Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kvinnliga former?
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 21:01
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (stina @ 24-08-2006, 21:44)
          Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Tänk att jag trodde jag var nästan ensam om att ha fått såna kommentarer,
          men sedan jag började surfa (-96) så har jag träffat på många som råkat ut för samma.
          Jesses vad jag har planerat vad jag ska säga nästa gång någon kommer med elak
          kommentar... men sedan har jag iaf bara svalt och hållit käft. sad.gif

Håller med om... passar det inte får dom väl blunda. smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-08-2006, 21:02
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (storm @ 24-08-2006, 21:54)
          Men sitter inte kvinnligheten i karissma hur man för sig,och att man älskar sin kvinnlighet och att som kvinna älska kvinnliga attributer.

Jag håller absolut med. En pinnsmal liten tjej med kortkort hår kan vara superkvinnlig. Det har inget med kroppsformen att göra tycker jag.

Citera
          netaave
          Inlägg 24-08-2006, 21:03
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Undrar om intresset varit lika stort här i tråden om det gällt att tycka om manliga män i den bemärkelsen vi skriver om kvinnor här.

--------------------

Citera
          cic
          Inlägg 24-08-2006, 21:07
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Hade verkligen inte tänkt att skriva i den här tråden alls.. Men jag är bara liiite nyfiken.. Vad är att vara kvinnlig eller manlig? Är det utseende, personlighet eller egenskaper..? Jag blir helt snurrig. wacko.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          stina
          Inlägg 24-08-2006, 21:10
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Felix matte @ 24-08-2006, 23:01)

Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag  betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Tänk att jag trodde jag var nästan ensam om att ha fått såna kommentarer,
          men sedan jag började surfa (-96) så har jag träffat på många som råkat ut för samma.
          Jesses vad jag har planerat vad jag ska säga nästa gång någon kommer med elak
          kommentar... men sedan har jag iaf bara svalt och hållit käft. sad.gif

Håller med om... passar det inte får dom väl blunda. smile.gif

Ja, det är precis som om en del tror att bara för att man är smal så ska man minsann tåla att bli kommenterad. Att det skulle vara mer OK än att kommentera någons "rondör". Man blir ju lika ledsen vare sig man är tjock eller smal... sad.gif Och väluppfostrad som man är har man ju lärt sig att man inte ska vara elak, så att ge igen är inte lätt...

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 21:11
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:07)
          Hade verkligen inte tänkt att skriva i den här tråden alls.. Men jag är bara liiite nyfiken.. Vad är att vara kvinnlig eller manlig? Är det utseende, personlighet eller egenskaper..? Jag blir helt snurrig. wacko.gif

Jag hade inte heller tänkt skriva i tråden, men...
          Inte sitter vare sig kvinnlighet eller manlighet i figur/kroppsform/storlek.

Det är väl personligheten som är avgörande... tycker iaf jag. smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 24-08-2006, 21:11
          Länk hit: #67

Medlem

CITAT (cic @ 24-08-2006, 23:07)

Min uppfattning är att det sitter i betraktarens ögon. rolleyes.gif

Citera
          storm
          Inlägg 24-08-2006, 21:12
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

CITAT (netaave @ 24-08-2006, 22:03)
          Undrar om intresset varit lika stort här i tråden om det gällt att tycka om manliga män i den bemärkelsen vi skriver om kvinnor här.

Intressant,NÅÅÅ låt höra.

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 21:13
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jo, jag tycker absolut att dom är kvinnliga - precis lika kvinnliga som den som drar 34-36. Kvinnligheten sitter inte i klädstorleken! Du skjuter på fel person om du skjuter på mej!

Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Skjuter inte åt ditt håll alls vännen, Sorry omn du tog det så. Och jag håller fullkomligt med dig. man skall inte fälla kommentarer om folk som är smala för de kan ha det jobbigt också.

Fast jag tycker fortfarande att har man inget bra att säga om andra människors kroppar då håller man käften. PÅ det viset så undgår man att såra människor.

Och som sagt det finns någon för alla.

Och därför så är det lika illa att uttala sig negativt om folks kroppar som att säga att endast min musiksmak duger. Vem farao är det som skall bestämma vad god musiksmak är. Det måste finnas utrymme för olikhet och då måsta man också kunna titta på modeller i olika storlekar utan att fälla negativa omdömen.

Så fortfarande blev jag riktigt arg, för sådant där tycker jag inte om.

Man kan vara kvinnlig både om man är storlek 36 eller 52. Spelar ingen roll.

En av mina vänner är ungefär lika bred som hon är lång. Hon träffade en ursnygg karl som var tio år yngre än henne. Och han tycker hon är den vackraste kvinna på jorden.

Nej det som stör mig är just Gossens och Reservs frågor eller påstående om att ifall mulliga kvinnor är kvinnliga så kan magra inte vara det eller tvärtom. Gossen sätter motsatsförhållande i frågan för om den ena är kvinnlig så kan tydligen inte den andra vara det.

Och Reserv som "stör" sig på att det är de bastantare damerna som klassas som kvinnliga former. Om man stör sig över att någon som väger mera än vad man själv attraheras av kallas kvinnlig så tycker jag det är ganska nedlåtande.

Så nu har jag talat klarspråk så ingan anna tar åt sig i onödan.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 24-08-2006, 21:13
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Känns faktiskt befriande att se en "normalkvinna" i en annons rolleyes.gif Mer sådant ... för handen på hjärtat, så ser de flesta ut... ställ er vid en busshållsplats i rusningstrafik och titta på människor som passerar ....

Mera vanliga modeller för kläder som säljs ... fast det är en utopi tyvärr sad.gif Modeller skall vara pinnsmala för att "sälja" det är idealet och förebilden för våra små och tonårstjejer som därigenom utvecklar både aneroxia och bullemi i vissa fall pga denna utseendefixering mad.gif

Citera
          stina
          Inlägg 24-08-2006, 21:14
          Länk hit: #71

Medlem

Glad igen Bettson - bekymmersrynkan borta! rolleyes.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-08-2006, 21:15
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jaha, vad har jag nu ställt till med? Fast diskussionen är inte så hemskt animerad även om det biter till ibland. Jag har definitivt inte något emot mulliga Maj men reagerade bara mot att man sätter likhetstecken mellan mullig och kvinnlig. För mig är inte mullig något negativt ord, bara beskrivande. Tjock och fet däremot är mer eller mindre negativa. Kvinnligheten sitter dock inte i midjemåttet, för mig visar båda annonserna kvinnliga kvinnor.

En sak jag funderar över är dock varför man måste tillverka speciella modeller av underkläder för mulliga kvinnor, går det inte bara att tillverka i olika storlekar? Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor. Med denna fundering drar jag mig tillbaka till sängen. Natti natti.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 21:20
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:15)
          Jaha, vad har jag nu ställt till med? Fast diskussionen är inte så hemskt animerad även om det biter till ibland. Jag har definitivt inte något emot mulliga Maj men reagerade bara mot att man sätter likhetstecken mellan mullig och kvinnlig. För mig är inte mullig något negativt ord, bara beskrivande. Tjock och fet däremot är mer eller mindre negativa. Kvinnligheten sitter dock inte i midjemåttet, för mig visar båda annonserna kvinnliga kvinnor.

En sak jag funderar över är dock varför man måste tillverka speciella modeller av underkläder för mulliga kvinnor, går det inte bara att tillverka i olika storlekar? Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor. Med denna fundering drar jag mig tillbaka till sängen. Natti natti.

Herregud Gossen.

Om man i en annons kallar ett par herrbyxor för eleganta, vad är det då som säger att alla andra herrbysor i annonsen INTE är eleganta.

Är bara en viss modell elegant, eller?

Så varför skall man sätta motsatsförhållande till om en mulligare kvinna kallas för kvinnlig. Vad är det så som säger att alla andra som är smala inte är kvinnliga?

Citera
          cic
          Inlägg 24-08-2006, 21:21
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Felix matte:
          CITAT
          Det är väl personligheten som är avgörande... tycker iaf jag.  
          Men vad i min alla kvinnors personlighet är det som är kvinnligt?

Stina:
          CITAT
          Min uppfattning är att det sitter i betraktarens ögon.

Är då kvinnlighet nåt som sitter på utsidan? Eller är det nån utstrålning..? Vad skulle just du säga är kvinnligt?

Jag är fortfarande förvirrad.. blink.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 21:23
          Länk hit: #75

Medlem

Vaddå tillverka speciella modeller???
          Underkläder tillverkas och har så alltid gjorts i olika storlekar.
          Skillnaden idag är att man nu också börjar våga visa på bild i reklamannonser, kvinnor som inte är pinnsmala = ser ut som måååånga ute i samhället gör.

De underkläder jag köper finns i storlekar från 34/36 - 48/50... kanske ännu större.

Citera
          Betty
          Inlägg 24-08-2006, 21:23
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Jo, jag tycker absolut att dom är kvinnliga - precis lika kvinnliga som den som drar 34-36. Kvinnligheten sitter inte i klädstorleken! Du skjuter på fel person om du skjuter på mej!

Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag  betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.

Hälsar Stina

Instämmer, kvinnligheten sitter inte i klädstorleken. Man kan vara precis lika kvinnlig vare sig men drar stora eller små storlekar.

Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!" Jag blev först helt ställd men sen fann jag mig och la en hand på hennes mage och sa: "- Nej men usch så äckligt tjock!"
          Hon blev förståss skitsur men då talade jag om för henne att det är minst lika oförskämt att kommentera en smal människa på det sätt som hon gjorde. Hon vände på klacken och gick... nästa gång jag stötte på henne i en korridor så bad hon om ursäkt.

Jag fattar inte varför det verkar vara OK för normal- och överviktiga att öppet ge negativa kommentarer till smala/magra... mad.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-08-2006, 21:24
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor.

String ser inte klokt ut på nån tongue.gif

Citera
          storm
          Inlägg 24-08-2006, 21:26
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 892
          Medlem nr: 6 799

DEt hjälper inte att tycka att "det är ned låtande" .Män har iallafall sitt tycke och smak ,snoppen bestämmer, inte deras huvud vad som är kvinnligt ,sen kan ju vi kvida hur mycket som hällst det hjälper inte dera uppfattning . laugh.gif laugh.gif

--------------------
          hellre äta gröt tillsammans än äta oxfile ensam.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 21:28
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:21)
          Felix matte:
          CITAT
          Det är väl personligheten som är avgörande... tycker iaf jag.  

Men vad i min alla kvinnors personlighet är det som är kvinnligt?

Stina:
          CITAT
          Min uppfattning är att det sitter i betraktarens ögon.
          Är då kvinnlighet nåt som sitter på utsidan? Eller är det nån utstrålning..? Vad skulle just du säga är kvinnligt?

Jag är fortfarande förvirrad.. blink.gif

laugh.gif .. där satt du mig på pottan... vet inte vad jag ska svara på den unsure.gif

men... tror att man kanske mest känner sin kvinnlighet rolleyes.gif
          och det är männen som ser den. unsure.gif eller?

Citera
          Kathy
          Inlägg 24-08-2006, 21:30
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Inga från Närke @ 24-08-2006, 21:15)
          De vill nog inte skriva storvuxna eller kraftigare eller mulliga kvinnor.

Tänkte precis skriva det.

Jag tror helt enkelt att det handlar om en omskrivning.

Citera

10 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 02:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon