Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förväxlat plantor.. vad göra nu?, inkakrage resp zinnia
          Tesla
          Inlägg 24-07-2006, 18:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 54
          Medlem nr: 7 740

Orutinerad som jag är i fråga om förkultivering så satte jag inga lappar på krukorna med småplantorna som jag för en gångs skull lyckades dra upp i våras.

För några år sen hade jag inkakrage (mexikansk solblomma) och blå luktärter framför altanräcket, det var SÅ snyggt och inkakragen blev SÅ magnifik.

Tänkte därför göra om det i år. Sådde inkakrage och dessutom zinnia, som jag tyckte skulle passa i en annan nyanlagd rabatt.

Har väntat och väntat på att inkakragen skulle börja blomma. Dvs det jag trodde var inkakragen framför altanen.

Idag slog det ut en blomma högst upp på den styva stjälken med de symmetriska bladen - en ROSA blomma.
          Då började jag titta på bladverket på det jag trott varit zinniorna och insåg att jag förväxlat plantorna helt o hållet när jag satte ut dem.
          Tror ni att jag kan flytta dem, åtminstone några, så att jag får inkakragen där jag ville ha den?
          wacko.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon