Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 7 8 9 10 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kvinnliga former?
          *Felix matte*
          Inlägg 25-08-2006, 18:34
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Heja Stina! smile.gif

men varför ledsen smajlis efter... den såg jag först nu...
          jo jag kanske förstår, men .. jag uppfattade det som du "vann" och bekantingen inte kom nånvart.

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 18:47
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Ja, jag trivs som jag är, men jag blir så trött....

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 25-08-2006, 19:01
          Länk hit: #163

Medlem

CITAT (stina @ 25-08-2006, 19:47)
          Ja, jag trivs som jag är, men jag blir så trött....

Jag förstår så väl... har ju själv fått höra liknande fram till för ett par år sedan.

Nu får jag (22kg tyngre) ibland höra... herregud så du såg ut när du var sååå mager.
          ohmy.gif sad.gif mad.gif
          Då tänker jag många fula ord men klarar tyvärr inte att säga dem.
          Kanske bra också att inte sjunka på samma låga nivå som dem.

Jag tror faktiskt att det många ggr bottnar i att de som ger elaka kommentarer
          själv är missnöjda med sin egen kropp eller så har de andra problem.

Fortsätt trivas smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 19:06
          Länk hit: #164

Medlem

Tack - gulle dej! wub.gif Ont krut förgås inte så lätt - eller hur! rolleyes.gif

Å du - jag springer i alla fall ifrån dom om jag vill! wink.gif

Citera
          Margith
          Inlägg 25-08-2006, 19:07
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (Bettson @ 25-08-2006, 16:45)
          Fast vi har väl alla våra problem, det jag försöker säga är att man inte skall lägga sten på börda.

Precis!! wub.gif

Jag ville bara säga att vi som är underviktiga har minst lika mycket problem som de som är överviktiga wub.gif

För nåt år sen såg jag en annons för ett klädföretag och modellen var riktigt smal. Vad roligt tänkte jag, hon ser ju ut som jag smile.gif
          Ett par dar senare läste jag i DN eller SvD att klädföretaget dragit in annonsen och bad om ursäkt och lovade, dyrt och heligt, att aldrig använda den modellen igen, eftersom det var uppenbart att hon var anorektisk.. wacko.gif

Och om ni undrar så är jag inte och har aldrig varit anorektiker, jag är bara född så här sad.gif

Och den här tråden har ju visat mig att jag är inte ensammen om problemet wub.gif

Men å andra sidan: 1 gång vartannat år får jag en våldsam längtan efter en Napoleon-bakelse till lunch biggrin.gif Den smaskar jag i mig utan något som helst dåligt samvete laugh.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 25-08-2006, 19:08
          Länk hit: #166

Medlem

CITAT (stina @ 25-08-2006, 20:06)
          Tack - gulle dej! wub.gif Ont krut förgås inte så lätt - eller hur! rolleyes.gif

Å du - jag springer i alla fall ifrån dom om jag vill! wink.gif

Så brukar jag också säga tongue.gif

Springa kan inte jag... men jag trampar fort på min cykel (motions) laugh.gif

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 19:13
          Länk hit: #167

Medlem

Och det konstiga är att det är i princip bara kvinnor som ger sådana kommentarer till andra kvinnor - män tycker jag sällan är så oförskämda, vare sig det gäller magra eller överviktiga... Fast jag kanske har fel?

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 25-08-2006, 19:17
          Länk hit: #168

Medlem

Faktiskt så kan jag inte påminna mig att någon enda mansperson
          skulle ha påpekat om min vikt... någonsin.
          Så inte har du fel.

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 19:21
          Länk hit: #169

Medlem

Då är vi två, så då kanske min teori stämmer?

Lägg i högsta växeln Felix matte å dra ifrån dom som é dumma vet ja! tongue.gif Eller ropa på mej så spänner jag bicepsmuskeln och dänger till dom! tongue.gif Alternativt spetsar dom med höftkammen! tongue.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 25-08-2006, 19:24
          Länk hit: #170

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

ellen

en bild på ellen degeneres

hon till höger i bild

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 25-08-2006, 19:25
          Länk hit: #171

Medlem

Jag ropar på dig tongue.gif Tryggt å veta att du är redo tongue.gif wub.gif

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 19:27
          Länk hit: #172

Medlem

Upp till kamp emot "satkärringarna" tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-08-2006, 19:42
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 25-08-2006, 21:13)
          Och det konstiga är att det är i princip bara kvinnor som ger sådana kommentarer till andra kvinnor - män tycker jag sällan är så oförskämda, vare sig det gäller magra eller överviktiga... Fast jag kanske har fel?

Män är oftast för kloka för att gå i den fällan, eller så håller de bara tand för tunga vilket kvinnfolk verkar vara synnerligen dåliga på ibland (skämtar!). smile.gif

Redan som små gossar lär de sig att ducka för frågor som "Får den här min rumpa att se stor ut?" och gör de inte det ångrar de sig bittert smile.gif

Skämt å sido, jag tror faktiskt män är så fåniga så att de tycker att kvinnor är underbara, somliga mer än andra (tycke och smak bara) men generellt sett hänger kvinnor nog upp sig mer på utseende än män. (Den manliga delen av Odla får gärna rätta mig om jag har fel smile.gif )

Det finns nog säkert män som bekymrar sig för utseende också, Peter Siepens t ex, men är han representativ för samtliga Sveriges män? smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 19:47
          Länk hit: #174

Medlem

Å nu har LadyG anslutit också - nu får dom jädrar i min låda akta sig för hennes sparkar! tongue.gif

(Du har rätt LadyG tror jag! rolleyes.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-08-2006, 19:55
          Länk hit: #175

Medlem

Jag tycker bara att vi allihop skulle må bra av att slappna av lite, tycka om oss själva och sluta stirra oss blinda på andras ideal.

Jag har mina egna ideal som jag strävar efter och de förändras vartefter jag förändras om människa. Det skulle dock gå 7 torsdagar på en vecka när jag börjar jaga medias ideal tongue.gif

(För det har jag för breda höfter och axlar för, och dessutom är jag kort och muskulös. Är ingen vän liten älva som jag längtade efter att vara när jag gick i skolan, om inte älvor börjat dra stlk 44 på sistone biggrin.gif Men det gör inget för det är min kropp och den tjänar mig väl.)

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 20:03
          Länk hit: #176

Medlem

Helt sant! Men det är lättare sagt än gjort när vissa i omgivningen gör allt som står i deras makt för att förstöra självkänslan eller vad det nu är dom vill... Jag umgås inte heller så mycket med tjejer (som du skrev i andra tråden) men dom finns ju i omgivningen.

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-08-2006, 20:09
          Länk hit: #177

Medlem

Bekant: "Har du gått upp i vikt?"
          Jag: "Ja, det blev så när jag började styrketräna. Bänkpress är ganska kul faktiskt, jag tar 50Kg nu. Hur mycket tar du?"

Av någon anledning vill bekantingen inte prata med mig längre, om hon inte måste biggrin.gif

Kan man inte undvika vampyrerna är det bästa man kan göra att ignorera dem. Går inte det är det bara att platta till dem.

Fast det är lättare sagt än gjort när man är ung och/eller osäker, iofs.

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 25-08-2006, 20:15
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 21:09)
          Bekant: "Har du gått upp i vikt?"
          Jag: "Ja, det blev så när jag började styrketräna. Bänkpress är ganska kul faktiskt, jag tar 50Kg nu. Hur mycket tar du?"

Av någon anledning vill bekantingen inte prata med mig längre, om hon inte måste biggrin.gif

hahahahahahahahahaha

det bästa svar jag hört ever

Citera
          stina
          Inlägg 25-08-2006, 20:22
          Länk hit: #179

Medlem

Bravo LadyG! Jag har så fruktansvärt svårt att platta till folk, det gör ont i mej att ge igen, men jag VET att det är på sin plats ibland.

Många tjejer verkar omöjligt kunna fatta att vissa lätt offrar stora tuttar eller vad man nu kan komma på för "typiskt kvinnligt" för att kunna springa fort/länge eller lyfta tungt. Det är ju bara så att kroppen ändrar sig vid hård träning... Och som sagt, tjejerna är värst. Jag var hos kiropraktorn i förrgår och han sa: Du är väldigt vältränad, men du har inga fettdepåer på kroppen så du måste se till att äta lika mycket som du gör av med när du tränar så att inte träningen "äter" muskler. Det var en saklig, omtänksam upplysning och jag tog absolut inte illa vid mig.

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-08-2006, 20:33
          Länk hit: #180

Medlem

Du får fundera på vilket som gör mest ont, att tiga och ta emot eller bita tillbaka. Det valet är bara ditt.

Jag bits, men det är för att jag har dåligt tålamod med nålstick. Fast när jag gick i skolan teg och led jag istället, hade mycket tunnare hud då också. Det tror jag många unga tjejer har, oavsett vad de sätter upp för mask.

Annars skulle väl inte anorexia och bulimi vara så vanligt?

Visst förmedlar media en sjuk bild, med det är gruppen vi umgås med som förväntar sig att vi ska uppnå den. Eller så tror vi att gruppen tycker vi ska uppnå den. Oavsett så skapar gruppen ett tryck, verkligt eller inbillat, som gör det omöjligt att stå emot.

Tidigare var det rökning som gällde, då skulle alla röka för att vara inne. den som inte kunde dra halsbloss och göra ringar eller säga pepparkaka inåt med rök i munnen var helt enkelt inte cool.

I den sociala grupp jag umgås är det fitness, styrka och kondition som gäller, antagligen lika mycket skevt åt det hållet som medias ideal är skevt åt sitt håll. Fast jag blir iaf lycklig och stark av mitt ideal.

--------------------

Citera

10 sidor V  « < 7 8 9 10 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 14:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon