Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kvinnliga former?
          stina
          Inlägg 24-08-2006, 19:20
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Nu är jag faktiskt lite nyfiken på vad det var för underkläder egentligen. Var det någon speciell modell som bara passar "mulliga" damer eller var det större storlekar? Om det var någon modell som normalt finns i mindre storlekar men som nu tagits fram i större modeller så är det väl bra.

Citera
          Reserv
          Inlägg 24-08-2006, 19:26
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (stina @ 24-08-2006, 20:20)
          Nu är jag faktiskt lite nyfiken på vad det var för underkläder egentligen. Var det någon speciell modell som bara passar "mulliga" damer eller var det större storlekar? Om det var någon modell som normalt finns i mindre storlekar men som nu tagits fram i större modeller så är det väl bra.

det diskussionen gäller är väl formuleringen när dom visar en bild på en stadigare modell "Äntligen här: de exklusiva underkläderna för kvinnliga former"....då återstår frågan... unsure.gif va´för sorts former har modellerna som dom anars använt sig av??? blink.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-08-2006, 19:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Reserv @ 24-08-2006, 20:26)
          det diskussionen gäller är väl formuleringen när dom visar en bild på en stadigare modell "Äntligen här: de exklusiva underkläderna för kvinnliga former"....då återstår frågan... unsure.gif va´för sorts former har modellerna som dom anars använt sig av??? blink.gif

Det tycker jag du ska fundera på ordentligt ikväll...kvinnliga former! rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 24-08-2006, 19:36
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-08-2006, 20:34)
          CITAT (Reserv @ 24-08-2006, 20:26)
          det diskussionen gäller är väl formuleringen när dom visar en bild på en stadigare modell "Äntligen här: de exklusiva underkläderna för kvinnliga former"....då återstår frågan... unsure.gif  va´för sorts former har modellerna som dom anars använt sig av??? blink.gif

Det tycker jag du ska fundera på ordentligt ikväll...kvinnliga former! rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif

tongue.gif Jag vet va´jag anser att dom har för former, men den som satt ihop annonsen verkade inte veta rolleyes.gif wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-08-2006, 19:37
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Reserv @ 24-08-2006, 21:26)

Det var en bra fråga, jag tror inte de tänkta så långt faktiskt. Det blir så fel ibland, trots att de menar så väl biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Zarah P
          Inlägg 24-08-2006, 19:45
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

Vad skulle de skrivit?
          Jag tror att kvinnor som är större än medium, eller small (x-small om man nu ska vara modell-storlek) är ganska trötta på att benämnas "stora", "kraftiga", "mulliga", "knubbiga", "runda" och alla andra ord som används för att beskriva en tjej som inte är pinnsmal, eller som har mycket kurvor.
          Är det inte konstigt att det enda ord som är positivt, och som används för att beskriva "XL-tjejer" (glömde ju det ordet) är just kvinnlig?
          De andra har en negativ klang.
          Det finns oerhört många fina ord för mindre (i storlek) kvinnor.
          Slank, smal, gracil, nätt, välformad, välbyggd etc.
          Är man "dåligt byggd" om man inte får plats i en storlek medium?

Kan det inte få vara okej att säga att dessa damer är kvinnliga, i så fall?
          Trots allt ÄR det ett uttryck som härstammar ur en vilja att beskriva något som är förbehållet kvinnan: tuttar & höfter.
          Jämför gärna med mänskligt, djuriskt, manligt, barnsligt etc.

Jag är den första att HEJA om det kommer ett bra ord som beskriver de av oss kvinnor som inte är nätta, slanka eller smala. Än så länge, kan jag dock inte komma på ett enda... Så då kanske vi kan få kalla oss kvinnliga då? För fet, det är jag verkligen inte - jag är bara kurvigare än många av mina medsystrar, och definitivt mer än de flesta män jag träffat.

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          Reserv
          Inlägg 24-08-2006, 19:52
          Länk hit: #47

Medlem

Va´är det för fel att kalla det "fylligare former" unsure.gif Med tanke på att både dom slanka och fylligare har just kvinnliga former.... wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-08-2006, 20:01
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Nu ska jag märka ord igen (f'l'åt kan inte låta bli) men en "välbyggd" eller "välformad" tjej kan väl vara en med muskler eller andra runda former, beror inte det lite på vad man själv lägger in i ordet?

För mig är iaf en välbyggd tjej Sanna Kallur eller Carolina Klüft, musklerna på de tjejerna är fantastiska! (Magrutorna är jag mycket impad av)

Fast det kanske bara är jag som tycker så wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-08-2006, 20:09
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Eftersom Stina undrar så har jag lagt upp annonserna på mitt album under diverse. Visar dom inte direkt här eftersom det kan verka stötande på en del. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 20:11
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Tänk, jag var så dum att jag trodde manlighet respesktive kvinnlighet satt i huvudet. wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Att vissa attribut på kroppen tyder på att man är av manligt eller kvinnligt kön är en hlet annan sak för mig.

Tänk så lite man kan veta wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 24-08-2006, 20:15
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (LadyG @ 24-08-2006, 20:37)
          CITAT (Reserv @ 24-08-2006, 21:26)
          det diskussionen gäller är väl formuleringen när dom visar en bild på en stadigare modell "Äntligen här: de exklusiva underkläderna för kvinnliga former"....då återstår frågan... unsure.gif  va´för sorts former har modellerna som dom anars använt sig av??? blink.gif

Det var en bra fråga, jag tror inte de tänkta så långt faktiskt. Det blir så fel ibland, trots att de menar så väl biggrin.gif

De vill nog inte skriva storvuxna eller kraftigare eller mulliga kvinnor. Det är bra att det finns lite sexigare underkläder även för "fullvuxna" som jag kallar mig för (48) för det brukar var lite svårare att hitta både underkläder och andra kläder när man drar lite större storlek.
          Tag bara dessa underbara jeans med lite paljetter eller glitter på det var nästan omöjligt att få tag på i st. 48 och uppåt utan bara till trådsmala tjejer och damer. Varför kan inte vi få ha roliga moderna kläder också inte tantiga kläder bara för att man är lite mullig, rund, stor, eller vad du skall heta.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 20:24
          Länk hit: #52

Medlem

Jaha nu har även jag varit och tittat på dessa annonser. Jag hade förväntat mig av diskussionen om de bastanta damerna, att de skulle var i minst 180 kg klassen. På en del låter det nästan som om dessa damer var äckliga eller nåt.

Jag tyckte nog att den sk bastanta damen var ganska fin om än inte trådsmal. Dock var underkläderna skitfula. tongue.gif

Håller med Sara. Det finna allt för många ord som är negativa om folk dom drar större än storlek 40. Det räknas dessuton som fritt fram för alla (även de som anser dig ha vett och etikett) att racka ner på storvuxna kvinnor.

Så varför får de inte ens en gång kalla sig kvinnliga utan att man skall ta ifrån dom det. Är dom inte kvinnor eller anser ni att de ser ut som transor?

För mig är det dålig stil att uttala sig negativt om folks kroppar antingen de är trådsmala, tjocka, kurviga, platta, mörka ljusa, långhåriga, korthåriga,rödlätta, har långa ben, korta ben osv. Har man inget positivt att säga om folks utseende så håller man käften helt enkelt och byter samtalsämne.

Alla är den de är och det finns alltid någon för alla.Huvudsaken är att man hittar någon som gillar en som man är.Och att man själv gillar denne någon.

Citera
          stina
          Inlägg 24-08-2006, 20:24
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:09)
          Eftersom Stina undrar så har jag lagt upp annonserna på mitt album under diverse. Visar dom inte direkt här eftersom det kan verka stötande på en del. rolleyes.gif

Tack - nu vet jag! rolleyes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 24-08-2006, 20:25
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (LadyG @ 24-08-2006, 22:01)
          Nu ska jag märka ord igen (f'l'åt kan inte låta bli) men en "välbyggd" eller "välformad" tjej kan väl vara en med muskler eller andra runda former, beror inte det lite på vad man själv lägger in i ordet?

För mig är iaf en välbyggd tjej Sanna Kallur eller Carolina Klüft, musklerna på de tjejerna är fantastiska! (Magrutorna är jag mycket impad av)

Fast det kanske bara är jag som tycker så wub.gif

Håller med! Välbyggd för mej är stark och frisk.

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 20:36
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (stina @ 24-08-2006, 21:24)
          CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:09)
          Eftersom Stina undrar så har jag lagt upp annonserna på mitt album under diverse. Visar dom inte direkt här eftersom det kan verka stötande på en del.  :rolleyes:

Tack - nu vet jag! rolleyes.gif

Just sådana kommentarer att de kunde vara stötande på en del, tycker jag är i högsta grad stötande.

Du får det mer eller mindre att låta som om de vore äckliga, något som borde döljas eller något av mindre värde.

Kan man visa den smala så kan man visa den mulliga. Det är inga extremfall åt någondera hållet. Det är vanliga kvinnor som är modeller för únderkläder.

Som sagt, kan man inte en gång räknas som kvinnlig om man drar storlek 42/44 som den "bastanta" damen tycks göra. Vad tycker Reserv och du att de skulle ha skrivit i stället.

Båda tycker ni väl förstås att den bastanta damen inte skulle ha visats överhuvudtaget. Dvs kvinnor av större storlekar ska inte få se hur kläder i deras storlek tar sig ut kanske. Eller tycker ni att de skall gå nakna eller inte finnas till. Förmodligen det senare kanske.

J'****r vad jag blev arg framemot kvällen.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Citera
          stina
          Inlägg 24-08-2006, 20:44
          Länk hit: #56

Medlem

Jo, jag tycker absolut att dom är kvinnliga - precis lika kvinnliga som den som drar 34-36. Kvinnligheten sitter inte i klädstorleken! Du skjuter på fel person om du skjuter på mej!

Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Citera
          Reserv
          Inlägg 24-08-2006, 20:47
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 21:36)
          Som sagt, kan man inte en gång räknas som kvinnlig om man drar storlek 42/44 som den "bastanta" damen tycks göra. Vad tycker Reserv och du att de skulle ha skrivit i stället.

Båda tycker ni väl förstås att den bastanta damen inte skulle ha visats överhuvudtaget. Dvs kvinnor av större storlekar ska inte få se hur kläder i deras storlek tar sig ut kanske. Eller tycker ni att de skall gå nakna eller inte finnas till. Förmodligen det senare kanske.

J'****r vad jag blev arg framemot kvällen.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Jag kan bara tala för mig själv, jag tyckte hon va´vacker....men förstår inte riktigt varför du hugger blink.gif det är inte det att hon inte va´kvinnlig....klart hon är kvinnlig och har mer av dom kvinnligare formerna, men som annonsen skrivits så kunde man juh undra vilka former dom andra modellerna haft eftersom det va´sensation för den här underkläderna för kvinnliga former. Kvinnan på den större bilden hade dessutom ett grymt vackert ansikte....så jag är inte äcklad, tycker inte att det är fel att visa annonser med fylligare kvinnor. Dom hade lika gärna kunnat använt ordvalet "kvinnligare" former....för det är min åsikt. Jisses så du hugger ikväll blink.gif wacko.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-08-2006, 20:52
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 21:24)
          Så varför får de inte ens en gång kalla sig kvinnliga utan att man skall ta ifrån dom det. Är dom inte kvinnor eller anser ni att de ser ut som transor?

Det är det väl ändå ingen som har sagt! Ifrågasättandet gällde ju att de likställde mullig = kvinnlig. Ingen har sagt att de mulliga kvinnorna är mindre kvinnliga.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 20:54
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Manligt eller kvinnligt...
          Överviktig man med kagge = han har pondus.
          Överviktig kvinna = fet

Så heter det i mansvärlden... det är iaf vad jag förstår mest män som designar åt
          och anlitar anoreximodeller.

Sedan för att återgå till Svepets bilder...
          Testa att böja dig lite åt sidan... titta i spegel... är huden alldeles slät?
          Människan är inte skapt så att huden inte veckar sig om man böjer.
          Men allt sådant retuscheras.
          t.ex Lindex trosreklam... såg ju inte klokt ut. ohmy.gif laugh.gif
          tror att den drogs in efter anmälningar.

säger jag som är sååå stolt över att ha nått kvinnlig "vuxenstorlek" 40 smile.gif

Citera
          storm
          Inlägg 24-08-2006, 20:54
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

Men sitter inte kvinnligheten i karissma hur man för sig,och att man älskar sin kvinnlighet och att som kvinna älska kvinnliga attributer.Vad storlek anbelangar är väl upp till var och två.En av sex symbolerna idag är väl Viktoria Silvstedt hon är väl knappast nätt, hur lång är hon,jag tror inte många män skulle neka henne,trotts silikon bröst och restylane läppar.Men så är det!

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera

10 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 03:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon