Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Ny Citrus, Apelsin med klassiskt problem
          den lilla bladlu...
          Inlägg 08-06-2006, 19:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 5 730

Hej odlare

Kunde inte låta bli att köpa en citrus igen blink.gif
          Och nu tappar den blad såklart. Jag vet ju att de brukar göra så innan de vant sig vid sitt nya hem.

Det jag undrar över är det med bladskaften. De sitter kvar på trädet och jag vet att jag läst att i det ena fallet är det ett tecken på övervattning och i det andra fallet så är det vanligt bladfall bara. Men vilket är vilket? Jag har sökt men hittade bara en tråd här där jag inte riktigt förstod om det var helt rättskrivet.

Trädet hade jag först i söderfönster (har haft det i ca 3v), jag sprayade det mycket och hade vattenfat under. Sedan började jag vänja det vid att stå ute och nu får det vara ute dygnet runt i skyddat västerläge. Det tappar väl ett par blad om dagen och jag har svårt att tänka mig att det är övervattning då jag har låtit det torka ganska hårt. Temperaturen ligger väl mellan 5-25 grader just nu. Ingen tillväxt ännu men det är endast gamla blad som faller och det finns massor med gröna ögon.

Blev långt det här men jag vill gärna få med alla fakta.

Tack! rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 07:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon