Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det finns lite rättvisa här i livet!, Fick pengar från Försäkringskassan
          Ewa L
          Inlägg 29-06-2006, 07:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

De första åren när jag var skild hade jag bostadsbidrag. Jag behövde helt enkelt pengarna.

När min son fyllde 18 år lyfte han hela det belopp (ingen förmögenhet) som jag och min ex-make skrapat ihop till honom genom åren. Han brände helt enkelt pengarna pga att han mådde dåligt.
          Jag blev lite ledsen, men ansåg att de trots allt var hans.

Men det tyckte inte försäkringskassan. Hans pengar (som jag aldrig såg röken av) lades ovanpå min inkomst. Iomd "hittade" de också dotterns pengar. De var ju något så fult som "ett kapital".

Jag blev återbetalningsskyldig. 18.000,-!! Självklart blev jag också utan bostadsbidrag.

Jag gnetade i flera år med att betala av 500,-/mån och är sedan 1,5 år skuldfri.

I går fick jag ett brev från Försäkringskassan. De hade enligt Regeringsrätten ingen laglig grund att ta ut ränta på mina pengar under tiden jag betalade av.

Jag fick tillbaka styvt 3.000,-! En liten, men ändå seger.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon