Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > grannen har en ilsken hund, vad kan man göra?
          carita
          Inlägg 29-09-2007, 02:01
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 7 406

Tralla, la, la, la ,la....som dottern skulle ha sagt....

Hej igen, är så glad, grannen håller precis på att sätta upp en hög, tät gärdsgård runt HELA sin tomt, nu är det bara för honom att hålla grindarna stängda! tummenupp.gif

Och sonen sitter häktad IGEN, först för narkotikabrott och medan han har suttit häktad så har han våldfört och hotat tjänstemän (polisen)...

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 30-09-2007, 22:06
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Grattis!
          Hoppas att det kommer att fungera för er, det är inte kul med sådana grannar.
          Uppdatera gärna denna tråden vid tillfälle.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          carita
          Inlägg 01-05-2008, 17:48
          Länk hit: #83

Medlem

Hej igen, nu är det slut på friden... sonen är ute.... sad.gif

Idag var sonen på visit hos fadern och efter besöket så tog han omvägen förbi vårat hus i en väldans fart och kör upp några meter på våran uppfart och backar tillbaka till vägen och gasar iväg... Vi är sista huset på våran gata och hade han kört fem meter till så hade det funnits en återvändsplan där...är rädd igen...

Tur att inte barnen var ute och cyklade!

Känner mig så maktlös...man får hoppas att han gör ett misstag igen och åker in igen!

Citera
          DragonLady
          Inlägg 01-05-2008, 18:38
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Ring o fråga polisen om han verkligen har körkort... o nämn att han kört vårdslöst på er uppfart o att ni har barn där... ligg på polisen Innan det händer barnen något...

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          carita
          Inlägg 01-05-2008, 19:41
          Länk hit: #85

Medlem

Ringde polisen för att rådfråga dom om vad man kan göra, de sa att man kan göra en anmälan om hemfridsbrott...men ärligt talat så VÅGAR jag inte....vet inte vad konsekvenserna blir av det!

Citera
          Bettis
          Inlägg 01-05-2008, 19:47
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Å carita har nu läst igenom hela tråden och lider med er, har missat denna tråd tidigare. Har läst att många tycker att du ska gå till media och det håller jag med om, TV och tidningar samt gå på polisen i ett kör, sonen är nog inte ute så länge han försvinner nog snart in igen. Idag finns det ett spray att köpa, liknar pepparspry men är till hundar som ev anfaller, har naturligtvis glömt namnet på det men det ska finnas i välsorterade hundaffärer, kommer hunden så sprutar du det på den och den kommer inte att anfalla dig just då iaf. Hoppas att ni håller ut förstår att det måste vara väldigt kämpigt med denna grannen, var bor ni? vi kanske kan komma och hälsa på, vi på Odla! skulle så gärna hjälpa dig, du har iaf vårat stöd trostar.gif

--------------------

Citera
          gunvor
          Inlägg 02-05-2008, 07:56
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 758
          Medlem nr: 4 450

CITAT (carita @ 11-09-2006, 07:22) *
          vi har tagit kort, direkt när det hände, några timmar senare och så här såg han ut igår...

Och vi ska anmäla, men allt vad det kommer att eventuellt innebära, söndeslagna båtar, bilar, hotelser...

Hur är det egentligen - har inte läkarna ngn form av anmälningsplikt när det gäller hundbett?? Eller är det bara för statistiken?? Ser på bilden o känner hur ont det måste göra!!

CITAT (DragonLady @ 01-05-2008, 19:38) *
          Ring o fråga polisen om han verkligen har körkort... o nämn att han kört vårdslöst på er uppfart o att ni har barn där... ligg på polisen Innan det händer barnen något...

ta bilnumret - med lite tur kanske bilen är stulen eller falskskyltad!

Citera
          carita
          Inlägg 02-05-2008, 15:21
          Länk hit: #88

Medlem

Han var här idag igen, men det var lugnt, satt på passagerarsidan.

Igår var han här själv och körde, var antagligen påverkad av något (narkotika/alkohol) därav hans beteende, men han har inget körkort kvar, kommer ihåg det nu eftersom förra sommaren satt han alltid på passagerarplatsen.

Citera
          DragonLady
          Inlägg 02-05-2008, 22:25
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Anmäl honom för olovlig körning då också.. ju mer anmälningar ju mer kan polisen göra..... haha vad naiv jag är.... det såg vi ju hur bra det gick i rödby.................mm.mm.mm.mmmm.. det enda som tydligen hjälper är o ta fram hagelbössan.. suck.. vart är det här landet på väg..................................................... sos.gif

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          Solstorm
          Inlägg 02-05-2008, 22:42
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

CITAT (DragonLady @ 02-05-2008, 23:25) *
          Anmäl honom för olovlig körning då också.. ju mer anmälningar ju mer kan polisen göra..... haha vad naiv jag är.... det såg vi ju hur bra det gick i rödby.................mm.mm.mm.mmmm.. det enda som tydligen hjälper är o ta fram hagelbössan.. suck.. vart är det här landet på väg..................................................... sos.gif

Fast som i Rödby, så är det nog bra att ha gjort några polisanmälningar INNAN man tar fram hagelbössan. Tror att mannen i Rödby hade fått ett värre straff om han inte hade kontaktat polisen flera gånger. Fast om han polisanmäls så får du nog se till att ha något att försvara dig med. Pepparspray?

Citera
          Lemonne
          Inlägg 02-05-2008, 22:53
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

Vad ledsen jag blir att det fortfarande inte har löst sig sad.gif Jag förstår verkligen er rädsla och frustration. Kommer fortsätta hålla tummarna för er, hoppas allt kommer att lösa sig innan det händer något! smiley_small_hug.gif

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 02-05-2008, 23:27
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Nu har jag läst om all denna bedrövelse ända ifrån början fast i omgångar, för att se hur allting går och förlöper...

Har många gånger tänkt göra inlägg men avstått...
          Nu kan jag inte längre hålla mig...

Jag är hundägare...
          ..och som hundägare har man enligt lag bara skyldigheter. Det vill inte säga lite...

Jag har haft (i.o.f.s. för många år sedan, men kraven kvarstår dock) flera kurser i hunduppfostran och unghundslydnad tillsammans med en mer välrenommerad hundlydnadsinstruktör.

Som hundägare får man INTE sätta skräck i omgivningen med till exempel en lös skräckinjagande hund.
          Inte ens om hunden verkligen ÄR snäll får den gå lös, om det är på andra människors rädslans bekostnad.

Om jag t.ex. har en hund som sitter bakom lås och bom, dvs tex. i en hundgård med en skylt som det står "Varning för Hunden" på, och "någon" går förbi och vill klappa den, och blir biten, så åker jag dit, trots varningsskylten, eftersom det finns ju analfabeter som inte kan läsa. Så även barn. Detta ska i förväg tas i beaktning av hundägaren.

Det räcker med att "någon" är rädd för hundar, så ska de hållas kopplad enligt lag.
          Det finns ingen anledning till att hunden ska vara lös, utan koppel, över huvud taget!!!!!!!!!!!
          (förutom vid jakt)

Det är bara hundägaren som "tycker" att sin hund måste få springa och vara lös för att få motion.
          Samt att de tror att sin hund inte gör något skadligt.

ANMÄL TILL POLISEN DIN GRANNES LÖSSPRINGANDE HUND SAMT "RÄDSLAN" ALLA GRANNAR KÄNNER!!!!!!!!
          Samt skadorna din man (?) fått! Samt skadestånd!!!!!!!!!!!

...........Samt önskan om "djur-förbud"!!!!!!!!

Detta gäller nu bara hunden....
          Ni hade ju en hel del andra saker att ta itu med också om jag förstod det hela rätt...

Mvh. Susanne.

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 03-05-2008, 00:07
          Länk hit: #93

Medlem

Nu får vi nog inga flera svar för nu är klockan "mitt-i-natten"!

..............

Citera
          carita
          Inlägg 03-05-2008, 06:27
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Sussie F-Flower @ 03-05-2008, 00:27) *
          ANMÄL TILL POLISEN DIN GRANNES LÖSSPRINGANDE HUND SAMT "RÄDSLAN" ALLA GRANNAR KÄNNER!!!!!!!!
          Samt skadorna din man (?) fått! Samt skadestånd!!!!!!!!!!!

...........Samt önskan om "djur-förbud"!!!!!!!!

Detta gäller nu bara hunden....
          Ni hade ju en hel del andra saker att ta itu med också om jag förstod det hela rätt...

Mvh. Susanne.

När sambon blev biten, för 1 1/2 år sedan då gjorde vi en polisanmälan tillsammans (tre grannar till, de som bor intill hans tomt tordes inte, de hade haft MYCKET att säga) alla grannarna gjorde en egen skrivelse av sina olika händelser och så skickade vi in tillsammans, men tyvärr så hände INGET! Vi överklagade, var hos polisen öga mot öga... har gett upp hoppet om rättsystemet, det fungerar inte! Nu har jag för mig att de har skärpt lagen.

Efter att han satte upp ett staket så vågar vi iallafall gå förbi tomten, men ner till sjön tar vi fortfarande oftast bilen, det är 300 m till sjön och då måste vi gå runt hans tomt och gå där vi kan möta honom längs en smal väg med kohage (taggtrådsstaket) på ena sidan och fullt av vass/blött på andra sidan dvs man har ingenstans att ta vägen om man skulle möta honom. Det är längs hans promenadstråk...

Tycker att de borde "lugna ner sig" lite det har ju snart gått 2 år, men de har tydligen ingen annat för sig än att reta upp sig på oss. Vi funderar ibland på att flytta...hade vi inte haft småbarn så hade jag nog stått ut, men nu är man ju livrädd för vad de kan hitta på...vi bor på landet med skogen inpå knuten men törs ändå inte släppa ut barnen utanför tomtgränsen!

Redigerat av carita: 03-05-2008, 06:29

Citera
          Snigelhatare
          Inlägg 03-05-2008, 07:00
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 349
          Medlem nr: 11 660

Tyvärr så är polisen helslapp när det gäller lösspringande hundar. Väldigt många människor är rädda också för snälla hundar så de borde ju inte heller få springa lösa. Ändå struntar polisen i det oavsett om det är snälla eller aggressiva hundar. Trots att de bryter mot lagen så struntar polisen i det ända tills någon blir biten. Fast här struntade man ju i bettet om jag förstod rätt? Då ska man ju kunna gå vidare och klaga på polisens arbete.

Citera
          A-C E
          Inlägg 03-05-2008, 07:30
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 14 874

Hej!
          Det går ju inte att sätta sig in i hur ni har det. Håller med ngn föreg. talare om att dokumentera ALLT du ser. Få grannarna att göra det samma. Konf. ej grannen i detta skede, avvakta....låt honom tro att han "styr"....sen ta till ring -knepet som ngn föreslog. Det är synd att "mata" hunden, då det är hundägarens fel alltihop. Kan nästan lova att med "ny" ägare= ny hund. Det finns en lag som förbjuder folk att äga djur. Vet ej vad den heter......men en sådan skulle ni kräva. Då kan han inte skaffa en ny hund, ifall ngn granne skulle "mata" hunden.
          Vad du än gör!!!!!!!!!!ställ inte ut ngt "riktigt" ätbart. Då lär du bara hunden att denna gård har mat = ingår i mitt revir...blir värre. Tro mig!
          Ha alltid kamera, videokamra med. Ps skaffa en liiten inspeln.apparat typ som läkarna har när de läser in din journalanteckning. Vet ej i skrivande stund vad de kallas. Ha den i fckan, spela in hot om det förekommer.
          Kämpa på.....om det är lite jävlar anamma i din grannar, ta en fika och prata ihop er.
          Mvh
          Anki

Hej!
          Kom på en sak till.

Ring runt tillde större dagstidningarna.
          Anspela på att här är en större grannfejd än den som går på tv:n.
          Hur polisen gör inget osv....
          Mvh
          Anki

--------------------
          Anki Dalsland

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 03-05-2008, 08:08
          Länk hit: #97

Medlem

God morgon Carita! biggrin.gif

Det verkar som om poliserna, i det län du bor i, antingen är mutad, eller så är dom fega och rädda för den där "klubben", eller så är dom väldigt oerfaren när det gäller sådana här ärenden.
          Hoppas att någon polis läser det här.......

Citera
          gunvor
          Inlägg 04-05-2008, 06:01
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 758
          Medlem nr: 4 450

Bjud in lokalpressen - vi hade en följetång för ngt år sedan betr lösa hundrar som skrämde livet ur folk i en by ute på slätten - det blev ordning!!

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 21:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon