Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför?, Många njuter av negativa kommentarer
          Ophelia
          Inlägg 27-07-2006, 17:24
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Hmmm.....undrar vad egentligen andra släktingar säger om dig Bettson. Där har du och din familj funnits för svågern. kanske svägerskan har fått höra, utan din vetskap, hur himla bra och suveräna ni är smile.gif

Mycket möjligt att ni/du är en konkurrent för henne. Grejen är ju att ofta slår ju svarsjuka ofta tillbaka. Hon kanske känner att hon inte räcker till men det är ju egentligen hennes problem om hennes självkänsla är låg så man måste vara otrevlig och spydig.

Du har en vettig inställning till att hålla dig väl om sonen tar hem "svärdottern". Det handlar om att jämka och ibland försöka knäppa igen. Hennes kommentarer till dig är inte ens sådana man säger om man själv har bett om en helt ärlig öppen relation. De är faktiskt inget annat än...hmm....dumma.

Kram pårej Bettson wub.gif

Citera
          Zarah P
          Inlägg 27-07-2006, 18:59
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

Vilken besynnerlig människa!
          Amatörpsykologen i mig hojtar något om att hon verkar hysa rejäla mindrevärdeskomplex jämfört med dig, och att hon antagligen mår väldigt dåligt... Det förefaller mig vara ett underligt beteende, detta att behöva bevisa sitt värde genom att ha fina prylar och dyrt boende, för någonstans, innerst inne, vet man ju att man inte har råd och att korthuset KOMMER att rasa.
          Kanske är det där skon klämmer? Att hennes självbild säger att hennes värde ligger i vad hon äger - och att det kommer att försvinna?
          Det är ibland lättare att känna sig stor om man trampar på andra först - och tyvärr är det många människor som tror att de blir lite bättre som personer om de påpekar andras (verkliga eller inbillade) svagheter...

STå på dig, Bettson! Du verkar vara en fin människa - och det är vad som räknas. Jag lovar att du är en bra människa även om du sätter ner foten och informerar din svägerska om att hon faktiskt inte alls behöver hälsa på er, om hon nu vantrivs så... wink.gif

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 27-07-2006, 22:47
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Har inte läst mer än en liten del, men som jag uppfattar det så är din svägerska i besittning av dåligt självförtroende och därför måste hon på alla sätt försöka hävda sig eftersom hon känner dig som ett hot.

Hade hon varit min svägerska så hade jag absolut låtit lidande och talat om hur dåligt jag mår pga övervikt och skitigt hem. Kanske pressat fram en och annan liten tår och frågat om inte hon kanske kunde hjälpa familjen att få lite ordning i huset.
          Du som är så duktig och har koll på allt... kan väl hjälpa oss unsure.gif wub.gif
          laugh.gif

Citera
          Jill-Ulrika
          Inlägg 27-07-2006, 23:03
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 505
          Medlem nr: 3 819

Jag tror det just kommit en bok om den personlighetstyp som du nämner Bettson. Ingalill Roos har skrivit boken "Energitjuvar" här är ett utdrag från förlagets beskrivning:

"En energitjuv är en person som alltid vill ha rätt, som strävar efter makt över andra människor, använder dem som verktyg för att bekräfta sig själv och löser sina inre spänningar genom att lägga över sin skuld och vrede på andra. Han eller hon är blind för andras behov och ser inte hur den han utsätter tar skada. Tjuven, som agerar helt öppet eller mer obemärkt och subtilt, finns i alla sammanhang: i parrelationer, på jobbet, i familjen och i vänskapsförhållanden."

Jag vet inte om din svägerska är en energitjuv men lider ändå med dig. Har själv liknande personer i min omgivning och de kan verkligen konsten att dra ner en.

Jag har inget bra råd för hur man tar itu med dem men vill ändå uppmuntra dig att säga ifrån direkt du känner dig ledsen, sårad och stött. Om inte hon fattar kanske andra omkring dig gör det sad.gif unsure.gif

--------------------
          Sävedalen zon I-II
          Min trädgårdsblogg

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 28-07-2006, 09:22
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

[QUOTE=Jill-Ulrika,28-07-2006, 00:03]
          "En energitjuv är en person som alltid vill ha rätt, som strävar efter makt över andra människor, använder dem som verktyg för att bekräfta sig själv och löser sina inre spänningar genom att lägga över sin skuld och vrede på andra. Han eller hon är blind för andras behov och ser inte hur den han utsätter tar skada. Tjuven, som agerar helt öppet eller mer obemärkt och subtilt, finns i alla sammanhang: i parrelationer, på jobbet, i familjen och i vänskapsförhållanden."

vad konstigt det blev. Skulle citera o skriva att det verkar vara en bra bok. det stämmer...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 12:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon