Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför släpa in bytet?
          malin72
          Inlägg 31-05-2006, 20:54
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

laugh.gif laugh.gif samma här han riktigt skäller på mig när jag inte tycker att han ska gå ut och sitter och gråter pratar hela tiden tongue.gif tongue.gif
          vilken härlig ålder min är 8 år

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Monarda
          Inlägg 04-06-2006, 17:54
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

CITAT (Gossen Ruda @ 28-05-2006, 15:56)
          Jag kan tala om igen varför jag inte gillar friströvande katter, det är inte gnagarna som är problemet. Det finns 3-4 katter i området. I vintras matade jag som vanligt fåglarna. Jag hade talgoxe, blåmes, pilfink, grönfink, steglits vid fröautomaten bara för att nämna några. Sen när flyttfåglarna återvände hörde jag lövsångare, rödhake, bofink mm sjunga i närheten. Vad finns nu? Möjligen blåmes i en av mina holkar men jag har inte sett dom på ett tag. För övrigt syns och hörs bara kajor och skator. Nån enstaka gång sveper en trast förbi. Tyst vår alltså. Men det är inte biocider längre som Rachel Carson skrev om utan det är dom förbannade fyrfota mordmaskinerna som varit framme. Det är nog dags att plocka bort dom. Grannen på landet har ett litet armborst. Det kan jag nog på låna. VARJE KATTÄGARE SOM LÅTER SIN KATT SPRINGA FRITT ÄR EN MEDHJÄLPARE TILL FÅGELMASSAKRER.

Känner att jag måste blåsa liv i den här debatten igen efter dagens händelse. Hörde ett förfärligt tjatter från trädet där talgoxarna håller till med sina nykläckta ungar. Min första tanke var katten, men det visade sig dessbättre vara fel för på taket till holken, med mesarna upprört flygande runt ikring, satt nämligen ekorren. Vi ska nog inte glömma bort den fågelmarodören och skylla allt bara på katten.

Citera
          Ingis
          Inlägg 14-06-2006, 10:13
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 2 110

CITAT (Monarda @ 04-06-2006, 18:54)
          CITAT (Gossen Ruda @ 28-05-2006, 15:56)
          Jag kan tala om igen varför jag inte gillar friströvande katter, det är inte gnagarna som är problemet. Det finns 3-4 katter i området. I vintras matade jag som vanligt fåglarna. Jag hade talgoxe, blåmes, pilfink, grönfink, steglits vid fröautomaten bara för att nämna några. Sen när flyttfåglarna återvände hörde jag lövsångare, rödhake, bofink mm sjunga i närheten. Vad finns nu? Möjligen blåmes i en av mina holkar men jag har inte sett dom på ett tag. För övrigt syns och hörs bara kajor och skator. Nån enstaka gång sveper en trast förbi. Tyst vår alltså. Men det är inte biocider längre som Rachel Carson skrev om utan det är dom förbannade fyrfota mordmaskinerna som varit framme. Det är nog dags att plocka bort dom. Grannen på landet har ett litet armborst. Det kan jag nog på låna. VARJE KATTÄGARE SOM LÅTER SIN KATT SPRINGA FRITT ÄR EN MEDHJÄLPARE TILL FÅGELMASSAKRER.

Känner att jag måste blåsa liv i den här debatten igen efter dagens händelse. Hörde ett förfärligt tjatter från trädet där talgoxarna håller till med sina nykläckta ungar. Min första tanke var katten, men det visade sig dessbättre vara fel för på taket till holken, med mesarna upprört flygande runt ikring, satt nämligen ekorren. Vi ska nog inte glömma bort den fågelmarodören och skylla allt bara på katten.

Nu måste man också ta i beaktande att ekorrar är vilda djur och hör till vår svenska fauna. Katten och ekorren lever alltså inte under samma förutsättningar. Ekorren (liksom andra vilda djur) tar byten för att kunna överleva i naturen.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 08:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon