Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > grannen har en ilsken hund, vad kan man göra?
          Boxer
          Inlägg 09-06-2007, 23:38
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Fy f*n vad vidrigt! ranting.gif Bara inget värre händer innan polisen ingriper. Kanske man kan bussa Aschberg på dom. devil.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          carita
          Inlägg 10-06-2007, 01:30
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 7 406

Vi är fortfarande vakna, vi har precis letat efter rottweilervalpar på nätet, kanske vore något???

Hoppas bara att det var en engångsföreteelse det som har hänt idag, att han fått solsting i fyllan...vi har ju respekt för honom, de har ju hotat/förstört/slagits med 3 av 6 grannar och så nu med oss...

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 10-06-2007, 02:04
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Usch vad jobbigt för er. Att inte tordas sova ens i sitt eget hem!

Ja vad gör man om det inte finns något som håller för en polisanmälan ? Han har ju uppträtt hotfullt , haft hunden lös så att den anfaller folk osv. Varför kan inte polisen göra något då undrar man ju.

Har inget råd att komma med förutom att polisanmäla och polisanmäla tills man tar er på allvar.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          carita
          Inlägg 10-06-2007, 07:56
          Länk hit: #44

Medlem

En "lugn" natt, med knappt någon sömn alls, blir en jobbig dag med småbarn...

Ska bli spännande att se hur grannen kommer att förhålla sig idag, om han överhuvudtaget kommer att visa sig ute, om det var ett återfall (har alkoholproblem, varit "nykter" ett tag) eller om hotelserna/peka finger kommmer att fortsätta...

Vi måste göra något, det här kommer vi inte att orka med, det här är det vi har fasat över sedan vi polisanmälde honom (vi gick ihop 4 grannar med en varsin skrivelse om vad vi varit utsatta för) för hundöverfallet.

Hans son är ju frisläppt nu, efter att varit instängd i 1 1/2 år, så i värsta fall är detta bara början.

Citera
          dahla
          Inlägg 10-06-2007, 20:19
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Har ni någon gång bjudit hem honom på en fika eller så som man brukar göra med grannar på landet och verkligen pratat med honom?

Citera
          TantGredelin
          Inlägg 10-06-2007, 20:38
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 275
          Medlem nr: 8 249

Jag önskar att en del av dem som är så otroligt plågade av grannkatterna skulle titta in på den här tråden.
          Håller med om att det ska polisanmälas, varenda förseelse, så att det blir känt att den hundägaren utgör en reell fara. Äger han huset eller är det kommunens?

--------------------
          "Jag är en fri människa och en fri människa gräver hur djupt hon vill"(Torgny Lindgren)

Citera
          carita
          Inlägg 10-06-2007, 21:18
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (dahla @ 10-06-2007, 21:19) *
          Har ni någon gång bjudit hem honom på en fika eller så som man brukar göra med grannar på landet och verkligen pratat med honom?

Nej, vi har inte gjort det, och vi kommer inte att göra det heller, jag vill inte ha någon större kontakt med folk som har söner som är springpojkar till Hells Angels!! Hans son har suttit inne (blev nyligen frisläppt) i 1 1/2 år för UTPRESSNING! Så nej tack, de vill jag inte ha in i mitt hem...

I början när vi flyttade hit (för två år sedan) så var vi "trevliga" mot honom, pratade en stund vid posten/sjön mm.. vi hade hört en del att han härjat runt bland grannarna och slagits, sönerna hotat grannar/grannarnas släktingar, försört båtar/bilar/fönster. Sönerna är med i någon undergrupp till Hells Angels (Red devil...??) mm. Men vi tänkte att vi har ju inget otalt med honom/sönerna och tänkte ge honom en chans iallafall, och vara trevlig mot honom hälsa/prata...för det är ingen annan här förutom de som bor närmast (som inte vågar annat, där har han slagit till kvinnan) som gör det....

CITAT (TantGredelin @ 10-06-2007, 21:38) *
          Jag önskar att en del av dem som är så otroligt plågade av grannkatterna skulle titta in på den här tråden.
          Håller med om att det ska polisanmälas, varenda förseelse, så att det blir känt att den hundägaren utgör en reell fara. Äger han huset eller är det kommunens?

Han har bott här i säkert 20-30 år, sönerna har gått hos en av grannarna som dagbarn, och de är LIVRÄDDA för sönerna/pappan...ändå har de ställt upp midsomrar/helger och hämtat barnen, när föräldrarna har supit....

Citera
          TantGredelin
          Inlägg 10-06-2007, 21:32
          Länk hit: #48

Medlem

Har ni funderat på att skaffa egen hund? Det finns ju t ex före detta polishundar som har slutat tjänstgöra och som man kan bli fodervärd åt. Bra hundar.

--------------------
          "Jag är en fri människa och en fri människa gräver hur djupt hon vill"(Torgny Lindgren)

Citera
          carita
          Inlägg 10-06-2007, 21:42
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (TantGredelin @ 10-06-2007, 22:32) *
          Har ni funderat på att skaffa egen hund? Det finns ju t ex före detta polishundar som har slutat tjänstgöra och som man kan bli fodervärd åt. Bra hundar.

Vi satt inatt och roade oss med att titta på rottweilervalpar som var till salu via nätet, men vi har ingen erfarenhet av hundar och det är väl ingen bra hund att börja med....men vi känner att vi måste göra något. Vi har sagt ALDRIG hund, vi har släktingar som har små ettriga, skällande hundar...dvs de har ingen större pli på dom, "De är ju så söta..."..säger dom.

Citera
          Netha
          Inlägg 10-06-2007, 21:56
          Länk hit: #50

Gäster

CITAT (carita @ 09-06-2007, 23:36) *
          Av polisen har vi inte fått någon hjälp av hittills, de har ju till och med tagit bort koppeltvånget på hunden, så tyvärr, ingen tilltro till rättsväsendet...

Men snälla! Kontakta media! Ni har inget att förlora.
          Tycker sååå synd om er.
          Nutidens myndigheter som t.ex polisen m. fl tycks ha mer att göra vid skrivbordet än att ta hand om och hjälpa människor som råkat illa ut.
          Styrkekramar till hela familjen! wub.gif

Citera
          TantGredelin
          Inlägg 10-06-2007, 21:58
          Länk hit: #51

Medlem

En valp går nog inte så bra, det tar ett par år (och en massa jobb) att få den såpass att den känner sig trygg nog att vakta er. Men undersök om ni inte kan få tag i en tränad hund, såna där människor brukar förstå när det är på riktigt.
          Jag vill tillägga att jag känner djupt medlidande med er och att jag förstår ert dilemma helt och hållet, eftersom även jag har erfarenhet av livet på landet.

--------------------

Citera
          carita
          Inlägg 10-06-2007, 22:23
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Netha @ 10-06-2007, 22:56) *
          Men snälla! Kontakta media! Ni har inget att förlora.
          Tycker sååå synd om er.
          Nutidens myndigheter som t.ex polisen m. fl tycks ha mer att göra vid skrivbordet än att ta hand om och hjälpa människor som råkat illa ut.
          Styrkekramar till hela familjen! wub.gif

Tack, kan behövas...Vi har haft funderingar på att gå till media, en av grannarna känner en som skulle vara väldigt intresserad av att ta sig an fallet...men det är ju om man vågar, snart står det väl med än en mc här utanför och brummar....

Det har varit lugnt på hotfronten hittills, vi har ju väntat på att när ska "helvetet" bryta loss, (sonen frisläpptes alldeles nyligen och det är han som är hundägaren) och fram tills igår så har det varit "lugnt"...

grannen har vi knappt sett till idag, och vi hoppas på att han fick ett litet återfall med spriten och lugnar ner sig lite, fast trygga till 100% känner vi oss inte.

Citera
          carita
          Inlägg 10-06-2007, 22:33
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (TantGredelin @ 10-06-2007, 22:58) *
          En valp går nog inte så bra, det tar ett par år (och en massa jobb) att få den såpass att den känner sig trygg nog att vakta er. Men undersök om ni inte kan få tag i en tränad hund, såna där människor brukar förstå när det är på riktigt.
          Jag vill tillägga att jag känner djupt medlidande med er och att jag förstår ert dilemma helt och hållet, eftersom även jag har erfarenhet av livet på landet.

Vi vet inte om vi är "kapabla" till att ta hand om en fullvuxen hund, eftersom ingen av oss haft hund, tänkte/trodde att det var "lättare" med en valp (fel av mig kanske, det är nog mer jobb). Mina föräldrar har tagit hand om en hund som då var ett år, den hunden hade dom förra ägarna inte behandlat väl...dom har stora problem med den hunden (huggit dom ett antal gånger). Så man måste veta att den fullvuxna hunden är väl behandlad, polishundar borde ju vara det...

Citera
          Netha
          Inlägg 10-06-2007, 22:41
          Länk hit: #54

Gäster

CITAT (carita @ 10-06-2007, 23:23) *
          Tack, kan behövas...Vi har haft funderingar på att gå till media, en av grannarna känner en som skulle vara väldigt intresserad av att ta sig an fallet...men det är ju om man vågar, snart står det väl med än en mc här utanför och brummar....

Det har varit lugnt på hotfronten hittills, vi har ju väntat på att när ska "helvetet" bryta loss, (sonen frisläpptes alldeles nyligen och det är han som är hundägaren) och fram tills igår så har det varit "lugnt"...

grannen har vi knappt sett till idag, och vi hoppas på att han fick ett litet återfall med spriten och lugnar ner sig lite, fast trygga till 100% känner vi oss inte.

Tror iaf att media kan vara sista utvägen för er och hoppas så klart att ni så småningom ska få lugn och ro och slippa oroa er för ev attacker.

Citera
          MammaMattsson
          Inlägg 10-06-2007, 23:51
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 148
          Medlem nr: 9 076

CITAT (carita @ 10-06-2007, 23:23) *

Vilken tråkig situation ni har hamnat i, jag lider med er...

Nåväl, jag är ingen gangster, men, jag känner en del VÄLDIGT gangstriga människor. innocent.gif
          En är fullvärdig medlem i hells Angels.
          Jag kan tala om för dig att dessa gossar INTE ställer upp för en "väntjänst" av sådant slag som din granne använder. Det är mycket sannolikt INTE Hells Angels som åker hoj utanför ert hus, utan annat valfritt drägg.

"Min" HA-medlem tar ut en taxa ( Även om du är hans bästa vän ) för att skrämma folk litegrann, det börjar vid 5000 kronor för ett kort telefonsamtal och ett kort hembesök utan våld.
          Sedan stiger den.

Har din granne dessa pengar?
          Det är väl inte troligt eller?

Och MC-gäng brukar inte vara pigga på att skrämma småbarnsfamiljer heller, då de flesta där faktiskt har egna barn.
          Tror du inte att din granne njuter av dessa rykten? de gör ju att han får makt på ett sätt!
          Klart att puckogrannen tycker det är toppen. Hans söner också. De kan vara hangarounds hur mycket de vill. Utpressning kan betyda mycket olika saker, det bästa är om du ringer till rätten och begär ut en kopia på hans dom. Då ser du EXAKT vad sonen hittat på.

Men,
          NU ÄR DET DAGS FÖR MOTELD.

NI skall inte flytta. Inte de rädda grannarna heller. Här är en förslagslista:

1. Ha ett möte med alla berörda grannar samtidigt, för att diskutera vad ni skall göra för att dokumentera alla störningar, hundens beteende och ALLT, precis ALLT som kan tolkas som hot eller ofredande.

2. Skaffa videokamera, alternativt, filma med mobilen. Filma när han står med kikare och glor, filma om det kommer motorcyklar och väsnas, filma, ja, allt!
          För övrigt tycker dessa aspiranter för hells angels inte om att fastna på film, då de skall hålla låg profil utåt.

3. Varje gång ni skall förbi där hundjäkeln kan vara, filma promenaden. Varje gång!! Polisen älskar direkta bevis.

Om ni slår er samman ( alla rädda grannar ) så är jag säker på att idiotens makt kommer att brytas. Han KAN inte kontrollera er alla. Han KAN inte hota er alla, för om ni anmäler fort som tusan, så åker han fast.

Så finns det då något elaka saker att göra.
          Som till exempel glykol ( till bilen) som är sött och gott, men dödligt giftigt. Hundar lapar glatt i sig detta.

Redigerat av MammaMattsson: 10-06-2007, 23:53

--------------------

ADHD. Det är inte mig det är fel på. Det är du som tänker för långsamt.

Citera
          carita
          Inlägg 11-06-2007, 06:21
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (MammaMattsson @ 11-06-2007, 00:51) *
          Vilken tråkig situation ni har hamnat i, jag lider med er...

Nåväl, jag är ingen gangster, men, jag känner en del VÄLDIGT gangstriga människor. innocent.gif
          En är fullvärdig medlem i hells Angels.
          Jag kan tala om för dig att dessa gossar INTE ställer upp för en "väntjänst" av sådant slag som din granne använder. Det är mycket sannolikt INTE Hells Angels som åker hoj utanför ert hus, utan annat valfritt drägg.

"Min" HA-medlem tar ut en taxa ( Även om du är hans bästa vän ) för att skrämma folk litegrann, det börjar vid 5000 kronor för ett kort telefonsamtal och ett kort hembesök utan våld.
          Sedan stiger den.

Har din granne dessa pengar?
          Det är väl inte troligt eller?

Och MC-gäng brukar inte vara pigga på att skrämma småbarnsfamiljer heller, då de flesta där faktiskt har egna barn.
          Tror du inte att din granne njuter av dessa rykten? de gör ju att han får makt på ett sätt!
          Klart att puckogrannen tycker det är toppen. Hans söner också. De kan vara hangarounds hur mycket de vill. Utpressning kan betyda mycket olika saker, det bästa är om du ringer till rätten och begär ut en kopia på hans dom. Då ser du EXAKT vad sonen hittat på.

Men,
          NU ÄR DET DAGS FÖR MOTELD.

NI skall inte flytta. Inte de rädda grannarna heller. Här är en förslagslista:

1. Ha ett möte med alla berörda grannar samtidigt, för att diskutera vad ni skall göra för att dokumentera alla störningar, hundens beteende och ALLT, precis ALLT som kan tolkas som hot eller ofredande.

2. Skaffa videokamera, alternativt, filma med mobilen. Filma när han står med kikare och glor, filma om det kommer motorcyklar och väsnas, filma, ja, allt!
          För övrigt tycker dessa aspiranter för hells angels inte om att fastna på film, då de skall hålla låg profil utåt.

3. Varje gång ni skall förbi där hundjäkeln kan vara, filma promenaden. Varje gång!! Polisen älskar direkta bevis.

Om ni slår er samman ( alla rädda grannar ) så är jag säker på att idiotens makt kommer att brytas. Han KAN inte kontrollera er alla. Han KAN inte hota er alla, för om ni anmäler fort som tusan, så åker han fast.

Så finns det då något elaka saker att göra.
          Som till exempel glykol ( till bilen) som är sött och gott, men dödligt giftigt. Hundar lapar glatt i sig detta.

Sönerna är inte dom högst "värderade" inom HA, utan dom är långt, långt nere, de små springpojkarna som utför ärenden...vi tror inte heller att han som kom dundrande förbi här var någon "högre person", utan det var antagligen grannen som i fyllan och villan sa till honom att han kan väl dundra förbi våran tomt.

Den som vi är rädda för är grannens son (hundägare), vi har hört en hel del av honom. Innan vi flyttade hit så högg hans förra hund en av grannbarnen i ansiktet, för 4 år sedan. Efter att de polisanmält händelsen började det hända saker, det var sönerna/pappan, de hotade både dom och deras släktingar, kastade in stenar genom fönstrena, förstörde båtar/bilar.

Ja, vad vi grämer oss över att vi inte filmade när han sprang ut i vägen och viftade med papper och penna....vi var lite smått chockade över hans beteende...

Hm...vi känner också några "gangstriga typer", sambon har en fd arbetskompis som är nära vän med HA (vet inte om han är medlem själv??) sambon funderar på om inte han ska be honom att ta med sig några polare över på fika...

Grannen njuter av att ha makt, det har vi förstått, annars skulle han inte gå runt här och tala om att vi får inte gå nära hunden för "Hunden är vass!"....ändå har han den lös...

Tack för användbara tips, vi får se till att träffas alla grannarna (grillfest utan han??), det var en bra idé att ha med sig videokameran när vi ska förbi honom. Vi har sånt framme här ändå, för att filma barnen (en bra ursäkt), ifall grannen kommer hit så kommer vi att försöka filma dom...

Citera
          Maria_z5
          Inlägg 11-06-2007, 06:53
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 407
          Medlem nr: 8 881

Hej!

Kämpa på Carita!! smiley_small_hug.gif

Låt inte det där drägget ranting.gif vinna över er. Det kommer vara tufft ett tag men ge inte upp för man kan inte låta slembollar som han styra världen!
          Jag fortsätter att följa din kamp och tänker på er!

Lycka till! trostar.gif

--------------------
          Entusiast i zon 5

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 11-06-2007, 08:58
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Jag älskar hundar. Verkligen. Men i det här fallet funderar man på gevär och ordentliga kulor...

Principiellt tycker jag man skall anmäla, kämpa emot, etc. Men rent praktiskt vete 17. Man vill inte bråka med de där MC-typerna. Hörde senast imorse på radion om en familj som råkade illa ut med en påhittad skuld på 1,5 miljoner som de försökte driva in genom att skjuta pappan i sängen. De hade skyddade identiteter och hade fått lämna hela sin tillvaro nu.

Finns det inte särskilda grupper inom polisen som jobbar just med MC-verksamhet? Kanske i storstäderna? Polisen på orten kanske inte vill/vågar/kan ta i sådana frågor och då kan man kanske ställa lite frågor till de poliser som jobbar med sådant och få lite råd och hjälp.

Kakaduan

Citera
          troja
          Inlägg 11-06-2007, 09:30
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 70
          Medlem nr: 10 233

Jag hade tagit mig till HAs lokaler och knackat på och berättat vad som försegår hemma hos er, jag kan nästan garantera att dom tar tag i det för dom vill inte förknippas med sådan här skit, jag rekomenderar vidare att det är du som kvinna som går dit det biter bättre, dom är inte farliga för dig som "vanlig" människa utan kommer att hjälpa dig och respektera dig, vet att det kan va skrämmande men det är värt ett försök, och jag kan nästan lova att det fungerar.
          LYCKA TILL

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 11-06-2007, 13:25
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Jag skulle INTE gå till HA:s lokaler! Inte för att jag skulle vara för rädd, men för att en önskan om att få vara ifred kan ses som något man blir "skyldig dem" något för senare. Det där är ju lite deras grej - att ha en hake på folk.

Kakaduan

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 21:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon