Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-08-2006, 17:03)
hm .. med sådana avstånd mellan plantorna får man vara mer än duktig sådana här torra somrar :)Hos mej är det å andra sidan knökafullt
Om du menar min rabatt Kerstin så är den inte alls så tom som på bilden, den är ny och när jag tog bilden hade jag precis fått dit jorden. Nu finns det inte 1 cm över
Nästa år kommer den nog se ut som din
--------------------
Hälsningar, fru Berglund
"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"
Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Du är ju ung och stark Flaxss-och halva nöjet är ju att utöka sina rabatter-Så gräv nya du -jag borde nog snarare sortera ut en del ur mina ..... fast nya rabatter är roligare att göra
Medlem
Antal inlägg: 1 475
Medlem nr: 7 256
Gud vad vackra bilder! Monarda: Har du möjligtvis några frön från den där vinröda amaranthusen? De skulle jag jättegärna vilja ha iså fall! Är den perenn? Jag har lite olika fröer att byta med om du är intresserad
--------------------
God odlingslycka! Hälsningar från Katarina ute på landet i zon 1
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Maila mig din adress bara så kommer fröna. Tyvärr är den inte perenn, men den var lättsådd och lättskött. Har stått pall för alla häftiga regnskurar vi haft.
Medlem
Antal inlägg: 390
Medlem nr: 3 773
Jag är glad för min djungelrabatt. Speciellt banankannan, taron och ingefärorna. Och fiberbananen förstås. Sedan har det varit översvämning den sista veckan vilket varit lite spännande.
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
CITAT (Ludvig Johansson @ 27-08-2006, 19:21)
Läckert, riktig "regnskogskänsla" i den bilden. /Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
Medlem
Antal inlägg: 488
Medlem nr: 8 535
jag är nöjd med mina livskraftiga basilikor som överlevde fjorton dagar utan en droppe vatten ståendes varmt och soligt... inte ett brunt blad hade någon av dem när vi kom hem och thaibasilikan slokade inte ens
Medlem
Antal inlägg: 29
Medlem nr: 8 531
Min alunrot vuxit till sig rejält den här sommaren + att jag satte frön från den i våras som har blivit små fina plantor. I övrigt har alla blommor varit översållade med blommor. nu ser man fram emot att få påta ned frön till nästa säsong.
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-08-2006, 23:06)
Du är ju ung och stark Flaxss-och halva nöjet är ju att utöka sina rabatter-Så gräv nya du -jag borde nog snarare sortera ut en del ur mina ..... fast nya rabatter är roligare att göra
jo jag tycker att du ska sortera ut en del av dina rabatter och sen säljer du av det som blir över till oss
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"