Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > homohatare,homofober, vad anser ni om det
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 10:24
          Länk hit: #41

Gäster

CITAT (storm @ 12-06-2006, 00:47)
          föresten linus håll på dig jag tror att det lönar sig i längden.

tusen tack för omtanken och lissa med tack,många snälla å goa perosner här inne wub.gif wub.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-06-2006, 11:47
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (flaxss @ 12-06-2006, 11:20)
          fast det har ju gått en väldans tid nu 2 å en hallv månad  eller nåt

Men Linus, 2½ månad är ju inte så lång tid! Du får låta det ta den tid det tar, det är nog lite olika för människor att bearbeta och acceptera saker och kan ta lite olika tid. Hoppas din pappa kan förstå och acceptera för både din och hans skull. Jag tror nog också att det är eventuellt negativa reaktioner från människor runt er som skrämmer honom, inte det faktum att du är homo! Modigt av dej att gå ut här på forumet med detta ditt högst personliga privata, och som du ser är människor mycket mer förstående än man kan tro, och det hoppas jag din pappa upptäcker också.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-06-2006, 17:15
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag tänker inte inlåta mig i några diskussioner men instämmer med Gammelnalles inställning. Jag ogillar principen med homoförbindelser eftersom det enligt mig strider mot naturens ordning, men skiter fullständigt i om nån gör det. Det är inte mina problem. Men dom som inte tycker som jag får hitta på en annan etikett på mig, jag har inga fobier. Fobi kommer av grekiskans fobos som betyder fruktan och homofolket skrämmer mig inte.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Hannele
          Inlägg 12-06-2006, 17:19
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 18:15)
          Jag ogillar principen med homoförbindelser eftersom det enligt mig strider mot naturens ordning

Vilken ordning?
          Även bland djur finns det homosexuella... par.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 17:20
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 18:15)
          Jag tänker inte inlåta mig i några diskussioner men instämmer med Gammelnalles inställning. Jag ogillar principen med homoförbindelser eftersom det enligt mig strider mot naturens ordning, men skiter fullständigt i om nån gör det. Det är inte mina problem. Men dom som inte tycker som jag får hitta på en annan etikett på mig, jag har inga fobier. Fobi kommer av grekiskans fobos som betyder fruktan och homofolket skrämmer mig inte.

hur kan det vara fel .
          och är man homofob då är man rädd och så
          äör man homohatare så vill man slå ner dom eller trakisera

Citera
          niklaswik
          Inlägg 12-06-2006, 17:29
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 809
          Medlem nr: 4 547

CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 18:00)
          eller så har dom haft elelr gjort nåt sånt i tonåren som att kysst en kille å sen för att dölja det bler dom hatare .

Där tror jag du är nåt på spåren... Det kan mycket väl vara så att många som "hatar homosexuella" har gjort något som dom sen ångrat, sen hatar dom sig själva för att dom gjort något som "är sjukt/onaturligt" och tar ut det på andra för att slippa fundera på det själva.

Helt accepterat tror jag tyvärr aldrig att det kommer bli, hur mycket alla än säger att "dom/ni" är lika mycket värda. Så fort man använder ordet "dom" eller "ni" så menar man (kanske undermedvetet) att personen/personerna i fråga på nåt sätt är annorlunda.

Jaja... Hoppas hur som helst att det löser sig för dig! smile.gif

--------------------
          //Niklas

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 17:33
          Länk hit: #47

Gäster

CITAT (niklaswik @ 12-06-2006, 18:29)
          CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 18:00)
          eller så har dom haft elelr gjort nåt sånt i tonåren som att kysst en kille å sen för att dölja det bler dom hatare .

Där tror jag du är nåt på spåren... Det kan mycket väl vara så att många som "hatar homosexuella" har gjort något som dom sen ångrat, sen hatar dom sig själva för att dom gjort något som "är sjukt/onaturligt" och tar ut det på andra för att slippa fundera på det själva.

Helt accepterat tror jag tyvärr aldrig att det kommer bli, hur mycket alla än säger att "dom/ni" är lika mycket värda. Så fort man använder ordet "dom" eller "ni" så menar man (kanske undermedvetet) att personen/personerna i fråga på nåt sätt är annorlunda.

Jaja... Hoppas hur som helst att det löser sig för dig! smile.gif

jo så tänker jag emd fast du skrev det mycket bättre än mig smile.gif tongue.gif

Citera
          Pirum
          Inlägg 12-06-2006, 17:42
          Länk hit: #48

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

I en del miljöer, där det gäller att vara så "manlig" som möjligt, så är det tydligen väldigt viktigt att markera mot ALLT som kan uppfattas som ett hot mot ens egen manlighet. Hellre slå än att riskera att ens kamrater i machogänget får för sig att man inte är som "alla andra". Om en heteroperson flirtar med någon på en vanlig krog, så kan man få nobben. Om en homosexuell flirtar med fel person så kan han få stryk i gränden utanför efter att krogen stängt. Skandal att världen ska vara så jävlig, men det finns väl inga enkla lösningar antar jag.

Vad jag menar är att rädslan hos nazisterna nog inte är att de har en egen homosexualitet (men så KAN det ju såklart vara, men varför då hänga med intoleranta idioter?), utan för att de är rädda om att få ett "rykte" om sig och därmed riskera att stötas ut från sin egen grupp.

Tycker f.ö att nazisternas homohat verkar tämligen irrationellt och korkat, menmen, det kanske är något som bör diskuteras annorstädes.

Vi heterosexuella tar nog många saker för givet, som sagts tidigare i tråden, det förutsätts ju inte att vi hela tiden ska motivera vem vi blir kära i, osv. Utom i de fall då det är något som sticker ut, typ att man blir kär i någon utanför sin kultur, nån som är 20 år äldre, eller liknande.

Tycker det är modigt att komma ut! Hoppas det går bra för dig. Har kompisar som är homosexuella, och även om jag inte vet hur eller när de kom ut så vet jag att det brukar bli enklare med tiden. 2.5 månader är ingenting, faktiskt. Förstår att det känns långt, men det är en rätt kort tid egentligen.

--------------------
          zon2.5

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 18:06
          Länk hit: #49

Gäster

där med som lite med manlighet att alla som är fjoliga eller feminm eller hur det sgtavs elelr klär sig lite i rosa då är dom bögar fast dom inte är det . som jag själv en hlet vanlig person inte för manlig eller åt ena hållet . men bara för man ser dom på två så är man så så är man typ bög

Citera
          Boxer
          Inlägg 12-06-2006, 18:23
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

En gång i tiden var jag tillsammans med kille som var dörrvakt på ett ställe där det vissa dagar var nästan bara homosexuella gäster. Det var många grabbar (och tjejer) som stötte på honom, men han sa aldrig ett ont ord om eller till någon, utan blev nog bara lite smickrad.

HAN - kan jag tala om, var en riktig karl. Väldigt manlig och självsäker.

Vad jag vill ha sagt med detta, är att ynkryggar som slår eller hånar andra för deras läggning, inte är värda luften dom andas.

För övrigt tycker jag att alla som öppet visar kärlek till någon annan är jättesöta.

wub.gif

Linus, stå på dig! Din pappa kommer att acceptera så småningom.
          Kram / Eva

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Pirum
          Inlägg 12-06-2006, 18:59
          Länk hit: #51

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Ja, det är ju så man ska ta det, som smicker antar jag smile.gif

Men, du skriver :

CITAT
          "HAN - kan jag tala om, var en riktig karl. Väldigt manlig och självsäker."

Vad är det som gör en riktig karl, en riktig man? Självsäkerhet? Vad är det för värderingar vi lägger i ord som "manlig" eller "kvinnlig"? Kan man vara manlig och osjälvsäker? Är man manlig om man är "ärlig" eller "tar ansvar"? Är man då kvinnlig om man är oärlig, tvivlar på sig själv eller drar sig undan ansvar? (givetvis inte)

Varför vill kvinnor så ofta i fantasier bli räddade, medan männen så ofta vill rädda? Förr ville folk bli räddade av Errol Flynn, idag är det modernare kändisar smile.gif

Nåja, ovanstående kanske bör diskuteras i annan tråd eller så. Förlåt om mina tankar sprang iväg, var inte menat som kritik av Boxers inlägg som jag håller med om, mestadels.

Personligen tycker jag att öppen kärlek kan vara trevlig, däremot är jag skeptisk till folk som försöker slicka varandra i halsen på offentlig plats, det slipper jag gärna se, oavsett kön på dem smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 19:23
          Länk hit: #52

Gäster

alltså jag tycker inte man ska dra en linje av alla kilalr,män som är fjolliga elelr mer kvinligare å säga att alla dom är homosexuella . för många av dom är inte det . alal homosexuella är inte fjoliga killalr eller man haftiga tjejer eller hur dte stavas som man oftas kan se på tv av mer av killar . som många tror .
          sen med att mans ka visa menar inte jag man ska hångla eller halft klä av sig på stan . utan att man ska kunna få visa det igenom hålla hand elelr kramas eller en kyss inget mer . men om nu nån skulle se det så kan dom säga nåt eller slå en som dom inte skulle gjort om dte var man ocj kvinna .

Citera
          Boxer
          Inlägg 12-06-2006, 20:46
          Länk hit: #53

Medlem

Äsch! jag rör alltid till allting. wacko.gif

Jag försökte bara få fram att de killar som känner att de måste visa för alla att de tar avstånd från homosexuella, bara gör bort sig i mina ögon.

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 12-06-2006, 20:47
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Får man som homofob ändå gratulera dig flaxss till ditt mod och kurage att stå upp för dina "åsikter".
          Jag kan kanske förstå din pappa med... det är nog inte så lätt för oss lite äldre att acceptera sånt. Men givetvis kommer han att "mjukna" i sin attityd.
          Låt inte såna inskränkta typer som jag få trycka ner dig. (Men jag rår inte för att jag har den åsikt jag har... jobbar på det...)
          Lycka till!!

björn

(jag ligger tydligen risigt till hos bl.a "Boxer" smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif )

--------------------
          Gammelnalle

"Den som ställer många frågor,
          ökar mångas visdom."
          Kongolesiskt ordspråk

Citera
          Boxer
          Inlägg 12-06-2006, 20:49
          Länk hit: #55

Medlem

ps. Jag föredrar mjuka som är trygga i sina "svagheter". wub.gif

--------------------

Citera
          Boxer
          Inlägg 12-06-2006, 20:54
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 12-06-2006, 21:47)
          (jag ligger tydligen risigt till hos bl.a "Boxer"    :)  :)  :)  :)   )

Nejdå Nallen. Du har ju sjukdomsinsikt, och är förmodligen den trevligaste homofoben jag stött på, så det ska nog ordna sig för dig med. tongue.gif smile.gif smile.gif

*kliar dig bakom örat* wink.gif

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-06-2006, 21:00
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Sina egna åsikter skall man inte skämmas för, oavsett vad det gäller, och ingen annan har rätt att försöka ändra dom. Men det är det som sker så fort man försöker debattera exempelvis detta ämne så jag diskuterarar inte saken, redovisar bara mina åsikter.

Bara några svar. Homosexualitet är ytterligt ovanligt i övriga djurriket, så ovanligt att det inte finns någon statistik. Skulle det dyka upp nånstans sållas det genmaterialet obönhörligt bort eftersom det inte blir någon avkomma.

Varför det är fel? Tja, böcker i biologi, anatomi och medicin kanske kan ge svaret. Det blir för långt att skriva här och kommer ändå bara att resultera i en massa protestinlägg.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 21:21
          Länk hit: #58

Gäster

CITAT (gammelnalle @ 12-06-2006, 21:47)
          Får man som homofob ändå gratulera dig flaxss till ditt mod och kurage att stå upp för dina "åsikter".
          Jag kan kanske förstå din pappa med... det är nog inte så lätt för oss lite äldre att acceptera sånt. Men givetvis kommer han att "mjukna" i sin attityd.
          Låt inte såna inskränkta typer som jag få trycka ner dig. (Men jag rår inte för att jag har den åsikt jag har... jobbar på det...)
          Lycka till!!

björn

(jag ligger tydligen risigt till hos bl.a "Boxer" smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif )

jag förstår han med till en vis del men på sätet han kom på det på kan jag polisanmäla han å hur han beter sig så kan jag anmäla han för hatbrott .
          så jag tror dte komemr ta en tid inann han nler normal elelr vad amn ska säga för jag fröstår att han är rädd att andra ska veta det som han känenr m.m. .
          du får ha en åsikt dte får alla ha du ärs äkert en jätte trevlig person som inte gör någon nåt ont . alla har vi åsikter wub.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 21:26
          Länk hit: #59

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 22:00)
          Sina egna åsikter skall man inte skämmas för, oavsett vad det gäller, och ingen annan har rätt att försöka ändra dom. Men det är det som sker så fort man försöker debattera exempelvis detta ämne så jag diskuterarar inte saken, redovisar bara mina åsikter.

Bara några svar. Homosexualitet är ytterligt ovanligt i övriga djurriket, så ovanligt att det inte finns någon statistik. Skulle det dyka upp nånstans sållas det genmaterialet obönhörligt bort eftersom det inte blir någon avkomma.

Varför det är fel? Tja, böcker i biologi, anatomi och medicin kanske kan ge svaret. Det blir för långt att skriva här och kommer ändå bara att resultera i en massa protestinlägg.

homosexuellt finns bland djur . som apor där dom hälsar på varann igenom sexultt utryck eller vad det vad komemr inte ritikgt i håg men dte finns bland jurriket åckså.

fast naturen kan man inte alltid lite på vad som är naturligt
          fast modernaturen tilllåter homosexualluet i världen å nåt som modernatur tilllåter kan ju inte vara onaturligt . men man kan inte lita på natuenr heller för modernatur gör även att det finns sexuallbrytar eller vad det heter som är m,indre naturligt .
          många föds redan fggrån början som homosexuell och kan inte hjälpa det

Citera
          Linda_A
          Inlägg 12-06-2006, 21:42
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 1 477
          Medlem nr: 6 145

Jag hade väl inte tänkt skriva i tråden ifrån början.

Men snälla Linus, tänk på vad du skriver. Anmäla din pappa för hatbrott?
          Jag menar detta är öppet forum, och 2.5 månader att smälta något som du har haft år på dig att hantera? Är det din sak att sätta gräns för "han ska vara klar med alla känslorna".

För att få respekt så krävs det också att man ger det. Att skriva att du kan anmäla han för hatbrott leder väl knappast till att han kommmer att förstå dig bättre?
          Och erkänn för dig själv med att du inte har varit ärlig mot han i allt heller.

Enligt efter vad du har berättat för mig så tror jag faktiskt att din pappa älskar dig men att han själv har det svårt.

Detta låter kanske hemskt men jag tänker säga det ändå.

Att vara homosexuell idagens samhälle är inte lätt alla gånger. Visst har vi kommit en bit på vägen.
          Men detta var kanske ändå inte det som din pappa såg framför sig när du låg som liten i hans famn, alla föräldrar vill underlätta för deras barn, hjälpa dem. För att han vet att du kommer att få det svårare med tiden.
          Att vara hetrosexuell är lättare. Den som säger något annat till dig ljuger.
          Och det kan ju mycket väl vara därför som han har svårt att acceptera allt och inget på en kvart.

Där med inte sagt att det är rätt. Men om du vill bygga en bra relation med din familj så rätt vägen inte att hänga ut han på ett forum.

--------------------
          //Linda

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-01-2026, 19:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon