Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > homohatare,homofober, vad anser ni om det
          Hannele
          Inlägg 12-06-2006, 21:58
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 22:00)
          Homosexualitet är ytterligt ovanligt i övriga djurriket, så ovanligt att det inte finns någon statistik. Skulle det dyka upp nånstans sållas det genmaterialet obönhörligt bort eftersom det inte blir någon avkomma.

Homosexualitet är inte ärftligt.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 22:03
          Länk hit: #62

Gäster

CITAT (Linda_A @ 12-06-2006, 22:42)
          Jag hade väl inte tänkt skriva i tråden ifrån början.

Men snälla Linus, tänk på vad du skriver. Anmäla din pappa för hatbrott?
          Jag menar detta är öppet forum, och 2.5 månader att smälta något som du har haft år på dig att hantera? Är det din sak att sätta gräns för "han ska vara klar med alla känslorna".

För att få respekt så krävs det också att man ger det. Att skriva att du kan anmäla han för hatbrott leder väl knappast till att han kommmer att förstå dig bättre?
          Och erkänn för dig själv med att du inte har varit ärlig mot han i allt heller.

Enligt efter vad du har berättat för mig så tror jag faktiskt att din pappa älskar dig men att han själv har det svårt.

Detta låter kanske hemskt men jag tänker säga det ändå.

Att vara homosexuell idagens samhälle är inte lätt alla gånger. Visst har vi kommit en bit på vägen.
          Men detta var kanske ändå inte det som din pappa såg framför sig när du låg som liten i hans famn, alla föräldrar vill underlätta för deras barn, hjälpa dem. För att han vet att du kommer att få det svårare med tiden.
          Att vara hetrosexuell är lättare. Den som säger något annat till dig ljuger.

Där med inte sagt att det är rätt. Men om du vill bygga en bra relation med din familj så rätt vägen inte att hänga ut han på ett forum.

bra skrivt . wub.gif

jag hadde inte tänk att det skulel gå så långt som det gick . men jag har inte berätta saker för dig den sita tiden förutom just dne tiden då han kom på det sen slutade jga att ebrätta saker för dig imed vad du sa .
          och det behöver vi inte gå in här

jag vet hur han känner igen att rädlsa för andra och även vad som kan hända med mig . men som sagt jga kommer inte skriva så mycket mer om just det i detalj nu om vad som hatr hänt å händer .

och jag har varit ärlig mot han man kan inte berätta allt för sina föräldrar när jag var ärlig mot mamma hela tiden men som du vet så är dte inet lönt att skriva det här skulle jag göra det så skulle jag behöver strat en ny tråd .
          som heter tyck synd om linus allt är skit eller nåt liknade .

fast nu anske jag inte tänker samma sida som dig linda elelr jag vet inte äns om jag tänker nu . jag låter säkert dum å kansek överdrivt jag vet inte

Citera
          Linda_A
          Inlägg 12-06-2006, 22:08
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 1 477
          Medlem nr: 6 145

Jag tycker inte att du låter dum eller något sånt.

Men jag tror inte att forumet är rätt ställe att diskuterar detta på heller.

Du vet vad jag tycker och jag säger det igen.

Ta kontakt med någon som vet vad den gör och låt denna person guida din familj genom detta.
          Ingen på forumet eller jag kan säga hur du ska göra för att få din pappa att vara på ett sätt som du/vi tycker är bra.

Och det kommer alltid finnas folk som inte "uppskattar" en.

--------------------
          //Linda

Citera
          Pirum
          Inlägg 12-06-2006, 22:08
          Länk hit: #64

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Hannele @ 12-06-2006, 22:58)

Så det beror till 100% på miljön? Inte för att det skulle vara fel, men jag har inte sett nån forskning på området som kan slå fast arv eller miljö. Inte för att det är relevant heller, men för en del kan det ju vara det.

--------------------
          zon2.5

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 22:14
          Länk hit: #65

Gäster

CITAT (Pirum @ 12-06-2006, 23:08)

Så det beror till 100% på miljön? Inte för att det skulle vara fel, men jag har inte sett nån forskning på området som kan slå fast arv eller miljö. Inte för att det är relevant heller, men för en del kan det ju vara det.

jag vet inte heller men vad ajg läst så kan det redan vid födslen bestämmas inne i mamas mage om den peronen bler homosexuell .
          men jag tror att det även kan beror på miljön och hur hjäran är uppbyggd m.m. .
          och vad å hur det ändras igenom livets gång när man växerupp som akn senare bli hur man känenr för tejer elelr killar eller båda

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2006, 22:18
          Länk hit: #66

Gäster

CITAT (Linda_A @ 12-06-2006, 23:08)
          Jag tycker inte att du låter dum eller något sånt.

Men jag tror inte att forumet är rätt ställe att diskuterar detta på heller.

Du vet vad jag tycker och jag säger det igen.

Ta kontakt med någon som vet vad den gör och låt denna person guida din familj genom detta.
          Ingen på forumet eller jag kan säga hur du ska göra för att få din pappa att vara på ett sätt som du/vi tycker är bra.

Och det kommer alltid finnas folk som inte "uppskattar" en.

det skulle jag emd vilja att en person hjälper mig elelr familjen i helhet . men just där ska inte gå in i detalj om detta .
          för då skulle jag behöva strata en ny tråd .
          men som det är nu så har jag börjat fixat hjälp med mormors hjälp .
          men som sagt vill inte gå in i detalj hur det är

Citera
          lissa
          Inlägg 13-06-2006, 01:43
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Det tycker jag låter väldigt fönuftigt av dig...det där med att ha börjat söka hjälp för familjen, för som någon skrev lite längre bak, så har ju du haft en massa år bakom dig då du började inse din läggning och att ackceptera den, och om det hela kom som en chock för din pappa , så är ju 2 och en halv månad faktiskt inte så lång tid för att han ska förstå. Om han dessutom är en person som inte har förståelse för homosexualitet så är det ju ännu svårare...

Jag tror att det är väldigt svårt att döma människor efter deras sätt att klä sig, gestikulera eller prata....Ofta kan uppträdandet ha med yrket att göra. Många t.ex frisörer, eller klädskapare som är omgivna av nästan enbart kvinnor hela dagarna, börjar till slut att prata och gestikulera på samma sätt som kvinnor, medan kvinnor som är omgivna av män också tar upp männens gargong..

Själv ogillar jag macho typerna, och om jag fick välja så skulle det bli en mjuk känslig och öm person som vågar visa sin känslighet utan att skämmas...men det är ju inte alltid man får välja, för när/om kärleken kommer, så klampar den rätt in.. men det är ju en annan femma tongue.gif

--------------------

Citera
          Hannele
          Inlägg 13-06-2006, 09:00
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Pirum @ 12-06-2006, 23:08)

Så det beror till 100% på miljön? Inte för att det skulle vara fel, men jag har inte sett nån forskning på området som kan slå fast arv eller miljö.

Nej, det är smittsamt genom beröring! Därav homofobi. ohmy.gif biggrin.gif
          Obs! Detta är ett skämt..

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 13-06-2006, 16:18
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Haha, detta är ju ett skämt!!

Likasom att säja att barnlöshet går i arv, är det ju lite svårt för homosexualitet att ärvas om inte fortplantning kan ske?
          laugh.gif

--------------------

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-06-2006, 16:21
          Länk hit: #70

Gäster

CITAT (Farbror Blå @ 13-06-2006, 17:18)
          Haha, detta är ju ett skämt!!

Likasom att säja att barnlöshet går i arv, är det ju lite svårt för homosexualitet att ärvas om inte fortplantning kan ske?
          laugh.gif

haha .
          fast om man har en bi mossa eller pappa så kanske det går överföra det så den får samma sak typ som bi eller homo elelr hetrop .
          men ananrs lite komikst ändå

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 13-06-2006, 16:23
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

m det är sant att visst finns det undantag och så vidare och det retar säkert nån det jag skrev, men det är ju biologiskt sant likasom att:

eftersom min far inte kunde få några barn, och inte hans far före honom, så lär väl även jag dö barnlös.....

--------------------

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-06-2006, 16:46
          Länk hit: #72

Gäster

CITAT (Farbror Blå @ 13-06-2006, 17:23)
          m det är sant att visst finns det undantag och så vidare och det retar säkert nån det jag skrev, men det är ju biologiskt sant likasom att:

eftersom min far inte kunde få några barn, och inte hans far före honom, så lär väl även jag dö barnlös.....

jo det bler dte ju lika dant med två tjejer eller två killar bleer ju inget . men har man en bi mossa elelr då pappa så kankse det kan gå på nåt vis men dom måste nån av dom ja eller ni fattar .
          även så på nått vis kan man få gentiska barn mellan två killar med två spermier och ett ägg så dte bler gentiskt mellan killarna . men jag har alldrig fatat dte så dte är inte lönt jag skriver om det

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-06-2006, 16:53
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag har aldrig sett några tendenser till att homosexualitet skulle vara ärftligt. Visst kan ju de få barn, det är ju bara att en lesbisk kvinna låter sig insemineras med sperma från en homosexuell man. Inte tror jag deras barn har större "risk" att bli homosexuella. Jag tror inte det är miljön heller. Är man inte homosexuell så tror jag ingenting kan "göra" en det.

Jag tror att det helt enkelt bara blir så och det är bara att acceptera varandra som vi är.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-06-2006, 17:41
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Som redan framkommit så ärvs inte homosexualitet i naturen eftersom det inte kan bli någon avkomma. Djuren följer bara sin instinkt och sysslar inte med inseminationssprutor. Det förekommer mycket sällsynt i naturen, i våras var det ett par hanänder i Malmö. Genast fick homorörelsen glädjefnatt över att det förekom naturligt bland djuren. Lite patetiskt, det är så sällsynt förekommande att man inte kan dra några slutsatser. Dessutom vet man inte riktigt vad som hänt, var det en normal hane tillsammans med en homosexuell hane eller tillsammans med en hona i hanskrud? Det framgick inte.

Så det här med att det förkommer homosexualitet bland vissa apor. Det är fel. Det gäller Bonobonerna eller dvärgschimpanserna. Dom räknas till våra närmsta släktingar bland djuren, både genetiskt och socialt. Dom har kallats för sexgalna och det ligger lite i det. Samlag sker till höger och vänster och inte bara när det är befruktningsdags vilket är ovanligt i naturen.

Man har sett hur honorna själva onanerar och även hjälper varandra med detta, dom kan gnida könsorganen mot varandra men även använda händerna. Helt tydligt med stort välbefinnande. Även ungarna hjälper till. man har även sett hur hanarna kan gnida sin penis mot en annan hanes rygg men längre går det inte. Inga orala samlag och absolut inte några anala dito, så lågt sjunker dom inte.

Man kan möjligen kalla det för bisexuellt beteende men absolut inte för homosexuellt. Ingen hona tackar nej till en hane eller tvärtom för att bara hålla sig inom det egna könet.

Sen vad orsaken till homosexualitet hos människan beror på är som sagt inte utrett. Vi har dels det genetiska arvet där förekomsten eller avsaknaden av Y-kromosomen styr vår kroppsliga utveckling. Till detta kan läggas vår uppfattning av oss själva och vår omgivning, kalla det själen om ni vill. Huruvida denna styrs av kromosomerna eller byggs upp under vår uppväxt tror jag inte man vet. I dom allra flesta fallen passar själen och kroppen ihop och då blir det inga problem.

Det är när dom inte passar ihop som vi får diverse avvikelser, trans-, bi- och homosexuella. Men som gått fel i sammanhanget vet vi inte och kommer kanske aldrig att få veta. För att undersöka saken måste man noga undersöka dessa människor, antingen för att komma på en bot eller för att få dom accepterade. Men för att kunna göra detta måste man få ihop en stor grupp som accepterar att bli undersökta men då måste dom dessutom acceptera tanken på att dom är avvikande vilket kan bli svårt. Just nu kämpar dom med näbbar och klor för att bli accepterade som normala. Lite moment 22 över det hela.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-06-2006, 18:01
          Länk hit: #75

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2006, 18:41)
          Sen vad orsaken till homosexualitet hos människan beror på är som sagt inte utrett. Vi har dels det genetiska arvet där förekomsten eller avsaknaden av Y-kromosomen styr vår kroppsliga utveckling. Till detta kan läggas vår uppfattning av oss själva och vår omgivning, kalla det själen om ni vill. Huruvida denna styrs av kromosomerna eller byggs upp under vår uppväxt tror jag inte man vet. I dom allra flesta fallen passar själen och kroppen ihop och då blir det inga problem.

Det är när dom inte passar ihop som vi får diverse avvikelser, trans-, bi- och homosexuella. Men som gått fel i sammanhanget vet vi inte och kommer kanske aldrig att få veta. För att undersöka saken måste man noga undersöka dessa människor, antingen för att komma på en bot eller för att få dom accepterade. Men för att kunna göra detta måste man få ihop en stor grupp som accepterar att bli undersökta men då måste dom dessutom acceptera tanken på att dom är avvikande vilket kan bli svårt. Just nu kämpar dom med näbbar och klor för att bli accepterade som normala. Lite moment 22 över det hela.

ska vi gå in på sex biten här med så många av bögarna har inte analsex för dom inte gillar det eller om båda parterna är aktiva och inte passiva så går dte aknske inte så bra med just analsex . och nej det är inte gentikist att få barn på naturlig väg mellan två tjejer eller kikllar . men det går om man nu vill få det gentikst .

sen vet jag inte hur du menar emd jsälen å kroppen som inte passar ihop .
          men jga är glad jag blev som jag blev . och skulle uinte vilja ha nån bot för att det ska bli hetro för dte vill jag inte . jag trivs med mig själv och jag tror där finns många homos som gör dte med sig själva som trivs å vill inte ändra på nåt och där av inte har nån anligning till att bli undersöka som nåt djur elelr nån anna utomjording . och klart man ska kämpa för att dte ska bli nomalt å acepterrat heldre att dte bler dte än mäniskkor dör .

Citera
          pejori
          Inlägg 13-06-2006, 18:10
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

jag är övertygad om, att när din pappa har fått tid och vant sig vid tanken på din homosexualitet, så kommer han att sluta att försöka omvända dej.
          håll du fast vid det som känns bäst för dej...
          lycka till med din pojkvän. wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-06-2006, 18:14
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det är du som styr över ditt liv och ingen annan precis som för alla andra människor, homo och hetero. Men nu hoppar jag av diskussionen för gott, har inget mer att tillföra.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-06-2006, 18:20
          Länk hit: #78

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 13-06-2006, 19:14)
          Det är du som styr över ditt liv och ingen annan precis som för alla andra människor, homo och hetero. Men nu hoppar jag av diskussionen för gott, har inget mer att tillföra.

ja alla styr sitt liv , jag vill vara dne jag är nu och inte ändra på det wub.gif
          fast allat annat aknske hadde kunnat vara bättre

Citera
          flaxss
          Inlägg 13-06-2006, 18:21
          Länk hit: #79

Gäster

CITAT (pejori @ 13-06-2006, 19:10)
          jag är övertygad om, att när din pappa har fått tid och vant sig vid tanken på din homosexualitet, så kommer han att sluta att försöka omvända dej.
          håll du fast vid det som känns bäst för dej...
          lycka till med din pojkvän. wub.gif

tack igen för omtanken jätte måna snälla å ja underbra personer här inne
          tacl tack wub.gif wub.gif

Citera
          Pinglan
          Inlägg 13-06-2006, 18:52
          Länk hit: #80

Gäster

Jag tycker att alla människor ska få leva ett bra liv, hetero eller homosexuella, stå på dig och stå för din kärlek till din partner säger jag bara.
          Lycka till önskar jag dig. smile.gif

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-01-2026, 00:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon