CITAT (LadyG @ 25-08-2006, 22:33)
Du får fundera på vilket som gör mest ont, att tiga och ta emot eller bita tillbaka. Det valet är bara ditt.
Jag bits, men det är för att jag har dåligt tålamod med nålstick. Fast när jag gick i skolan teg och led jag istället, hade mycket tunnare hud då också. Det tror jag många unga tjejer har, oavsett vad de sätter upp för mask.
Annars skulle väl inte anorexia och bulimi vara så vanligt?
Visst förmedlar media en sjuk bild, med det är gruppen vi umgås med som förväntar sig att vi ska uppnå den. Eller så tror vi att gruppen tycker vi ska uppnå den. Oavsett så skapar gruppen ett tryck, verkligt eller inbillat, som gör det omöjligt att stå emot.
Tidigare var det rökning som gällde, då skulle alla röka för att vara inne. den som inte kunde dra halsbloss och göra ringar eller säga pepparkaka inåt med rök i munnen var helt enkelt inte cool.
I den sociala grupp jag umgås är det fitness, styrka och kondition som gäller, antagligen lika mycket skevt åt det hållet som medias ideal är skevt åt sitt håll. Fast jag blir iaf lycklig och stark av mitt ideal.
Min filosofi har alltid varit att "leendet är det elegantaste sättet att visa motståndaren tänderna". Men jag SKA lära mig att inte bry mej, för jag vet ju att jag har rätt för jag mår bra och är nöjd med min kropp (för att den är frisk och stark). Och det är som du säger, det beror väldigt mycket på vilken grupp man umgås i - på träningen är det andra kommentarer som fälls.
Nu ska jag dra mig tillbaka med min twistpåse och filmen som börjar på 5:an 22.05!
Natti, natti!
/Stina