Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
vad är felet tro.....har luktärter varje år aldrig haft det så här dom här är inga klätter utan ampel ärtor så dom ska inte vara så mycket större men bladen blir torra vissnar mm..ja ni ser
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
vad tror ni är det bara för stark sol??? har ställt den på altanen nu på bilden....så tråkigt brukar ju vara jätte lätt
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 743
Medlem nr: 7 888
Jag har alltid haft luktärter, varje år, som jag förkultiverar. De gånger jag inte varit snabb nog med att plantera ut dem i trädgården har de sett ut precis som på din bild. Men de har alltid repat sig när jag planterat ut dem. Vad det beror på vet jag inte - för lite näring kanske?
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Det är inget bra luktärtsår i år, tycker jag. Förra året var dom ett par meter höga vid den här tiden men inte i år. Kan inte säga vad det beror på, gödsel och vatten har dom då fått tillräckligt av.
Medlem
det blev hel konstigt påsen säger blandade färger...men dom är helvita hur kan det komma sig????
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
Medlem
Antal inlägg: 271
Medlem nr: 4 198
skönt jag inte är ensam om årets problem med luktärter.provade en ny sort med rosa blommor.Dom är jätterisiga och blivit gula o torra i bladen. Imorgon rycker jag upp dom.Dom har fått vatten hela tiden