Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lilljebaggar?, Nyutslagna med hååål i. Vad gör man nu??
          Eloicce
          Inlägg 21-07-2006, 07:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 8 022

Hej!
          På Trädgårdsmässan köpte jag 10 st v i t a lilje"knölar". Som jag grävde ner i en stoooor järnkittel - finns drän.hål i.
          Sedan har jag väntat o väntat - blev så glad när putade upp lite i jorden o sen satte igång att växa, alla 10 st. Å vad lycklig jag blev rolleyes.gif
          Innan det kommit ngra knoppar såg jag att det fanns några orange/röda typ som stora nyckelpigor utan prickar o mer trekantiga insekter på stjälkarna. wink.gif
          Men jag tänkte - positiv som man vill vara - att det där är säkert något nyttodjur = som nyckelpigan är, så mycket vet jag iallafall tongue.gif
          Så jag brydde mig inte om dem.
          Sen började de där orange/röda sakerna att "bajsa" på stjälkarna sleep.gif

De där v i t a liljorna visade sig inte alls vara vita - nej de är cerise/röda som den röda färgen på rabarber.
          Det sitter 3 - 4 knoppar/utslagna klockor på varje stjälk o de doftar inte wacko.gif

Till frågan: Vad kan jag göra i detta - sena - skede - hur kan jag rädda de som iallafall är mindre angripna ännu - o vad göra till nästa år - för de kan väl ligga kvar i kitteln under vintern?

Tacksam för kommentarer biggrin.gif
          Önksar att jag kunde bidraga med något tips ngn gång, men jag verkar mest bara undra en massa sad.gif
          Mvh Eloicce

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon