Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kvinnliga former?
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 13:34
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Släpp fram testosteronet bara Bettson! wink.gif

Fast är det någon som borde vara testosteronstinn så är det jag eftersom min kropp absolut inte är den kvinnliga typen. Mina axlar är bredare än baken men mig veterligen är jag en kvinna! ohmy.gif Men man får va som man e när man inte blev som man skulle! tongue.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 13:38
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (stina @ 25-08-2006, 14:34)
          Släpp fram testosteronet bara Bettson! wink.gif

Fast är det någon som borde vara testosteronstinn så är det jag eftersom min kropp absolut inte är den kvinnliga typen. Mina axlar är bredare än baken men mig veterligen är jag en kvinna! ohmy.gif Men man får va som man e när man inte blev som man skulle! tongue.gif

laugh.gif laugh.gif

Citera
          Margith
          Inlägg 25-08-2006, 13:39
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Jag har nu läst den här tråden och redan när jag började läsa hade jag bestämt mig för att INTE svara, men jag kan naturligtvis inte låta bli smile.gif

Jag tycker att Gossen Ruda har en poäng när han höjer ett ögonbryn för att lite större storlek skulle vara kvinnligt: det ger ju sig självt att mindre storlek då är okvinnligt.... Jaha, vad blir då vi som drar mindre storlekar? manliga?? eller..??

Att kommentera andras vikt tycker jag är höjden av oförskämdhet. Gissa hur många gånger jag fått hör "men oj vad mager du är!" då känner jag en bestämd längtan att svara "men oj vad fet du är!" men tyvärr sätter min uppfostran stopp för det sad.gif
          Varför är det så? Varför är det tabu att säga att nån är fet, men helt OK att säga att nån är mager? Jag tycker absolut att både ock är lika fruktansvärt oförskämt mad.gif
          Det värsta jag hört var nog när jag fick höra att jag "skulle vara sötare om jag hade lite rundare kinder" ... bussigt att säga åt en flicka i 15-16 års åldern sad.gif

Ni som drar större storlekar och gnäller över att ni inte hittar några snygga kläder: jag säger bara LÄGG AV!!! Ni hittar åtminstone kläder mad.gif
          Nästa gång ni går och handlar kläder: bara för skojs skull: kolla hur många kjolar och byxor ni hittar i storlek liten 34 på bredden och 38-40 på längden unsure.gif Kolla samtidigt hur många BH:ar ni hittar i storlek AA75
          sad.gif Jag har full förståelse för att den som drar en D-kupa behöver en stödjande och avlastande BH med bredare axelband, men det finns kvinnor som jobbar i luftkonditionerade lokaler... och behöver en BH bara därför... rolleyes.gif

BMI vägrar jag diskutera, jag är så underviktig att jag hör hemma i samma klass som humlorna (som ju inte ska kunna flyga) men humlorna flyger och jag har fortfarande fötterna ner och huvet upp biggrin.gif

Men det får vara som det är med vikt hit och dit, så länge min man tycker om mig precis som jag är, så är det OK för mig wub.gif Även om jag måste klä mig som en övervintrad 18-åring laugh.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 13:39
          Länk hit: #144

Medlem

CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 14:38)
          Släpp fram testosteronet bara Bettson!  ;)

Fast är det någon som borde vara testosteronstinn så är det jag eftersom min kropp absolut inte är den kvinnliga typen. Mina axlar är bredare än baken men mig veterligen är jag en kvinna!  :o  Men man får va som man e när man inte blev som man skulle!  :P

laugh.gif laugh.gif

Och nu tryckte jag på citeraknappen medans du redigerade. SÅ jag skrattade bara åt den första raden. wub.gif

Citera
          malin72
          Inlägg 25-08-2006, 13:50
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

tänkte låta tråden vara rolleyes.gif men jag måste säga att om jag förstår reserv rätt så menar han : är inte alla kvinnor kvinnliga????
          det är väl i så fall väldigt bra sagt att alla former smal som "bastant" är kvinnliga något som vi kvinnor borde tycka vara trevligt att höra tycker iallafall jag....
          men jag kan ju ha fattat fel inte vet jag... unsure.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 25-08-2006, 13:51
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Kvinnligt är ju kvinnligt, jag håller med, det kan röra sej om en blick, en röst, håret, gången.. ja vad som helst=)

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 25-08-2006, 13:52
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Du tar hem så himla många poäng ändå Bettson, så det gör
          väl inget om Reserv får liiiiite stöttning wub.gif tongue.gif

Och sååå himla synd om honom är det inte sleep.gif . Det vet vi väl
          alla vid det här laget, att han kan vara en himla tjurbock när
          han sätter den sidan till : wub.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

För övrigt tycker jag bara det är himla skönt att läsa alla dina utläggningar i den här tråden. Och jag kunde riktigt känna din ilska genom dum-
          burken laugh.gif laugh.gif

Alla får va som de är, men vi måste lära oss att vara nöjda med
          det också. Och det är då den inre utstrålningen tar överhand wub.gif

Lätt som en plätt att säga........eller hur sleep.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 14:00
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (Margith @ 25-08-2006, 14:39)
          Varför är det tabu att säga att nån är fet, men helt OK att säga att nån är mager? Jag tycker absolut att både ock är lika fruktansvärt oförskämt  :angry:

Inte är det TABU att säga att någon är fet. Som överviktig hör du det dagligen.

OcH det är inte OK att fälla kommentarer om att någon är mager. Inte för överviktiga eller från någon viktgrupp överhuvudtaget.

Det är just det jag försökt säga hela denna tråd. Det är oförskämt att omotiverat kommentera folks vikt överhuvudtaget. Likaså är det oförskämt att kommentera folks utseende. Kan vara allt från hårfärg, vingmutteröron, näsformer eller vad som helst.

Att vuxet folk inte begriper det tycker jag är beklagansvärt. Min äldsta son förstod det av sig själv när han var sju år.

Han var nämligen begåvad med vingmutteröron. Jag hade lyckat få en remiss för operation av öronen men kirurgen villa bara göra detta ifall pojken själv begärde det. Och grabben var rädd för sprutor så det dröjde.

NÄr han vid tredje skolstarten återigen blivit mobbad pga sina öron så tog jag upp diskussionen på nytt med honom. Som jag uttryckte det, att så här är det varje skolstart när du träffar nya barn som inte känner dig. När de väl lärt känna dig så är det ingen skillnad men vore det inte skönt att bli av med problemet dvs operera öronen. Han skulle tänka på saken sa han.

Nästa morgon kom han ner och var jättearg. Naturligtvis var det in OK att svära men denna gång tillrättavisade jag honom inte på den punkten, för jag blev alldeles för tagen av vad han hade att säga.

F*n också........Mamma.....menar du verklilgen att JAG skall behöva genomgå en operation för att andra inte kan uppföra sig.

Och det menade jag naturligtvis inte och han har kvar sina originalöron idag. Vilket jag är glad för. Och ännu gladare var jag för den visdom mitt barn skäntke mig.

Så fortfarande anser jag att har man inget positivt att säga om folks utseende så kniper man igen limpsaxen.

Citera
          Tezzla
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Margith:

Men nu gör ju faktiskt du samma sak som du tycker folk gör mot dig. Du är "oförskämd" mot de större kvinnor som har svårt att hitta kläder och du säger: "Lägg av att sjåpa er" ungefär...

Större kvinnor vet inte hur det är att vara i dina skor och du vet faktiskt inte hur det är att vara i större kvinnors skor. Därför känns det faktiskt oförskämt av dig att kommentera större kvinnors "gnäll" om hur svårt det är att finna kläder. För du tror väl inte att alla stora kvinnor har samma storlek över hela kroppen? Nej, liksom du är de precis lika "opropotioneliga" wink.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          stina
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 15:39)
          Släpp fram testosteronet bara Bettson!  wink.gif

Fast är det någon som borde vara testosteronstinn så är det jag eftersom min kropp absolut inte är den kvinnliga typen. Mina axlar är bredare än baken men mig veterligen är jag en kvinna!  ohmy.gif  Men man får va som man e när man inte blev som man skulle!  tongue.gif

laugh.gif laugh.gif

Och nu tryckte jag på citeraknappen medans du redigerade. SÅ jag skrattade bara åt den första raden. wub.gif

Helt OK - jag bär min manlighet med den äran! tongue.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 14:05
          Länk hit: #151

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 25-08-2006, 14:51)
          Kvinnligt är ju kvinnligt, jag håller med, det kan röra sej om en blick, en röst, håret, gången.. ja vad som helst=)

Och här var det en karl som fattat galoppen.

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 14:45
          Länk hit: #152

Medlem

CITAT (stina @ 25-08-2006, 15:00)
          CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 15:39)
          Släpp fram testosteronet bara Bettson!  wink.gif

Fast är det någon som borde vara testosteronstinn så är det jag eftersom min kropp absolut inte är den kvinnliga typen. Mina axlar är bredare än baken men mig veterligen är jag en kvinna!  ohmy.gif  Men man får va som man e när man inte blev som man skulle!  tongue.gif

laugh.gif laugh.gif

Helt OK - jag bär min manlighet med den äran! tongue.gif

Din kropp är säkert kvinnlig i alla fall. Bredare axlar får man av arbete och fysisk aktivitet. Det hade jag också när jag var ung och vältränad.

Ja, ja, även jag har faktist varit det innan förfallet började.

Jag håller nog med Farbror blå. Det kan vara rörelser, gester eller vad som helst som uppfattas som kvinnligt. Det kan vara ganska subtilt.

Har du sett Ellen de Generus någon gång. Hon har en smal snygg kvinnlig svängd kropp. Men hon har ett så manligt rörelsemönster och sätt att uttrycka sig så man nästan tror det är inövat.

Hon vaggar in på scen på ett bredbent sätt, ungefär i gången som en sjöman. Hon kastar sig i fåtöljerna ungefär på samma sätt som en tonårspojke brukar brukar göra, med en meter mellan knäna ungefär. Och hon hade ingen kvinnlig humor. Nu har jag bara sett ett halvt program av henne så jag vet inte så mycket, men det var vad jag reagerade på i alla fall. Hon var inte för mig kvinnlig.

Så jag tror nog att du uppfattas som kvinnlig i alla fall. Även om du är lite bredare över axlarna. Ditt sätt att tänka och uttrycka dig är i alla fall väldigt kvinnligt.

Citera
          Margith
          Inlägg 25-08-2006, 15:09
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (Tezzla @ 25-08-2006, 15:00)
          Margith:

Men nu gör ju faktiskt du samma sak som du tycker folk gör mot dig. Du är "oförskämd" mot de större kvinnor som har svårt att hitta kläder och du säger: "Lägg av att sjåpa er" ungefär...

Större kvinnor vet inte hur det är att vara i dina skor och du vet faktiskt inte hur det är att vara i större kvinnors skor. Därför känns det faktiskt oförskämt av dig att kommentera större kvinnors "gnäll" om hur svårt det är att finna kläder. För du tror väl inte att alla stora kvinnor har samma storlek över hela kroppen? Nej, liksom du är de precis lika "opropotioneliga"  ;)

Nu lyckades du få en säkring att brinna hos mig!
          Och det ska du veta att inte många lyckas med!!

Det handlar inte om att det är svårt att hitta kläder, det handlar om att det är omöjligt!!!!
          Drar du 48 på bredden men 40 på längden, jamen det går ju att fixa med sax och symaskin!!
          Men försök att fixa 32 på bredden och 40 på längden med sax och symaskin mad.gif mad.gif
          Då måste du vara utbildad sömmerska, och det är inte jag.
          Det finns förbanne mig inte kläder för vuxna kvinnor i mindre storlekar, det är bara så sad.gif
          Hur kul tror du att det är att vara snart 50 och kläder som passar på bredden hittar du på barn-avdelningen??? De når ju för 17 inte ens ner till vare sig knän eller fotknölar!!! Fixa det med sax och symaskin om du kan sad.gif Och hur de kläderna ser ut på 50-åriga tanter ska vi ju bara inte prata om.. wink.gif

Titta i postorderkataloger, det finns flera uppslag med kläder för de som drar större storlek, hur många uppslag hittar du med kläder för de som drar mindre storlek?
          Gå in på Lindex eller H&M, du hittar en hel avdelning med kläder för de som drar större storlek, hittar du nån avdelning för de som dra mindre storlek??

Min räddning är en "damklädaffär" som anlitar sömmerska för såna som jag ... gissa vad det kostar? sad.gif

Vad gäller kvinnligt och manligt.. ja inte vet jag, men mina axlar är betydligt bredare än mina höfter och barn har jag fött, utan några som helst problem biggrin.gif

Menar du Bettson att det fortfarande finns folk som är så ouppfostrade att de faktiskt säger åt andra människor att de är feta??? Det låter helt otroligt i mina öron mad.gif
          Men å andra sidan, vad vet jag, jag irriterar mig ju på att folk är så ouppfostrade att de har mage att säga att jag är mager sad.gif
          Och det är väl förståss så att kan nån säga att nån är mager kan den personen också säga att nån är fet.
          Jag ber om ursäkt, min inställning till det här bottnade naturligtvis i min egen erfarenhet. Själv skulle jag inte drömma om att kommentera andras vikt wub.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 15:45
          Länk hit: #154

Medlem

CITAT (Margith @ 25-08-2006, 16:09)
          [Menar du Bettson att det fortfarande finns folk som är så ouppfostrade att de faktiskt säger åt andra människor att de är feta??? Det låter helt otroligt i mina öron mad.gif
          Men å andra sidan, vad vet jag, jag irriterar mig ju på att folk är så ouppfostrade att de har mage att säga att jag är mager sad.gif
          Och det är väl förståss så att kan nån säga att nån är mager kan den personen också säga att nån är fet.

Japp, visst är det så...... wacko.gif

Ouppfostrat javisst. Till och med dom som anser sig tillhöra de "finare" kretsarna kan uttrycka sig så.

Som överviktig får du höra det både av människor du känner och sådana du inte känner dvs folk på gatan kan kasta glåpord efter en.

Och jag är inte så himla fet ändå. När knät inte är trasigt så rör jag mig faktiskt för egen maskin, har ända till i höstas dagligen ridit flera timmar. Och jag har för egen maskin tagit mig upp på hästen.

Vad dom som är mycket tjockare än jag är får höra törs jag nog knappt tänka på en gång. Många av dom stackarna törs nog inte gå ut en gång.Och det gör det nog inte lättare att ta itu med viktproblemen precis.

Fast vi har väl alla våra problem, det jag försöker säga är att man inte skall lägga sten på börda.

Citera
          cic
          Inlägg 25-08-2006, 16:16
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 23:51)
          Hur många kurser i retorik har du gått cic?

Ursäkta..? unsure.gif blink.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 16:18
          Länk hit: #156

Medlem

CITAT (cic @ 25-08-2006, 17:16)

Du har ett sätt att argumentera som gör att jag tror att du är skolad i retorik. Blir lite nyfiken bara.

Citera
          cic
          Inlägg 25-08-2006, 16:21
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 17:18)

Du har ett sätt att argumentera som gör att jag tror att du är skolad i retorik. Blir lite nyfiken bara.

Jag vet inte om det var en komplimang eller inte.. Men, nej det har jag inte. Gillar att diskutera bara, har alltid gjort. Men jag är inte så bra på att göra det skriftligt.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Bettson
          Inlägg 25-08-2006, 16:23
          Länk hit: #158

Medlem

CITAT (cic @ 25-08-2006, 17:21)
          CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 17:18)

Jag vet inte om det var en komplimang eller inte.. Men, nej det har jag inte. Gillar att diskutera bara, har alltid gjort. Men jag är inte så bra på att göra det skriftligt.

Jo du är väldigt bra på att göra det skriftligt.

Dessutom så har du en debatt-teknik som mången politiker skulle avvundas dig. Så jag trodde faktiskt att du var skolad i retorik

Citera
          Rossi
          Inlägg 25-08-2006, 18:04
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 15:45)
          Har du sett Ellen de Generus någon gång. Hon har en smal snygg kvinnlig svängd kropp. Men hon har ett så manligt rörelsemönster och sätt att uttrycka sig så man nästan tror det är inövat.

Hon vaggar in på scen på ett bredbent sätt, ungefär i gången som en sjöman. Hon kastar sig i fåtöljerna ungefär på samma sätt som en tonårspojke brukar brukar göra, med en meter mellan knäna ungefär. Och hon hade ingen kvinnlig humor. Nu har jag bara sett ett halvt program av henne så jag vet inte så mycket, men det var vad jag reagerade på i alla fall. Hon var inte för mig kvinnlig.

Jag tycker inte heller att Ellen Degeners är kvinnlig. Kanske har det att göra med att hon är lesbisk? Jag vet faktiskt inte. Det har kanske inte alls med saken att göra. Ellen har inga former alls. Har en pojkes kropp. Och om man bortser ifrån kroppen så har hon inget kvinnligt maner heller, enligt mitt tycke.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 18:32
          Länk hit: #160

Medlem

Följande ordväxling ägde rum senast igår kväll när jag mötte en person som jag känner flyktigt och som jag inte sett på ganska länge.

Bekant: Nej men hej - men har du bantat?
          Jag: Nej, jag bantar absolut inte - jag tränar!
          Bekant: Rynkar ihop ansiktet och säger: Usch - du är för mager
          Jag: Jaha, tycker du det - men jag mår väldigt bra
          Bekant: Du är för mager
          Jag: (surnar till lite) Nej jag är inte för mager, jag har ett fullständigt normalt bmi (mitt BMI är 21)
          Bekant: Hm, du är i alla fall för smal
          Jag: Det tycker inte jag, jag har bara bytt ut fettet mot muskler. Jag är både stark och frisk
          Bekant: Du borde gå upp i vikt

Då gick jag och gissa hur vacker och stärkt jag kände mig! sad.gif

/Stina

ps: Den bekanta borde ta hand om sin egen hälsa men jag pallade inte att säga det ds

Citera

10 sidor V  « < 6 7 8 9 10 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 15:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon