Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Vårlök under poolen..., ...någon som provat?
          Cattis4
          Inlägg 01-07-2006, 23:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 44
          Medlem nr: 7 678

Ja, jag vet att jag är tidigt ute, men igår när jag satte upp den nyinköpta jättepoolen började jag fundera på om man inte kan göra något roligt av den fula cirkel som blir på gräsmattan.
          Jag kom att man kanske kan sätta ner lökar där i höst så att det blir lite färgglatt till våren istället för en kal fläck.
          Är jag helt ute och cyklar eller tror ni att det går? Kanske är det någon som provat?

/Cattis

Citera
          Mia, zon 3
          Inlägg 03-07-2006, 06:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 491
          Medlem nr: 3 603

Inte en aning! Men va 17, testa! Det låter ju som en riktigt bra idé, och kostar ju inte mer än några lökpåsar och lite planteringsnöje.
          Om du testar - rapportera hur det blev! Tror att "pool-fläcken" är en ganska vanlig trädgårdsföreteelse nuförtiden...

Citera
          Eva 33c
          Inlägg 03-07-2006, 12:24
          Länk hit: #3

Gäster

Det kommer utan vidare att fungera bra första säsongen, allså nästa vår kommer du att ha fina vårblommor. Sedan har säkert deras blad vissnat ner när det är dax att ställa ut poolen igen. Frågan är hur de kommer att gå våren därpå. Många lökar vill ha varm och torr sommarvila och under poolen kanske inte är optimalt. Men det är ju ingen större kostnad att pröva. rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 12:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon