Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Denna strejk!, Allt avfall...
          andersen
          Inlägg 17-05-2003, 12:03
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Vist ska kommunal arb ha högre lön, det ska inte vara som i USA att om man har ingen eller liten utbildning så blir man tvungen att ha flera jobb för att klara av betala hyran, sedan blir jag lessen när jag läser att det finns dom som tycker att kommunal arb ska söka bostadsbidrag folk ska väll kunna leva på sin lön utan att söka bidrag? är själv bagare med en lön på ca19000 i månaden och även jag har det svårt att få pengarna att räcka till semmester födelsedags kalas för barnen mm, har en flicka som vill hålla på med hästar, men det finns ju inte en möjlighet till det.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          digitalkarin
          Inlägg 17-05-2003, 14:55
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 298
          Medlem nr: 1 016

Men Sara... Du planerar väl inte att leva på studentlån i hela ditt liv? Jag förstår att du också har det kärvt ekonomiskt, men du är påväg att bli utbiildad och kunna lyfta en ganska hyfsad lön när du är klar.
          Du är lågavlönad under en begränsad tid.
          Vi i vården (Kommunal) är lågavlönade på heltid. Jämt. Om vi inte slutar på vårt jobb, söker oss till en annan bransch, eller utbildar oss vi också.
          Och om alla i vården skulle tänka så, hade vi inga biträden, undersköterskor och barnskötare.

Citera
          Ella
          Inlägg 17-05-2003, 15:27
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 517
          Medlem nr: 1 209

CITAT
          Varför multiplicerar du med 10 och dividerar med 11?
          Och vadå "räkna på de månader man faktiskt arbetar"? Skulle mina kostnader upphöra under sommaren, eller vadå? Och några två månaders semester har jag aldrig haft. Jag sommarjobbar ca 10 veckor, och studerar de sista dagarna till omtentor som går under hösten.

Jag multiplicerar med tio och gångar med 11 för att du får studiemedel 10 månader per år och för att jag faktiskt unnar dig en månads semester!

Varför gångar du med 10 och delar med tolv, när du faktiskt sommmarjobbar 10 veckor per år. Varför räknar du inte med de pengarna när du berättar hur mycket du tjänar! Hur kan du påstå att studiemedelspengarna räcker så bra när du inte berättar om dian extra inkomster.

Det är just det som är studentekonomi. Man har den under en begränsad tid och de allra flesta jobbar extra på något sätt. Och att jobba extra är okej nar man är ung och inte har familj men när man får familj vill man ha tid till den.

Bostadbidrag hör inte hemma i denna diskussionen! Det är ett bidrag man får just för att man inte tjänar så bra och det kan även studenter få!!!

Bostadsbidraget sjunker om de höjer lönerna vilket i sin tur innebär att staten tjänar pengar om kvinnolönerna höjs!

--------------------
          Ella

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2026, 07:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon