CITAT (Tezzla @ 25-08-2006, 15:00)
Margith:
Men nu gör ju faktiskt du samma sak som du tycker folk gör mot dig. Du är "oförskämd" mot de större kvinnor som har svårt att hitta kläder och du säger: "Lägg av att sjåpa er" ungefär...
Större kvinnor vet inte hur det är att vara i dina skor och du vet faktiskt inte hur det är att vara i större kvinnors skor. Därför känns det faktiskt oförskämt av dig att kommentera större kvinnors "gnäll" om hur svårt det är att finna kläder. För du tror väl inte att alla stora kvinnor har samma storlek över hela kroppen? Nej, liksom du är de precis lika "opropotioneliga" ;)
Nu lyckades du få en säkring att brinna hos mig!
Och det ska du veta att inte många lyckas med!!
Det handlar inte om att det är svårt att hitta kläder, det handlar om att det är omöjligt!!!!
Drar du 48 på bredden men 40 på längden, jamen det går ju att fixa med sax och symaskin!!
Men försök att fixa 32 på bredden och 40 på längden med sax och symaskin
Då måste du vara utbildad sömmerska, och det är inte jag.
Det finns förbanne mig inte kläder för vuxna kvinnor i mindre storlekar, det är bara så
Hur kul tror du att det är att vara snart 50 och kläder som passar på bredden hittar du på barn-avdelningen??? De når ju för 17 inte ens ner till vare sig knän eller fotknölar!!! Fixa det med sax och symaskin om du kan

Och hur de kläderna ser ut på 50-åriga tanter ska vi ju bara inte prata om..
Titta i postorderkataloger, det finns flera uppslag med kläder för de som drar större storlek, hur många uppslag hittar du med kläder för de som drar mindre storlek?
Gå in på Lindex eller H&M, du hittar en hel avdelning med kläder för de som drar större storlek, hittar du nån avdelning för de som dra mindre storlek??
Min räddning är en "damklädaffär" som anlitar sömmerska för såna som jag ... gissa vad det kostar?
Vad gäller kvinnligt och manligt.. ja inte vet jag, men mina axlar är betydligt bredare än mina höfter och barn har jag fött, utan några som helst problem
Menar du Bettson att det fortfarande finns folk som är så ouppfostrade att de faktiskt säger åt andra människor att de är feta??? Det låter helt otroligt i mina öron
Men å andra sidan, vad vet jag, jag irriterar mig ju på att folk är så ouppfostrade att de har mage att säga att jag är mager
Och det är väl förståss så att kan nån säga att nån är mager kan den personen också säga att nån är fet.
Jag ber om ursäkt, min inställning till det här bottnade naturligtvis i min egen erfarenhet. Själv skulle jag inte drömma om att kommentera andras vikt