Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför?, Många njuter av negativa kommentarer
          LadyG
          Inlägg 26-07-2006, 17:21
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Saker jag skulle vilja säga åt en sån, men inte "får" pga uppfostran:

"Att inte kvällstidningarna har bättre vett än att komma med förtal, har man inget snällt att säga behöver man inte säga något alls. Fast då skulle du vara tyst för jämnan *valfritt namn*, det vore väl synd?"

"Du som vet allt borde väl ha bättre för dig än att stå här också skvallra. Gå och lös världssvälten eller nått."

"Bra idé, ta skursvampen och visa hur du menar."

Nej, Brigits förslag är nog bättre, det om iskall överlägsenhet.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Björken
          Inlägg 26-07-2006, 17:47
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Jag tycker som alla andra att din svägerska ska bara inte få vräka ur sig så mot dig, eller mot någon annan heller, för det gör hon säkert. Ett säkert tecken på en mycket osäker människa som måste hävda sig på något sätt.
          Har en kanonbok som handlar om just "energitjuvar" och hur man hanterar sådana människor.
          Den heter Enegitjuvar i familjen, i relationen och på jobbet skriven av Ingalill Roos, får du inte tag i den så hör av dig jag lånar gärna ut den.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 26-07-2006, 17:50
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Bettson @ 26-07-2006, 12:14)
          Är jättenöjd över att de lärt sig laga mat, handla och planera på ett vettigt sätt. Köket blir städat men inte som om jag själv gjort det. Springor och gömslen där skiten samlas har de liksom inte sett. FIlter i köksfläkten, storstädning av diskmaskinen avfrostning av frys mm. Jag satte igång nu när jag har min enda semestervecka.

Jaha, då tycker jag att det är dags för dig att ta itu med resten av huset för det kan verkligen behövas blev svaret. Där tog hon ett par hack av min energi till.

Så satte jag på fika och vi dukar i trädgården. Själv äter jag sedan länge inget kaffebröd eftersom jag är överviktig. INget socker i kaffet utan bara en slät kopp kaffe för sällskaps skull. Naturligtvis kommenterade hon det också att det var oartigt att jag inte tog något när jag hade bullat fram till de andra.

Naturligtsvis så kunde min ibland korkade man inte hålla tand för tunga utan berättade att jag bantade via kolydratmetoden, att det funkade för att kilona försvann. Och hur konstigt det nu än lät så började jag dagen med stekt ägg och bacon. Fast engelsmänen kan väl inte ha fel som han sa. Dom har ju ätit sådan frukost i trehundra år, så helt fel kunde det väl inte vara.

Då drar kära svägerskan igång stora bantarföreläsningen om att det enda som räknades var att man inte åt mera än man förbrukade och att ifall man avstod från kakor och bullar så hade man inga viktproblem. OCh att hon ansåg att jag förmodligen vräkte i mig kakor när ingen såg. Och börjar du dagen med en sådan frukost så är det inte konstigt att du är tjock, nu får du skärpa till dig.

Grattis till sådana bra barn som hjälper till biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Självklart ser de inte skit i hörnen och tänker inte på fett i filter och avfrostning, sånt kommer med tiden smile.gif

Du kan vara trevlig och artig mot din svägerska men håll henne henne borta från dig. Glöm inte att du ALDRIG är skyldig att förklara dig (ex.vis varför du inte tog en bulle), det har hon inte med att göra. Det ska räcka med att du inte tar något, svarar hon att det är oförskämt så kan du ju le och tala om att "det är tråkigt att du känner så".

När hon drar igång med haranger om bantning så kan du gott säga (artigt givetvis) att JAG tycker metoden är bra och den passar utmärkt för MIG och nu vill jag lämna den här diskussionen som inte leder någon vart. Fortsätter hon att kritisera städningen så fråga henne om hon inte kan vara med och hjälpa till då det blivit eftersatt.

En bra kommentar att inflika här och där är "ja vi alla har ju våra kors att bära, du ditt och jag mitt".

Hon verkar vara en överlägsen människa med noll pejl på läget. Sådana ska man hålla mycket kort, vara kallt artigt vänlig mot och inte ge dem lillfingret.

(skicka damen till mig annars om det blir besvärande rolleyes.gif )

Lycka till wub.gif wub.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-07-2006, 18:10
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Ophelia @ 26-07-2006, 18:50)
          Grattis till sådana bra barn som hjälper till  :D  :D  :D

Självklart ser de inte skit i hörnen och tänker inte på fett i filter och avfrostning, sånt kommer med tiden  :)

Du kan vara trevlig och artig mot din svägerska men håll henne henne borta från dig. Glöm inte att du ALDRIG är skyldig att förklara dig (ex.vis varför du inte tog en bulle), det har hon inte med att göra. Det ska räcka med att du inte tar något, svarar hon att det är oförskämt så kan du ju le och tala om att "det är tråkigt att du känner så".

När hon drar igång med haranger om bantning så kan du gott säga (artigt givetvis) att JAG tycker metoden är bra och den passar utmärkt för MIG och nu vill jag lämna den här diskussionen som inte leder någon vart. Fortsätter hon att kritisera städningen så fråga henne om hon inte kan vara med och hjälpa till då det blivit eftersatt.

En bra kommentar att inflika här och där är "ja vi alla har ju våra kors att bära, du ditt och jag mitt".

Hon verkar vara en överlägsen människa med noll pejl på läget. Sådana ska man hålla mycket kort, vara kallt artigt vänlig mot och inte ge dem lillfingret.

(skicka damen till mig annars om det blir besvärande  :rolleyes: )

Lycka till  :wub:  :wub:

Du felan du är lika förståndig som vanligt.

Inte sjutton ska jag vara sur på att svägerskan rackar ner på mig, för visst ska jag vara tacksam för att ungarna hjälper till. OCh som sagt jag vill inte härja med dom och kritisera när de nu hjälper mig. Har minst sagt varit ofärdig ett tag. Faktist gått på kryckor i flera månader.

Nu är jag mera i haltarstadiet, men jag lyckas halta mig nerför trappan i stället för att åka på stjärten, det är alltid en framgång. Och skiten i ståhöjd den kan jag klara. Men skiten i golvhöjd som inte kan klaras med långa skaft den får vänta tills jag blir lite bättre.

Och lite information det är bra, Det var därför jag blev så irriterad på min lille gubbe som skulle tala om för henne att jag bantade. Det var onödig vetskap för henne. JU mindre de vet desto mindre grepp så att säga.

Fast från gubbens sida var det nog menat som lite försvar av mig fast det blev tvärtom. Att äta fett och proteion och kunna gå ner i vikt med minimalt med kolhydrater är ju lite kontroversiellt. Fast jag mår riktigt bra och kilona försvinner.

OCH jag överlåter svägerskan i tanken i alla fall till dig. Vad skulle du göra med henne? Mooona henne snäll, eller laugh.gif laugh.gif laugh.gif .( för mitt skraltiga minne har någon liten habrovinkel på att du hade sådana talanger) Bara tanken är riktigt upplyftande ska jag säga.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 26-07-2006, 18:18
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Bettson @ 26-07-2006, 19:10)
          OCH jag överlåter svägerskan i tanken i alla fall till dig. Vad skulle du göra med henne? Mooona henne snäll, eller laugh.gif laugh.gif laugh.gif .( för mitt skraltiga minne har någon liten habrovinkel på att du hade sådana talanger) Bara tanken är riktigt upplyftande ska jag säga.

Jag ska moona...moona och....hmmm...moona laugh.gif laugh.gif

Sedan ska jag tala om för henne T Y D L I G T att hon inte ska vara så sjuhe...vetes hagga mot dig smile.gif

Kan även informera att en mamma som har sådana bra barn måste bara vara en mycket trevlig och bra person och att jag har full förståelse för hennes avundsjuka men saknar acceptans till hennes beteende biggrin.gif biggrin.gif

Ta det lugnt med gåendet så du inte gör något dumt. En sak i taget. smile.gif smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-07-2006, 18:33
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Ophelia @ 26-07-2006, 20:18)

Sedan ska jag tala om för henne T Y D L I G T att hon inte ska vara så sjuhe...vetes hagga mot dig smile.gif

Kan även informera att en mamma som har sådana bra barn måste bara vara en mycket trevlig och bra person och att jag har full förståelse för hennes avundsjuka men saknar acceptans till hennes beteende biggrin.gif biggrin.gif

Ta det lugnt med gåendet så du inte gör något dumt. En sak i taget. smile.gif smile.gif

Du är mycket bättre på såna människor än både mig och de flesta jag mött biggrin.gif

wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Ophelia
          Inlägg 26-07-2006, 19:03
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (LadyG @ 26-07-2006, 19:33)
          Du är mycket bättre på såna människor än både mig och de flesta jag mött biggrin.gif

wub.gif

Jag gjorde hundtestet och bidde en bulldogg, måste bero på det laugh.gif laugh.gif

Tack för komplimanget wub.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 26-07-2006, 19:16
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Ophelia @ 26-07-2006, 19:18)
          CITAT (Bettson @ 26-07-2006, 19:10)
          OCH jag överlåter  svägerskan i tanken i alla fall till dig. Vad skulle du göra med henne? Mooona henne snäll, eller laugh.gif  :lol:  :lol: .( för mitt skraltiga minne har någon liten habrovinkel på att du hade sådana talanger) Bara tanken är riktigt upplyftande ska jag säga.

Ha, ha .... När jag läste ditt första inlägg var min första tanke att Ophelia kan moona henne laugh.gif laugh.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-07-2006, 19:19
          Länk hit: #29

Medlem

Jag blir bara elak till sist, jag har inte Bettsons självbehärskning eller ditt överseende, och då tar det för det mesta hus i he-te. tongue.gif

Fast jag vet hur man borde göra, så kan jag bara inte göra så själv. För när jag väl är där s a s så exploderar jag, eller så blir det pyspunka så jag bara väser av ilska.

Tack och lov har jag ingen "sån" i släkten, och de vänner jag haft av den kalibern har jag skakat av mig som gammalt damm vid det här laget. Men jag har inte lärt mig hantera dem.

Tycker synd om Bettson som inte har samma valfrihet, släkt gör man sig ju inte av med hur som helst. Ush, nu är jag irro å hennes vägnar! mad.gif

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 26-07-2006, 20:05
          Länk hit: #30

Medlem

Man kommer väl alltid till en gräns på något sätt. Bra att Bettson kan ösa ur sig här smile.gif

Tur att vi alla är olika. Någon som det slår gnistor om och morrar är ju jättebra för vissa personer (utmärkt för sådana som tramsar runt). En annan som är lugn och trots skit, ändå försöker vara positiv, passar ju utmärk att hantera andra personer (perfekta för riktiga rättshaverister som bara älskar att slå klorna i en när man blir förbannad). Sådana som jag passar då rakt inte att morra till åt personer som beter sig som jag laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 26-07-2006, 21:38
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Hon kanske har dåligt självförtroende och försöker att hävda sig med att vara elak, eller så är hon avundsjuk på att hur ni bor. Kan vara många aspekter som gör att hon ser ner på saker du gör.
          Hon kanske inte menar det som det låter. Tag med henne ut ensam någon gång och prata igenom detta med henne, om hon inte trivs hos dig så kan hon låta bli.
          Jag brukar säga så här eftersom jag inte är någon städpedant. Tycker de inte att jag har tillräckligt rent i deras smak så behöver de inte komma. Det är jag som bor där med min familj och huvudsaken är att vi trivs. Jag städar inte, bakar inte m.m. för andras skull utan för min familjs skull.
          Tycker de att jag är tjock (84 kg-167 cm) behöver de inte titta biggrin.gif

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 26-07-2006, 22:08
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Inte heller någon städpedant, långt ifrån smile.gif Kommer någon hem till mej så hoppas jag de kommer för att umgås med mej och inte för att kolla hur städat det är ... Tycker själv att det är skönt att komma hem till människor, vars hem ej ser ut som en möbelkatalog .... det skall för 17:on synas att hemmet är bebott wub.gif I det här fallet är det nog svägerskan som har problem, inte du Bettson sleep.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-07-2006, 23:28
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Ophelia @ 26-07-2006, 21:05)
          Man kommer väl alltid till en gräns på något sätt. Bra att Bettson kan ösa ur sig här smile.gif

Tack snälla ni för att jag får göra det ibland.

Alternativet annars är väl att tugga på kökbordet. har 5 cm tjock skiva. laugh.gif wub.gif

Citera
          grycken
          Inlägg 27-07-2006, 06:23
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 300
          Medlem nr: 5 741

Bettson!

När din svägerska kritiserar dig nästa gång ska du kanske göra tvärtom mot vad du brukar. Inte visa på den välstädade hallen utan visa allt som finns kvar att göra och beklaga dig över hur jobbigt det är. Säga att du bantar och gärna skulle vilja äta kaffebröd, att det är jättejobbigt att avstå och att du är nära att ge upp varje dag. Hon kanske vill vara bäst, duktigast, ha de finaste prylarna, den mest välstädade lägenheten och inte höra hur duktig och principfast du är.

Ibland får man de mest överraskande resultat när man gör tvärtom. Det kan kanske vara värt ett försök i alla fall. :-)

Citera
          Leia
          Inlägg 27-07-2006, 07:00
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (grycken @ 27-07-2006, 07:23)
          Bettson!

När din svägerska kritiserar dig nästa gång ska du kanske göra tvärtom mot vad du brukar. Inte visa på den välstädade hallen utan visa allt som finns kvar att göra och beklaga dig över hur jobbigt det är. Säga att du bantar och gärna skulle vilja äta kaffebröd, att det är jättejobbigt att avstå och att du är nära att ge upp varje dag. Hon kanske vill vara bäst, duktigast, ha de finaste prylarna, den mest välstädade lägenheten och inte höra hur duktig och principfast du är.

Ibland får man de mest överraskande resultat när man gör tvärtom. Det kan kanske vara värt ett försök i alla fall. :-)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
          Ja, det kanske bottnar i avundsjuka faktiskt! Hon kanske skulle vilja vara som du! Kanske svågern alltid har pratat gott om dig (antagligen, eftersom han verkar vara viktig för dig. Sådant brukar ofta vara ömsesidigt) Och alla kan inte riktigt "ta" att deras partner gillar någon annan också. Även om det bara är som vän.
          Vad vet jag , det var bara en tanke som slog mig. smile.gif wub.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 27-07-2006, 07:20
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (grycken @ 27-07-2006, 07:23)
          Bettson!

JO du!

Har nog gjort ett försigtigt försök i den stilen också. Svaret blev att ta in ett städbolag.

Och banktningen var att jag hade dålig karaktär som åt kakor i smyg. Vi som inte ens en gång har kaffebröd i huset. Vi köper ifall det kommer någon. Och så har vi kakmix stående i skåpet ifall det kommer någon när affären är stängd.

Hon förbryllar mig forfarande wacko.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 27-07-2006, 07:41
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Leia @ 27-07-2006, 08:00)
          Ja, det kanske bottnar i avundsjuka faktiskt! Hon kanske skulle vilja vara som du! Kanske svågern alltid har pratat gott om dig (antagligen, eftersom han verkar vara viktig för dig. Sådant brukar ofta vara ömsesidigt) Och alla kan inte riktigt "ta" att deras partner gillar någon annan också. Även om det bara är som vän.
          Vad vet jag , det var bara en tanke som slog mig.  :)  :wub:

Det där kanske kan vara något i och för sig. Svågern ser oss nog nästan som föräldrar mera än bror och svägerska. Han har alltid kommit och frågat oss när det kört ihop sig. Sina egna föräldrar har han väldigt dålig kontakt med. Han har tex alltid uppgett oss som närmast anhöriga tidigare. OCh vi har med alla medel försökt att inte bete oss som föräldrar utan försökt stärka honom som vuxen, vilket han blev ganska sent i livet.

Det har nästan försvunnit ( alla frågor ) sedan han flyttade ihop med sambon vilket är helt i sin ordning, men kanske ses vi som ett hot. Jag menar vi har inte precis bett om att vara hans stöd i tillvaron. Det är ingen position vi strävar efter, men behöver någon i släkten oss så finns vi där. Det har vi alltid gjort.

Attans också, jag som har legat i mental träning sedan min första son föddes för att jag skulle bli en bra svärmor. Har nämligen den åsikten att en svärdotter är kvinnan som skall göra min son lycklig. SÅ henne vill jag hålla mig väl med. wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Och jag som varit så välkomnande, vänlig, försökt att inte uttrycka åsikt, inte lägga näsan i blöt utan bara vara stödjande och uppmuntrande.

Om inte det hjälper vad sjutton ska man göra då? Jag ser nästan en mörk framtid framför mig när sönerna försvinner ut i periferin för att jag är en risig svärmor. sad.gif sad.gif sad.gif

Nej för faro Bettson. Ryck upp mig, det är bara att träna lite till tongue.gif

Skam den som ger sig.Övning ger ju färdighet sägs det. smile.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 27-07-2006, 08:55
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Bettson @ 27-07-2006, 08:41)
          Attans också, jag som har legat i mental träning sedan min första son föddes för att jag skulle bli en bra svärmor. Har nämligen den åsikten att en svärdotter är kvinnan som skall göra min son lycklig. SÅ henne vill jag hålla mig väl med. wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Och jag som varit så välkomnande, vänlig, försökt att inte uttrycka åsikt, inte lägga näsan i blöt utan bara vara stödjande och uppmuntrande.

Om inte det hjälper vad sjutton ska man göra då? Jag ser nästan en mörk framtid framför mig när sönerna försvinner ut i periferin för att jag är en risig svärmor. sad.gif sad.gif sad.gif

Oroa dig inte! Du kommer bli en "kanon svärmor" det är jag övertygad om! wub.gif smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-07-2006, 12:07
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Bettson @ 27-07-2006, 09:41)

Nej för faro Bettson. Ryck upp mig, det är bara att träna lite till tongue.gif

Skam den som ger sig.Övning ger ju färdighet sägs det. smile.gif

Det kommer aldrig att ske, om du fortsätter att vara som du alltid varit. Om dina söner förvinner ut i periferin är det inte för att du är risig, men kanske för att flickvännerna är åkerspöken de inte vågar visa upp för mamma smile.gif

--------------------

Citera
          Tesa
          Inlägg 27-07-2006, 14:02
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Bettson...varför låter du henne komma åt dig...
          Det är ju du som lever i vanliga livet, hon verkar ju leva i nån sorts fantasivärld där det inte finns skitiga kalsonger och sågspån..
          Och du har ju trots allt valt att leva i din sorts värld och hon i hennes...hon kommer ALDRIG att förstå dig...

Räta på dig och var stolt över dig själv och det du gör och det liv du har...du behöver väl inte ens bry dig om att försöka bita tillbaka..det kommer nog inte hjälpa ändå...
          Men du kan ju passa på att besöka henne nån gång när du hör att ungen är sjuk och hon själv har haft feber några dar...så kan du njuta lite av skadeglädjen.. tongue.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 12:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon