CITAT (ingrid fuxwall @ 15-08-2006, 00:28)
Nu vet jag inget om något som hänt nyligen men att det kan hända det vet jag. Under en vecka fick jag ligga ute med två biljetter (á 16 000 kronor) innan felet reglerades.
Krävdes det någon ytterligare aktivitet från din sida för att få tillbaka pengarna?
I Jejjas fall skickar banken (Nordea) henne en reklamationsblankett som hon måste fylla i och skicka tillbaka till dem. Först efter det sätter de in pengarna på kontot igen.
Flygbolaget kan tydligen inte se att de debiterat mer än en gång så de kontaktade tekniker som skulle undersöka ytterligare...
Jag fattar inte varför det ska behöva vara så kompliserat??? Av kontoutdraget framgår ju med all tydlighet att summan är dragen två gånger, det borde vara hur enkelt som helst att genom ett par knapptryckningar på datorn återinsätta pengarna på hennes konto.
När jag hör om såna här saker blir jag tveksam till att använda internetbanken vid betalning... Ingen vet hur stora summor man kan bli tvungen att ligga ute med om man blir rejält dubbelt,- eller flerdubbelt debiterad...