Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pergola till 2-våningslåda?
          carren
          Inlägg 01-06-2006, 19:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 241
          Medlem nr: 3 860

Hejsan! Vi har kommit igång med planer på en tillbyggnad av vårt hus men jag skulle kunna tänka mig lite tillbyggnad utomhus också... En pergola är en sådan där trädgårdsidyllsdröm jag har, kanske skulle man passa på att försöka realisera den nu? Jag funderar på att be arkitekten rita ett förslag på söderfasad med pergola.

Kruxet är bara att vi bor i en 30-talslåda med två våningar, det är inte direkt någon skånelänga eller annat hus som man tänker på ihop med en pergola. Vad tror ni, kan man överhuvudtaget ha en pergola på ett tvåvåningshus modell kub eller blir det bara helt förskräckligt? Jag tror inte jag ser helt nyktert på den här frågan nu för i mitt inre så tränger förföriska bilder av klättrande rosor och humle och en liten del med tak där jag kan sitta med en gin och tonic i hänggungan fast det duggregnar helt klart ut både praktiska och estetiska hänsyn.

OK, här kommer en bild på söderfasaden. Jag har ritat in ett nytt tak, det kommer förmodligen att ändras från platt till vanligt sadeltak.

Lite närmare, huset har källare och därmed hög sockel vilket kommer att kvarstå efter tillbyggnaden:

Citera

Inlägg i den här tråden
          carren   Pergola till 2-våningslåda?   01-06-2006, 19:56

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon