Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kvinnliga former?
          Magdis
          Inlägg 24-08-2006, 21:30
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Betty @ 24-08-2006, 22:23)
          Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!"

Det där är ju tyvärr inte alls ovanligt! blink.gif
          Senast på min farmors begravning så blev jag kommenterad av min pappas kusin (som är överviktig). Vi hade inte setts på minst 15 år och det första hon säger till mig utanför kapellet där vi skulle ha farmors begravningsgudstjänst var: Du borde verkligen lägga på dig lite!

Jag tar inte åt mig av sånt där längre utan sa bara; ja nog har jag lagt på mig alltid, och så putade jag med min jättemage. "Ja men i ansiktet!" säger hon då.

Jag bryr mig inte om vad hon tycker, men det var väl ingen lämplig kommentar när någon ska begravas, kanske! wacko.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 24-08-2006, 21:32
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-08-2006, 22:30)
          Jag bryr mig inte om vad hon tycker, men det var väl ingen lämplig kommentar när någon ska begravas, kanske! wacko.gif

Inte någon lämplig kommentar över huvud taget tycker jag...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Kathy
          Inlägg 24-08-2006, 21:36
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:15)
          En sak jag funderar över är dock varför man måste tillverka speciella modeller av underkläder för mulliga kvinnor, går det inte bara att tillverka i olika storlekar?

När det gäller kläder och sömnad/skrädderi så finns det vissa regler för var man ökar, hur mycket ärmen kontra längden osv - mellan varje storlek.
          Kommer man upp över 46/48 så stämmer inte dessa "regler".
          Fortsätter man uppemot 50/52 och större storlekar så får man anpassa sömnaden mer.
          Detta fick jag berättat för mig av en sömmerska i samband med att vi höll på med modevisningar för kvinnor och män med kläder i stora storlekar, där även modellerna var modell större. smile.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 21:36
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (storm @ 24-08-2006, 22:26)
          DEt hjälper inte att tycka att "det är ned låtande" .Män har iallafall sitt tycke och smak ,snoppen bestämmer, inte deras huvud vad som är kvinnligt ,sen kan ju vi kvida hur mycket som hällst det hjälper inte dera uppfattning . laugh.gif laugh.gif

Nej skulle inte tro det. När snoppen bestämmer så är det nog vad karlsloken tycker är sexigt tongue.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 21:38
          Länk hit: #85

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-08-2006, 22:30)
          Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre  var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!"

Det där är ju tyvärr inte alls ovanligt! blink.gif
          Senast på min farmors begravning så blev jag kommenterad av min pappas kusin (som är överviktig). Vi hade inte setts på minst 15 år och det första hon säger till mig utanför kapellet där vi skulle ha farmors begravningsgudstjänst var: Du borde verkligen lägga på dig lite!

Jag tar inte åt mig av sånt där längre utan sa bara; ja nog har jag lagt på mig alltid, och så putade jag med min jättemage. "Ja men i ansiktet!" säger hon då.

Fortfarande så tycker jag så att om man inte har något positivt att säga om folsk kroppar så håller man käften och byter samtalsämne.

Det gäller ALLA utseenden.

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 21:44
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Instämmer, kvinnligheten sitter inte i klädstorleken. Man kan vara precis lika kvinnlig vare sig men drar stora eller små storlekar.

Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre  var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!" Jag blev först helt ställd men sen fann jag mig och la en hand på hennes mage och sa: "- Nej men usch så äckligt tjock!"
          Hon blev förståss skitsur men då talade jag om för henne att det är minst lika oförskämt att kommentera en smal människa på det sätt som hon gjorde.  Hon vände på klacken och gick... nästa gång jag stötte på henne i en korridor så bad hon om ursäkt.

Jag fattar inte varför det verkar vara  OK för normal- och överviktiga att öppet ge negativa kommentarer till smala/magra... mad.gif

Åh fy så trist!... minns när jag i början på nittiotalet var på dans och plötsligt
          mitt i dansen säger han som bjudit upp mig ... Men herregud vad mager du är! ohmy.gif sad.gif sad.gif

Lååång tid efter det äcklades jag åt min kropp... tyckte det var bara skinn och ben överallt.
          Tack o lov så förstod jag sedan att han kanske ändå inte tyckte jag var "äcklig"..
          han hade bara lite mindre "takt" och saknade farstu... som vi brukar säga.

Minns än idag så väl hur han såg ut, "pondus" så klart... grå kostym, vit skjorta mörk slips.. lite småfet och tunnhårig.

Har många gånger efter den kvällen, undrat varför jag inte kom på något dräpande svar... Kanske beror det på uppfostran som Stina sa. unsure.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 21:44
          Länk hit: #87

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-08-2006, 22:24)
          CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:15)
          Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor.

String ser inte klokt ut på nån tongue.gif

Håller jag med om laugh.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 21:47
          Länk hit: #88

Medlem

CITAT (Reserv @ 24-08-2006, 16:07)
          CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 15:53)
          Hmmm, ser att min fundering inte riktigt går hem. Vad jag undrar är om frånvaron av mullighet betyder okvinnlighet eftersom just den kroppsformen betonas vara kvinnlig?

Jag personligen föredrar och fastnar gärna för slanka kvinnor.......även om mulliga kvinnor även kan tilltala en intellektuellt. rolleyes.gif wub.gif

Fortfarande tror jag nog att herrarna har förväxlat kvinnlighet och sexighet.
          En sexig kvinna kan vara kvinnlig, men kvinnlighet är inte bara sexualitet.

VI HAR HJÄRNA OCKSÅ. Så kvinnlighet är så mycket mera. Precis som manlighet inte bara är potens även om herrar ofta tyckt tro det. Vi kvinnor uppskattar också att män har hjärna, så att det går att prata med er också och inte bara......

Eller anser ni att kvinnor bara är sexobjekt kanske.

Ja Reserv jag hugger i kväll för kan du uttala dig så här och sedan skriva att du "stör" dig på att de bastanta damerna benämns kvinnliga Då hugger
          jag som en piraya. wink.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 24-08-2006, 21:48
          Länk hit: #89

Medlem

Jag har tröttnat på att vara tyst och väluppfostrad... Orkar inte längre vara tyst när någon klampar rakt över mig sådär. Jag ber dem vänligen vrida på huvudet ett kvarts varv om de finner mitt utseende stötande. mad.gif

--------------------

Citera
          Kathy
          Inlägg 24-08-2006, 21:51
          Länk hit: #90

Medlem

...

Citera
          Reserv
          Inlägg 24-08-2006, 21:54
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 22:47)
          Hmmm, ser att min fundering inte riktigt går hem. Vad jag undrar är om frånvaron av mullighet betyder okvinnlighet eftersom just den kroppsformen betonas vara kvinnlig?

Jag personligen föredrar och fastnar gärna för slanka kvinnor.......även om mulliga kvinnor även kan tilltala en intellektuellt. rolleyes.gif wub.gif

En sexig kvinna kan vara kvinnlig, men kvinnlighet är inte bara sexualitet.

VI HAR HJÄRNA OCKSÅ. Så kvinnlighet är så mycket mera. Precis som manlighet inte bara är potens även om herrar ofta tyckt tro det. Vi kvinnor uppskattar också att män har hjärna, så att det går att prata med er också och inte bara......

Eller anser ni att kvinnor bara är sexobjekt kanske.

Ja Reserv jag hugger i kväll för kan du uttala dig så här och sedan skriva att du "stör" dig på att de bastanta damerna benämns kvinnliga Då hugger
          jag som en piraya. wink.gif

Om du vill kalla dom bastanta får stå för dig då...jag föredrar att kalla dom fylliga. Och jag "störde" mig inte på att dom fylliga kvinnorna kallades kvinnliga...jag störde mig på att det va´först nu dom gjort underkläder för kvinnliga former. Och vilka former hade dom tidigare gjort underkläderna för..... jag HAR juh sagt att dom har MER av dom kvinnliga formerna. sad.gif blink.gif Vill man missförstå allt så GÖR man det också. sad.gif

Citera
          cic
          Inlägg 24-08-2006, 21:55
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Så kvinnlighet är så mycket mera. Precis som manlighet inte bara är potens även om herrar ofta tyckt tro det.

Men, vad är kvinnligt och manligt?

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Kathy
          Inlägg 24-08-2006, 21:57
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:55)

Östrogen och testeron kanske? tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-08-2006, 21:58
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Scrollan @ 24-08-2006, 22:57)
          CITAT (cic @ 24-08-2006, 22:55)

Östrogen och testeron kanske? tongue.gif

Kort sagt så är det ju faktiskt så! biggrin.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 24-08-2006, 21:59
          Länk hit: #95

Medlem

När barnen var små hade vi hyrt husvagn. VI hamnade på en camping på västkusten med fint bad nära.

Gatan tvärsemot kom två högljudda damer med fem väldigt högljudda och stojiga barn inflyttandes. När vi hade varit nere och badat och var på väg hem möter vi då våra grannar.

Jag hade baddräkt och en tunika som slutade mitt på låret. Jag vägde trettio kilo mindre då än jag gör nu. Jag var faktist inte tjock eller ens mullig. Men jag var muskulös för jag kropparbetade hårt.

Precis när damerna passerar vrålar den ena med hög röst. Om jag hade varit som kärringen i blå tunikan så hade inte jag visat mig på en badstrand med så fula ben.

Min man blev skitförbannad men fann sig fort. Han vrålade ännu högre. Om den högljudda kärringen visste hur hon lät så Skulle hon hålla käften för annars kunde folk tro att hon är transevestit. Fast förresten inte, sådana brukar ju ha folkvett och det har inte hon.

Jag lade mig och grät i husvagnen, jag blev ledsen och helt stum, kunde inte försvara mig. Maken fick laga mat. När vi så satt och åt så kommer damerna hem igen och packar ihop husvagnen och flyttar. Jag tror nog inte att de var vana vid angrepp utan var vana att angripa.

Behöver jag tala om att min man hade pluspoäng hela semestern och länge efter det.

wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-08-2006, 22:03
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 22:59)
          När barnen var små hade vi hyrt husvagn. VI hamnade på en camping på västkusten med fint bad nära.

Gatan tvärsemot kom två högljudda damer med fem väldigt högljudda och stojiga barn inflyttandes. När vi hade varit nere och badat och var på väg hem möter vi då våra grannar.

Jag hade baddräkt och en tunika som slutade mitt på låret. Jag vägde trettio kilo mindre då än jag gör nu. Jag var faktist inte tjock eller ens mullig. Men jag var muskulös för jag kropparbetade hårt.

Precis när damerna passerar vrålar den ena med hög röst. Om jag hade varit som kärringen i blå tunikan så hade inte jag visat mig på en badstrand med så fula ben.

Min man blev skitförbannad men fann sig fort. Han vrålade ännu högre. Om den högljudda kärringen visste hur hon lät så Skulle hon hålla käften för annars kunde folk tro att hon är transevestit. Fast förresten inte, sådana brukar ju ha folkvett och det har inte hon.

Jag lade mig och grät i husvagnen, jag blev ledsen och helt stum, kunde inte försvara mig. Maken fick laga mat. När vi så satt och åt så kommer damerna hem igen och packar ihop husvagnen och flyttar. Jag tror nog inte att de var vana vid angrepp utan var vana att angripa.

Behöver jag tala om att min man hade pluspoäng hela semestern och länge efter det.

wub.gif

*Suck* Varför kan man ite få vara som man är, utan att få en jädrans massa elaka kommentarer unsure.gif sad.gif
          Kan det kanske bero på att "den elake" inte själv är tillfreds med sin situation unsure.gif

Så tänker jag allt oftare nuförtiden... Lite synd om den kanske unsure.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 24-08-2006, 22:04
          Länk hit: #97

Medlem

Jag förstår inte riktigt din reaktion Bettson.

Jag uppfattade Åkes inlägg som om han funderar kring att annonsören drar parallellen mullig = kvinnlig. Han frågar sig då: Vad är då de kvinnor som inte är mulliga - okvinnliga eller? Sen undrade han vad vi kvinnor på forumet tycker om det.
          Jag uppfattar det som om Reserv håller med om att det är en konstig jämställelse.

Vi läser samma inlägg men uppfattar det så olika, jag tror det beror på att du tillhör de större kvinnorna (och därmed försvarar dem) och jag tillhör de smala... unsure.gif

--------------------

Citera
          Hannele
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (ninnisky @ 24-08-2006, 17:40)
          Tyckte Postens Svepet var bedrövligt osmaklig idag!

Mittuppslag: Reklam för String Lines underkläder - med bilder på både  präktigt bastanta damer och smalare sådana...  inte särskilt vackra någondera!

Synd, det kan inte vara många lättklädda damer ni sett i era dagar, en vacker kvinna.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Lady Hamilton
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jag hade en arbetskompis som en gång sa åt mig högt och tydligt när vi alla var samlade.
          -Måste du alltid se så gräslig ut i håret? Kan du inte gå till en frissa och "snygga till dig"?
          ohmy.gif
          Jag sa inget då......... sad.gif Därför att hon som sa så till mig är otroligt tjock, (ja hon har sjuklig övervikt)
          Jag hade lust att säga något............men eftersom att jag vet hur elakt det skulle vara om jag kommenterade hennes vikt så var jag tyst i stället.
          För visst, jag kunde ändra frisyr nästa dag om jag ville, men hon kan inte bli av med sin övervikt lika lätt.......
          Men jag tog väldigt illa vid mig

(Jag har samma frisyr ff. Halvlångt hår, oftast uppsatt med diadem)

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-08-2006, 22:06
          Länk hit: #100

Medlem

Bettsson: såna människor kan inte vá riktigt kloka i huvet, man får trösta sig med det. Bra gjort av din man! laugh.gif

Citera

10 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 15:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon