Måste ju svara själv också.
1. Vad väckte dej i morse?
- Mannen som försökte smyga i köket.
2. Låser du om dej på toa trots att du är ensam hemma?
- Neej, jösses tänk om dörren skulle gå i baklås!
3. Har du och övriga familjemedlemmar bestämda sittplatser runt matbordet?
- Japp, hur det nu kommer sej eller varför vet jag inte, det har bara blivit så. Men konstigt nog så är det inte samma platser som vi hade där vi bodde förut....

4. Skulle du klara att ta simborgarmärket idag?
- Jaa, jag tror det. Det är ju som tur är inte på tid.
5. När vann du någonting senast, och vad var det?
- Jag vann två skrap-bingo-lotter på korsord i en veckotidning, och det var 100 kronor på ena lotten.
6. Har du slutat köpa äpplen på ICA sen det i våras varnades för giftig frukt?
- Japp! Vi sparade ett äpple som vi köpte just innan larmet kom, och det ligger fortfarande kvar på bänken i köket... Lite skrynkligare men för övrigt ser det ut att må "bra".

7. Gav du nåt nyårslöfte senast och har du hållit det?
- Nej, kan inte påminna mej att jag gett nåt nyårslöfte nån gång.
8. Är du en slösa eller en spara?
- Usch, vilken fråga

men jag är nog en slösa.
9. Följer du politiska frågor och debatter inför valet?
- Neej, politik är ju så urtråkigt.
10. Vem i Jönsson-ligan är just du?
- Jag är nog...

... jag är nog... Doris!

11. I vilket ärende var du i kyrkan senast?
- Bröllop i augusti i fjol.
12. Vad skulle du göra om du på en skogspromenad hittade en stor summa pengar i en sedelbunt med ett gummiband omkring?
- Aj aj... Svårt, man vill ju gärna vara ärlig. Men jag tror faktiskt att jag skulle behålla pengarna ett tag, och kolla om nån efterlyser en stor summa pengar i bunt. Hör jag inget sånt på nåt år eller så

så skulle jag nog behålla dom ett tag till.
13. Vilken uppfinning som du använder ofta retar du dej mest på för att den kunde gjorts annorlunda?
- Vet inte om man kan kalla det uppfinning men jag retar mej på hur skärbrädan i köket är placerad. Överst i lådraden - och det slår aldrig fel, när jag har skärbrädan full så ska jag såklart ha nåt i nån av lådorna. Går ju inte att komma åt nåt (i de två översta iaf) när skärbrädan är utdragen.
14. Vilken sökmotor använder du?
- Google - störst, bäst och vackrast.

15. Är du bra på att komma ihåg dom vetenskapliga namnen på växterna du odlar?
- Neej, det är inte många, bara några lätta. Digitalis t.ex.

, och Helleborus niger, och Osteospermum och några lätta till.
16. Om du precis köpt en ny regnmätare i grön plast för 9:90 trots att du tycker det är jättetråkigt med just en grön, och i en annan affär råkar på en likadan men blå för 29:90 - skulle du då också köpa den blå?
- Kul att du frågar, det där hände mej för inte så länge sen. Jag behöll den billiga gröna och nu har jag glömt var jag såg att dom sålde blåa.

17. Vet du vem som skrivit texten till Du gamla du fria utan att söka på nätet?
- Neej, och det är ju egentligen ganska dåligt. Sånt borde väl höra till allmänbildningen?

18. När du ser på deckare på TV, försöker du då lista ut vem som är skurken av alla misstänkta?
- Ja för sjutton, i alla fall om det rör sej om mysiga brittiska deckare.

19. Håller du till höger eller vänster när du går på trottoaren?
- Höger, men så möter man nån som envisas med att tränga ut en till vänster.

20. Har du nån hemlig dröm du vill/kan berätta om för oss andra?
- Noope!