tycker dina Nori-makirullar ser jättefina ut, men du frågade efter tips.
          Har du en stråmatta att rulla i? Då blir rullarna så hårda som man vill ha dom. Sen såg jag inte de syltade ingefäraskivorna som är så goda som tillbehör. Köp dom! Mums!
          Vidare finns det små plastformar i japanska mataffärer som man duttar ner sushiriset i som skapar lagom stora bitar att lägga råa fiskskivor eller något annat på. Det förenklar väldigt. Lycka till med graviditeten smile.gif

Tack för tipsen! En stråmatta har jag men jag har nog inte lärt mig använda den optimalt än. Den syltade ingefäran hade jag inte lagt upp på bilden än, inte sojan och wasabin heller (som nästan är viktigast av allt).

Allt eftersom jag blir mer avancerad inom sushitillverkningen kommer jag nog skaffa mig alla de redskap och tillbehör som finns! biggrin.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 03-06-2006, 20:59
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-06-2006, 18:57)

Så proffsigt smile.gif till o med jag som inte äter sånt... blev frestad. tongue.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 03-06-2006, 21:27
          Länk hit: #46

Medlem

Jg Måste få fråga... vad är det för lax man har till sushi? och hur gör man för att tillreda den? Min måste frysa den eller nått sånt har jag hört, för att döda de bakterier somkan finnas (eller har jag hört galet? )

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-06-2006, 21:43
          Länk hit: #47

Medlem

Jag köpte odlad lax från Norge som var fryst när jag köpte den. Enligt vad jag har hört så är det det allra bästa alternativet eftersom den fryses in direkt när den är nyfångad och fräsch. Den ska ha varit fryst i minst 2 dygn för att parasiter ska ha dött och då är det ju lika bra att den är fryst redan när man köper den.

Citera
          yenny
          Inlägg 03-06-2006, 21:48
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-06-2006, 22:43)
          Jag köpte odlad lax från Norge som var fryst när jag köpte den. Enligt vad jag har hört så är det det allra bästa alternativet eftersom den fryses in direkt när den är nyfångad och fräsch. Den ska ha varit fryst i minst 2 dygn för att parasiter ska ha dött och då är det ju lika bra att den är fryst redan när man köper den.

Det skall jag skriva upp... sen skall här bli sushi biggrin.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          ullislerum
          Inlägg 03-06-2006, 23:37
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 538
          Medlem nr: 7 535

När jag var gravid med min första dotter var jag i Kina. Om någon har varit i Bejing en varm vårdag och kännt lukterna från alla TUSENTALS små "hål i väggen" (snabbmatställen) så vet du att det luktar söt-surt och friterat precis överallt.. Det är det värsta i gravid-illamående jag varit med om.. Pizza Hut och Mc Donalds blev min oas och tillflykt, som jag i vanliga fall inte besöker frivilligt!

Det värsta av allt var nog tyvärr att när jag äntligen kom hem efter en ca 20 timmars flygning med svullna gravid-fötter, hade min man som inte var med på resan, gjort fondue som ett festligt välkommen-hem-trix.. NEJ TACK!

Annars hade jag nog ingen direkt noja.. förutom att jag fortfarande har lite svårt för kina-mat.. unsure.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 19:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon