Hur mycket konkurrens klarar klematisen? jag har två klematisar som står för tätt planterade (jag trodde att den första var död är jag satte ner den andra) och nu tänkte jag flytta på den ena lite... det är bara det att det inte finns särskilt mycket plats i rabatten!! Mycket märkligt fenomen förresten, det tycks vara så i alla mina rabatter...
Jag har att välja på att sätta den bakom en daglilja, eller bakom/mellan en höstflox och en stor riddarsporre. Kan ju eventuellt flytta/ta bort någonting också, men vart ska jag ställa det isåfall?? Har redan gjort två nya rabatter i år och avställningslpatsen för överblivna växter (en pallkrage i ena hörnet på tomten) är full. Hur mycket rötter har dagliljan i förhållande till floxen o riddarsporren? Vad klarar klematisen av bäst? Det är en jackmanii eller vad den heter, om det spelar någon roll.
Medans andra har svårt att hitta mat för dagen har jag fullt upp med att försöka få plats med prydnadsväxter... känns lite dumt... Tror att jag ska försöka skaffa mig lite perspektiv på tillvaron!!
--------------------
Simma lungt!!
Zon 4½ Sundsvall, Nolby
|